Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/20.500.14279/742
Τίτλος: Ανάπτυξη παιχνιδιού με το λογισμικό Blender
Συγγραφείς: Χριστοδούλου, Σμαράγδα 
Λέξεις-κλειδιά: Λογισμικό Blender
Advisor: Πουλλής, Χαράλαμπος
Ημερομηνία Έκδοσης: 2011
Department: Department of Multimedia and Graphic Arts
Faculty: Faculty of Fine and Applied Arts
Περίληψη: Στην συγκεκριμένη πτυχιακή εργασία έχει δημιουργηθεί ένα παιχνίδι στο λογισμικό Blender. Στόχος του συγκεκριμένου έργου είναι η δημιουργία του παιχνιδιού καθώς και η εκμάθηση του λογισμικού Blender. Το σενάριο του παιχνιδιού είναι ο χαρακτήρας να καταφέρει να πυροβολήσει όλα τα μπουκάλια που υπάρχουν μέσα στα μπαρ και να καταφέρει να φτάσει μέχρι και το τελευταίο στάδιο που υπάρχει. Στόχος του παιχνιδιού αυτού είναι να ψυχαγωγήσει τον χρήστη, αφού σήμερα η ψυχαγωγία είναι σημαντικό κομμάτι της ζωής μας. Το Blender είναι ένα λογισμικό το οποίο χρησιμοποιείται για τρισδιάστατη μοντελοποίηση, texturing, rigging, skinning, animating, rendering κλπ. Επίσης χρησιμοποιείται για δημιουργία τρισδιάστατων διαδραστικών εφαρμογών όπως παιχνίδια, ταινίες, κινούμενα σχέδια κτλ. Πιο κάτω αναφέρονται οι πλατφόρμες που υπάρχουν για τα παιχνίδια καθώς και για τα είδη των παιχνιδιών που υπάρχουν σήμερα στην αγορά. Επίσης, αναφέρονται οι μηχανές παιχνιδιών που υπάρχουν σήμερα στην αγορά. Ακόμη χρειάζεται να μιλήσουμε για την σχεδίαση ολοκλήρωσης του παιχνιδιού η οποία αποτελείται από τρία μέρη: την Μοντελοποίηση, το Animation και τη Λογική του παιχνιδιού. Αφού έγινε περιγραφή των πλατφόρμων και τα είδη παιχνιδιών θα αναφερθούμε στη Μοντελοποίηση. Στη Μοντελοποίηση περιγράφονται τα είδη μοντελοποίησης που υπάρχουν για τη δημιουργία ενός τρισδιάστατου μοντέλου. Τα είδη αυτά είναι το polygonal modeling, το nurb modeling και το subdivision modeling. Επίσης, αναφέρεται η διαδικασία δημιουργίας των τρισδιάστατων αντικειμένων που δημιουργήθηκαν για την σχεδίαση του παιχνιδιού στο λογισμικό Autodesk Maya. Επίσης, έχει γίνει αναφορά στη δημιουργία του χαρακτήρα. Όταν έγινε περιγραφή της Μοντελοποίησης των τρισδιάστατων μοντέλων του παιχνιδιού έγινε αναφορά για το Animation. Στο Animation αναφέρεται το armature του χαρακτήρα. Ένας σκελετός ο οποίος θα κάνει τον χαρακτήρα να κινηθεί και να τον εμψυχώσει. Επίσης, αναφέρονται οι λειτουργίες του armature στο λογισμικό Blender και το εργαλείο weight paint που μας βοήθησε να διορθώσουμε τη γεωμετρία του χαρακτήρα για να συνεχίσουμε με το animation. Μιλήσαμε για τα actions που χρησιμοποιήσαμε για να δημιουργήσουμε την κίνηση που θα περπατά ο χαρακτήρας, καθώς και τα keyframes για να δημιουργήσουμε την κίνηση. Επίσης, έχει γίνει περιγραφή για την ρύθμιση μιας σκηνής και τα σημαντικά χαρακτηριστικά της για να φαίνεται αισθητικά ωραία και ενδιαφέρον όπως είναι ο φωτισμός, οι εικόνες υφής (textures) κτλ. Στη Λογική του παιχνιδιού περιγράφηκαν τα "λογικά blocks" (logic blocks), το πλαίσιο (panel) που βρίσκονται πάνω αυτά στο λογισμικό Blender. Έγινε αναφορά για τα τρία είδη που χρειάζεται για να γίνει η λογική που είναι οι αισθητήρες (Sensors), οι ελεγκτές (Controllers) και οι ενεργοποιητές (Actuators) καθώς και για το τι είναι το καθένα από αυτά. Επίσης, αναφέρθηκαν οι κατηγορίες που υπάρχουν στο καθένα από αυτά και δείξαμε μερικές από τις λογικές που δημιουργήσαμε στο παιχνίδι. Στα πειραματικά αποτελέσματα περιγράφηκαν τα αποτελέσματα των ερωτηματολογίων που δημιουργήθηκαν. Τέλος, στη μελλοντική εργασία και στο συμπέρασμα έχουν αναφερθεί οι μελλοντικές βελτιώσεις που θα κάναμε στο παιχνίδι λόγω του περιορισμένου χρόνου που μας δόθηκε. Στο συμπέρασμα κάναμε μια αναφορά για όλα τα πιο πάνω που έχουμε αναφερθεί. Δηλαδή, τις πλατφόρμες παιχνιδιών και τα είδη παιχνιδιών που υπάρχουν σήμερα, για τη σχεδίαση ολοκλήρωσης ενός παιχνιδιού που είναι η Μοντελοποίηση, το Animation και η Λογική του παιχνιδιού.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/742
Rights: Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.
Type: Bachelors Thesis
Affiliation: Cyprus University of Technology 
Εμφανίζεται στις συλλογές:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος
ΣΜΑΡΑΓΔΑ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ_ΔΙΑΤΡΙΒΗ.pdf2.38 MBAdobe PDFΔείτε/ Ανοίξτε
CORE Recommender
Δείξε την πλήρη περιγραφή του τεκμηρίου

Page view(s)

265
Last Week
1
Last month
5
checked on 10 Μαϊ 2024

Download(s) 20

177
checked on 10 Μαϊ 2024

Google ScholarTM

Check


Όλα τα τεκμήρια του δικτυακού τόπου προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα