Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/20.500.14279/729
Τίτλος: Φωτογραφία ντοκουμέντου
Συγγραφείς: Καζανάκης, Γιώργος 
Λέξεις-κλειδιά: Φωτογραφία
Advisor: Στυλιανού-Lambert, Θεοπίστη
Ημερομηνία Έκδοσης: 2011
Department: Department of Multimedia and Graphic Arts
Faculty: Faculty of Fine and Applied Arts
Περίληψη: Η φωτογραφία γεννήθηκε τέλη της δεκαετίας του 1830. Κατάφερε να καταγράψει με μεγάλη ευκολία ότι έβλεπε το ανθρώπινο μάτι μέσα σε λίγη ώρα. Αργότερα μαζί με την ανάπτυξη της δημοσιογραφίας υπήρχε η ανάγκη μετάδοσης των γεγονότων με ένα πιο άμεσο τρόπο από ότι τον γραπτό λόγο, και η φωτογραφία ήταν μία καλή λύση. Παρατηρήθηκε πως όποιο έντυπο (περιοδικό, εφημερίδα) χρησιμοποιούσε φωτογραφίες αυξάνονταν ταυτόχρονα και οι πωλήσεις του σε μεγάλο ποσοστό. ΈΈτσι αναπτύχθηκε και η φωτοδημοσιογραφία. Το 1926 έχουμε και μία από τις πρώτες αναφορές για το ντοκιμαντέρ και στον κινηματογράφο από τον John Grierson. Η φωτογραφία ντοκουμέντου χρησιμοποιήθηκε ακόμα και για την καταγραφή των πολέμων. Σιγά σιγά όμως άρχιζε να κλονίζεται η αλήθεια της φωτογραφίας και αυτό διότι το κοινό κατάλαβε ότι, ό,τι βλέπει μέσα σε μία φωτογραφία μπορεί να μην είναι αλήθεια. Το ντοκουμέντο είναι πολύ κοντά με τη φαντασία και αυτό εξαρτάται από αυτό που ο θεατής θέλει να δει και τι περιμένει από μία φωτογραφία. Η φαντασία με την πραγματικότητα και ο κλονισμός της αλήθειας βρίσκουν εφαρμογή στην φωτογραφία του Robert Capa με τον θάνατο του στρατιώτη στον Ισπανικό εμφύλιο είναι μία εικόνα που έχει συζητηθεί πολύ η αυθεντικότητα της και κατά πόσο δεν είναι στημένη. Στο δεύτερο μέρος της εργασίας γίνεται αναφορά σε τέσσερις φωτογράφους. Αρχικά επιλέχθηκε ο Robert Capa ως έναν από τους διασημότερους και από τους πρώτους φωτογράφους που κάλυψαν φωτογραφικά πολέμους. ΈΈπειτα αναφέρεται ο Ηenri Cartier Bresson διότι εισήγαγε την έννοια της αποφασιστικής στιγμής (decisive moment). Στις φωτογραφίες του παρατηρούμε πολύ αυστηρή και εντυπωσιακή γεωμετρία. Τρίτος φωτογράφος που επιλέχθηκε είναι ο Martin Parr. Η επιλογή αυτού του φωτογράφου έγινε διότι μέσα στην δουλειά του φαίνεται έντονα το μοντέρνο στοιχείο στην σύνθεση του και την εξέλιξη της φωτογραφίας ντοκουμέντου που δουλεύει πλέον σε σειρές. Τέλος ο τέταρτος φωτογράφος είναι ο Νίκος Οικονομόπουλος. Η σύνθεση του είναι αρκετά αναγνωρίσιμη στις περισσότερες φωτογραφίες του. Δουλεύει αποκλειστικά την φωτογραφία στο ασπρόμαυρο όπως φαίνεται και από την δουλειά του. Επίσης είναι ένας από τους καλύτερους ΈΈλληνες φωτογράφους και ένα από τους δύο ΈΈλληνες που εκπροσωπεί την Ελλάδα στο πρακτορείο Magnum.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/729
Rights: Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.
Type: Bachelors Thesis
Affiliation: Cyprus University of Technology 
Εμφανίζεται στις συλλογές:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος
Πτυχιακή_final_Giorgos Kazanakis.pdf1.26 MBAdobe PDFΔείτε/ Ανοίξτε
CORE Recommender
Δείξε την πλήρη περιγραφή του τεκμηρίου

Page view(s) 20

307
Last Week
1
Last month
2
checked on 5 Οκτ 2024

Download(s) 20

894
checked on 5 Οκτ 2024

Google ScholarTM

Check


Όλα τα τεκμήρια του δικτυακού τόπου προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα