Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/14024
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΠετινού, Κάκια-
dc.contributor.authorΓαβριήλ, Φλωρεντία-
dc.date.accessioned2019-06-13T08:26:06Z-
dc.date.available2019-06-13T08:26:06Z-
dc.date.issued2019-05-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14279/14024-
dc.description.abstractΕισαγωγή: Η γλώσσα είναι ένα ιεραρχικά δομημένο σύστημα με σύμβολα και κανόνες, το οποίο χρησιμοποιεί ο άνθρωπος με απώτερο σκοπό την επικοινωνία. Η αξιολόγηση της γλώσσας στον τομέα της Λογοθεραπείας, μέσω σταθμισμένων δοκιμασιών, αποτελεί μία δυνητικά χρήσιμη πηγή πληροφοριών. Σκοπός: Η παρούσα πτυχιακή εργασία έχει ως σκοπό την πιλοτική εφαρμογή του πρώτου μέρους του γλωσσικού εργαλείου «ΔΟΚΙΓΛΩ» (Δοκίμιο Γλωσσικής Αξιολόγησης), της αντίληψη και τις παραμέτρους της. Υλικό και Μέθοδος: Το δείγμα στάθμισης αποτέλεσαν 35 παιδιά τυπικής ανάπτυξης (14 κορίτσια και 21 αγόρια), από 3 ηλικιακές ομάδες 2;0-2;11, 3;0-3;11, 4;0-4;11, από διάφορα ιδιωτικά νηπιαγωγεία της επαρχίας Λευκωσίας της Κύπρου και από το περιβάλλον των ερευνητών. Για την χορήγηση της δοκιμασίας χρησιμοποιήθηκαν τα φύλλα απαντήσεων και το βιβλίο ερεθισμάτων του πρώτου μέρους του γλωσσικού εργαλείου, της αντίληψης. Η στατιστική ανάλυση των αποτελεσμάτων πραγματοποιήθηκε μέσω περιγραφικής στατιστικής και ανάλυση διακύμανσης, με την χρήση του στατιστικού προγράμματος SPSS. Αποτελέσματα: Τα αποτελέσματα της πιλοτικής εφαρμογής του γλωσσικού εργαλείου «ΔΟΚΙΓΛΩ» έδειξαν πως η επίδοση των παιδιών ήταν ετερόμορφη ανάλογα με την ηλικιακή τους ομάδα και τις υποδοκιμασίες του εργαλείου. Επίσης, τα παιδιά της τρίτης ηλικιακής ομάδας είχαν υψηλότερες επιδόσεις από τα υπόλοιπα παιδιά. Ακόμη, στην υποδοκιμασία Λεξιλόγιο του εργαλείου όλα τα παιδιά είχαν στατιστικά σημαντικά καλύτερη επίδοση σε σχέση με τις υπόλοιπες υποδοκιμασίες. Συμπεράσματα: Η απόδειξη της ύπαρξης ετερογένειας και ποικιλομορφίας στις επιδόσεις των παιδιών προσχολικής ηλικίας στις διάφορες υποδοκιμασίες του εργαλείου επιβεβαίωσε πως η γλώσσα αποτελεί ένα δυναμικό σύστημα, το οποίο αλλάζει σε σχέση με την ηλικία.en_US
dc.formatpdfen_US
dc.language.isoelen_US
dc.publisherΤμήμα Επιστημών Αποκατάστασης, Σχολή Επιστημών Υγείας, Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρουen_US
dc.rightsΑπαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.en_US
dc.subjectΔΟΚΙΓΛΩen_US
dc.subjectΓλωσσική αξιολόγησηen_US
dc.subjectΓλωσσική αντίληψηen_US
dc.subjectΣτάθμισηen_US
dc.subjectΠροσχολική ηλικίαen_US
dc.titleΠιλοτική εφαρμογή εργαλείου "Δοκίμιο γλωσσικής αξιολόγησης (ΔΟΚΙΓΛΩ)"en_US
dc.typeBachelors Thesisen_US
dc.affiliationCyprus University of Technologyen_US
dc.relation.deptDepartment of Rehabilitation Sciencesen_US
dc.description.statusCompleteden_US
cut.common.academicyear2018-2019en_US
dc.relation.facultyFaculty of Health Sciencesen_US
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_46ec-
item.openairetypebachelorThesis-
item.languageiso639-1el-
crisitem.author.deptDepartment of Rehabilitation Sciences-
crisitem.author.facultyFaculty of Health Sciences-
crisitem.author.orcid0000-0001-6580-5190-
crisitem.author.parentorgFaculty of Health Sciences-
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat
Περίληψη_Φλωρεντία Γαβριήλ.pdfΠερίληψη114.05 kBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show simple item record

Page view(s) 50

357
Last Week
0
Last month
4
checked on May 14, 2024

Download(s) 10

249
checked on May 14, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in KTISIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.