Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/678
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΜιχαήλ, Δέσποινα-
dc.contributor.authorΧριστοδούλου, Σμαράγδα-
dc.date.accessioned2013-07-17T09:56:59Z
dc.date.accessioned2015-11-30T09:59:01Z-
dc.date.available2013-07-17T09:56:59Z
dc.date.available2015-11-30T09:59:01Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14279/678-
dc.description.abstractΣτατιστικά στοιχεία της διοίκησης της εθνικής υπηρεσίας της, αναφέρουν πως η πρώτη αιτία για τους παγκόσμιους θανάτους το 2030 θα είναι οι τραυματισμοί οδικής ασφάλειας. Οι Yan et al. (2007) αναφέρουν πως έρευνες έχουν δείξει, πως μεγάλο ποσοστό των τροχαίων δυστυχημάτων γίνεται σε διασταυρώσεις και σε σηματοδοτημένους δρόμους. Η έρευνα αυτή στοχεύει στο να ελέγξει αν ένας προσομοιωτής οδήγησης μπορεί να χρησιμοποιηθεί, για να αναδειχθεί ως κατάλληλος για την εύρεση διαφόρων παραμέτρων, οι οποίες επηρεάζουν τα τροχαία δυστυχήματα. Συγκεκριμένα, κύριος σκοπός της ερευνητικής μελέτης, είναι να καταδείξει το ποσοστό των χρηστών που εμπλάκηκαν σε τροχαίο δυστύχημα. Οι παράμετροι οι οποίες χρησιμοποιήθηκαν για να ελεγχθούν κατά πόσο επηρεάζονται τα τροχαία δυστυχήματα από αυτές, είναι τα φώτα τροχαίας και οι διαφημιστικές πινακίδες. Μια σηματοδοτημένη περιοχή αναπτύχθηκε σε λογισμικό, το οποίο προσφέρει τη δημιουργία αστικών περιοχών. Η περιοχή αυτή χαρακτηρίζεται από διασταύρωση, δρόμους, κτίρια, φώτα τροχαίας κλπ. Η εικονική περιοχή που αναπτύχθηκε, είναι παρόμοια με την περιοχή που βρίσκεται στη πραγματική σηματοδοτημένη διασταύρωση που πρόκειται να εξεταστεί στη συγκεκριμένη έρευνα. Ένα πείραμα διεξάχθηκε, με τέσσερα σενάρια. Τα πειραματικά σενάρια, είναι βασισμένα σε έρευνα που έχει γίνει για τις παραμέτρους οι οποίες επηρεάζουν τα δυστυχήματα τόσο στη Κύπρο όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο. Διάφορες μεταβλητές έχουν ληφθεί υπόψη σε σχέση με τον αριθμό των χρηστών των οποίων συγκρούστηκαν με αυτοκίνητα. Μεταβλητές όπως το φύλο, η τοποθεσία καταγωγής των χρηστών και η ταχύτητα, έχουν εξεταστεί για να καθορίσουν την συμπεριφορά και αντίδραση του οδηγού. Ο προσομοιωτής οδήγησης αναπτύχθηκε για τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές. Είκοσι χρήστες συνολικά έλαβαν συμμετοχή στο πείραμα, εκ των οποίων δέκα ήταν αγόρια και δέκα ήταν κορίτσια. Η ηλικία των χρηστών κυμαινόταν από 18-29. Η επιλογή των συγκεκριμένων ηλικιών είναι βασισμένη σε έρευνες, οι οποίες αναφέρουν πως οι περισσότεροι οδηγοί οι οποίοι προκαλούν τροχαία δυστυχήματα, είναι άτομα νεαρής ηλικίας. Πολλοί και διάφοροι είναι οι παράγοντες οι οποίοι επηρεάζουν τα δυστυχήματα. Οι σημαντικότεροι όσο αφορά τα δυστυχήματα είναι κατά σειρά, το αλκοόλ, η αυξημένη ταχύτητα και η μη χρήση ζώνης ασφάλειας (Αστυνομία Κύπρου, 2011). Στα πιο κάτω κεφάλαια παρουσιάζονται αναλυτικά οι συγκεκριμένοι παράγοντες καθώς και πολλοί άλλοι. Οι μέθοδοι οι οποίες χρησιμοποιήθηκαν για τη συλλογή δεδομένων, ήταν δύο ερωτηματολόγια τα οποία απάντησαν οι χρήστες πριν και μετά το πείραμα. Επίσης, για το πρακτικό πειραματικό κομμάτι, έγινε καταγραφή της οθόνης του ηλεκτρονικού υπολογιστή, για συλλογή σημαντικών στοιχείων τα οποία βοήθησαν στα αποτελέσματα της έρευνας. Τα αποτελέσματα από το πείραμα, έδειξαν πως το φύλο και η τοποθεσία καταγωγής των συμμετεχόντων, έπαιξε σημαντικό ρόλο στο ποσοστό σύγκρουσης. Οι συμμετέχοντες από τη Λεμεσό προκάλεσαν λιγότερα δυστυχήματα απ’ ότι οι συμμετέχοντες από άλλες πόλεις. Επίσης, η ταχύτητα έπαιξε καθοριστικό ρόλο στο ποσοστό σύγκρουσης. Συγκεκριμένα, το ποσοστό των αγοριών ήταν πολύ μεγαλύτερο από το ποσοστό των κοριτσιών, τα οποία προκάλεσαν λιγότερα δυστυχήματα, καθώς διατηρούσαν χαμηλότερη ταχύτητα απ’ ότι τα αγόρια. Τέλος, γίνεται αναφορά για μελλοντικές έρευνες οι οποίες αφορούν την παρούσα μελέτη.en_US
dc.formatPDFen_US
dc.language.isoelen_US
dc.publisherqen_US
dc.rightsΑπαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.en_US
dc.subjectRoad safetyen_US
dc.subjectTraffic accidentsen_US
dc.titleΔημιουργία προσομοιωτή οδήγησης για εξέταση παραμέτρων οι οποίες προκαλούν τροχαία δυστυχήματαen_US
dc.typeMSc Thesisen_US
dc.affiliationCyprus University of Technologyen_US
dc.dept.handle123456789/37en
dc.relation.deptDepartment of Multimedia and Graphic Artsen_US
dc.description.statusCompleteden_US
cut.common.academicyearemptyen_US
dc.relation.facultyFaculty of Fine and Applied Artsen_US
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc-
item.openairetypemasterThesis-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1el-
item.fulltextWith Fulltext-
Appears in Collections:Μεταπτυχιακές Εργασίες/ Master's thesis
Files in This Item:
File Description SizeFormat
Σμαράγδα Χριστοδούλου.pdf8.24 MBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show simple item record

Page view(s)

239
Last Week
0
Last month
3
checked on Nov 22, 2024

Download(s) 10

262
checked on Nov 22, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in KTISIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.