Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/20.500.14279/711
Title: | Ανάπτυξη παιχνιδιού με το λογισμικό Blender | Authors: | Φλωρίδης, Κρίτων | Keywords: | Software Blender;Game | Advisor: | Πουλλής, Χαράλαμπος | Issue Date: | 2012 | Department: | Department of Multimedia and Graphic Arts | Faculty: | Faculty of Fine and Applied Arts | Abstract: | Ο στόχος της πτυχιακής εργασίας είναι η ανάπτυξη παιχνιδιού με το λογισμικό Blender, ένα παιχνίδι το οποίο για να δημιουργηθεί έπρεπε να περάσει από συγκεκριμένες εργασίες.Οι κύριες εργασίες του έργου περιλαμβάνουν την υλοποίηση όλων των σταδίων που χρειάζεται ένα παιχνίδι για να δημιουργηθεί καθώς και έρευνα.Η λεπτομερής διαδικασία ανάπτυξης του παιχνιδιού με το όνομα System Control έγινε με την βοήθεια του λογισμικού Blender ,όπως και άλλων προγραμμάτων, Autodesk Maya για τον σχεδιασμό των τρισδιάστατων μοντέλων και Adobe Soundbooth για τα ηχητικά εφέ.Η υλοποίηση του παιχνιδιού διήρκησε 26 εβδομάδες και ο στόχος του είναι να ψυχαγωγήσει τους χρήστες.Με κατάλληλη έρευνα υφιστάμενων παιχνιδιών και ιδεοθύελλα έγινε το concept - ιδέα του παιχνιδιού.Ένα παιχνίδι επιστημονικής φαντασίας τρίτου προσώπου με θέμα τα ρομπότ.Ο σχεδιασμός του φανταστικού κόσμου και των χαρακτήρων που υπάρχουν μέσα (χαρακτήρες ρομπότ), έγινε μετά από πολλή ιδεοθύελλα και σκέψη, η δημιουργία διαγράμματος για κάθε στάδιο του παιχνιδιού, η λογική που θα ακολουθούν οι χαρακτήρες και όλα τα στοιχεία που αλληλεπιδρούν στο κόσμο με τον χρήστη καθώς και μουσική και ηχητικά εφέ.Με την βοήθεια του λογισμικού Autodesk Maya έγινε η τρισδιάστατη μοντελοποίηση των στατικών στοιχείων του κόσμου και έπειτα των χαρακτήρων, ο κύριος χαρακτήρας εχθροί και ήρωες και μετά ακολούθησε η υφή (textering). Σχεδιάστηκε προσεκτικά κάθε χαρακτήρας και στατικό στοιχείο στο λογισμικό Autodesk Maya με τα ανάλογα χρώματα που του ταιριάζουν και μετά μπήκε στο λογισμικό blender σαν τελειωμένο αντικείμενο.Έπειτα δημιουργήθηκε ο σκελετός (rigging) για τους χαρακτήρες οι οποίοι χρειάζονταν κίνηση και ακολούθως έγινε το ανάλογο animation π.χ. όταν τρέχουν, πηδούν, παλεύουν κ.τ.λ.Σχεδιάστηκε η λογική στο παιχνίδι, ποίες συνθήκες χρειάζεται ο χαρακτήρας του παιχνιδιού για να ανοίξει μία πόρτα ή να χάσει ενέργεια από ένα εχθρό, γενικά πώς αλληλεπιδρούν τα στοιχεία με τον χρήστη και οι χειρισμοί που χρειάζεται για να παίξει.Δημιουργήθηκαν τα ηχητικά εφέ για κάθε χαρακτήρα, φωνές και ήχοι αντικειμένων για κάθε δράση καθώς και μουσική που παίζει στο παιχνίδι με την βοήθεια του προγράμματος adobe soundbooth και το IVONA.Με την ολοκλήρωση το παιχνίδι πέρασε από μία διαδικασία όπου εξετάστηκε για τυχόν προβλήματα και μετά βελτιώθηκε ανάλογα.Έγινε ένα τεστ του παιχνιδιού με χρήστες, παίχτες και μετά συμπληρώθηκε ένα ερωτηματολόγιο.Με τα αποτελέσματα του τεστ και των ερωτηματολογίων έγιναν βελτιώσεις και διορθώσεις στο παιχνίδι, προστέθηκαν και αφαιρέθηκαν στοιχεία.Το αναμενόμενο αποτέλεσμα της πτυχιακής εργασίας ανάπτυξη παιχνιδιού με το λογισμικό blender είναι ένα λειτουργικό παιχνίδι ψυχαγωγίας, προσιτό και εύχρηστο προς τους χρήστες.Με την ολοκλήρωση του ηλεκτρονικού παιχνιδιού System control δόθηκε η ευκαιρία να δημιουργηθεί και εξώφυλλο θήκης DVD του παιχνιδιού καθώς και αφίσα Α3 για διαφημιστικού σκοπούς. | Rights: | Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κατόχου των πνευματικών δικαιωμάτων. | Type: | Bachelors Thesis | Affiliation: | Cyprus University of Technology |
Appears in Collections: | Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Φλωρίδης Κρίτων-Πτυχιακή εργασία.pdf | 5.09 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s) 50
312
Last Week
0
0
Last month
6
6
checked on Nov 21, 2024
Download(s) 50
1,298
checked on Nov 21, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in KTISIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.