Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο:
https://hdl.handle.net/20.500.14279/34266
Τίτλος: | Land[e]scapes (part II), International Group Exhibition, curated by Maria Stathi |
Other Titles: | From the Series: Studies for a Place, Proposition X, 2024, Vicky Pericleous, ceramic, fossils, semi-precious stones, industrial tiles, 102 x 61 x 8 cm. From the Series STUDIES FOR A PLACE: IV, 2023, Vicky Pericleous, collage, print on reflective aluminium, variable The Image’s Tail III, 2020, Vicky Pericleous, printed on Hahnemühle photo pearl, 310 gsm paper using archival quality inks. 24 x 42 cm Edition of 30 (#2/30) The Image’s Tail II, 2020, Vicky Pericleous, printed on Hahnemühle photo pearl, 310 gsm paper using archival quality inks 24 x 42 cm Edition of 30 (#2/30) The Image’s Tail I, 2020, Vicky Pericleous, printed on Hahnemühle photo pearl, 310 gsm paper using archival quality inks 24 x 41.5 cm Edition of 30 (#3/30) |
Συγγραφείς: | Pericleous, Vicky |
Editors: | Stathi, Maria |
Major Field of Science: | Humanities |
Field Category: | Arts |
Λέξεις-κλειδιά: | Arts;Landscape;Space;Nature;Geology;Topos;Time;Construct;Identity;Colonialism;Migration;Climate Change |
Ημερομηνία Έκδοσης: | 29-Μαΐ-2024 |
Πηγή: | Art Seen Gallery, Land[e]scapes (part II) 29 May - 23 August, 2024, Nicosia, Cyprus |
Link: | http://www.artseeneditions.com/en/project-single/landescapes-part-ii |
Περίληψη: | Art Seen is pleased to present the second part of the group exhibition 'Land[e]scapes' opening on the 29th of May 2024. The show is curated by Maria Stathi. 'Land[e]scapes' explores our relationship with nature, geology, topos, and time. The exhibition features select artists whose creations awaken new realms of contemplation about landscape. Participating artists: Chris Akordalitis, Panayiotis Andreou, Serena Caulfield, Benjamin Deakin, Marina Genadieva, Andreas Kalli, Kyriakos Kallis, Nicolas Kyrillou, Panayiotis Michael, Vicky Pericleous, Nicos Philippou & Marilena Zackheos, Amy Stephens, Korallia Stergides, Amikam Toren, Vassia A. Vanezi, Shaheer Zazai and Vasilis Zografos. At the heart of the exhibition lies the concept of "landscape" as a multifaceted construct, embodying social, cultural, and environmental narratives. “Landscape” serves as a canvas upon which personal, political, and societal attitudes are etched and reflected. Various elements of landscape—vegetation, expanses of land, bodies of water, rock and mountain formations—manifest in diverse artistic mediums, serving as conduits for exploration into our relationship with nature and the formation of our identity. Moreover, landscapes not only speak of nature but also bear the imprint of the artists and the cultural and historical contexts in which they were created. In contested territories or geographical areas that have witnessed conflict, war, colonialism, natural disasters, forced migrations or the effects of climatic change, the cultural and historical contexts are especially relevant in the reimagining of landscape. In the exhibits on display, the visitor will encounter environmental sensitivities, fascinations with geology, examinations of how war alters land, symbolic journeys to lost homelands, intercontinental travels, childhood memories, edenic utopias, and mythological places. Each of these unique explorations of landscape unveils portals to both real and alternate realms. |
Description: | Within the context of the exhibition the following works have been presented: VICKY PERICLEOUS Studies for a Place: Proposition X, 2024 ceramic, fossils, semi-precious stones, tiles 102 x 61 x 8 cm With special thanks to Vassos Demetriou Από τη Σειρά: Μελέτες για ένα Χώρο, Εικασία Χ, 2024, Βίκυ Περικλέους, κεραμικό, απολίθωμα, ημι-πολύτιμες πέτρες, βιομηχανικά πλακάκια, 102 x 61 x 8 εκ. Ευχαριστίες στον Βάσσο Δημητρίου για την πολύτιμη στήριξη του. Η γλυπτική αυτή εγκατάσταση/assemblage κινείται από την αφαίρεση στην αναπαράσταση, φέροντας μπροστά αισθητικές αξίες του Μοντερνισμού, ενώ την ίδια ώρα, ενσωματώνει τις ευαλωτότητες του υλικού του, (του πηλού) και των ενδελεχών χειρωνακτικών διαδικασιών της κεραμικής. Η υλικότητα του γλυπτού, λειτουργεί υπενθυμιστικά ως προς την ευρεία χρήση του πηλού στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου και της Εγγύς Ανατολής, από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα, ενσωματώνοντας στο έργο τις αργές χειρωνακτικές, διαλογιστές χειρονομίες της κεραμικής. Αυτές οι χειρονομίες συγκροτούν ένα υπονομευτικό μηχανισμό, μια οπτική ρήξη στη γλώσσα του Μοντερνισμού, ανοίγοντας τον χώρο να ξανα-σκεφτούμε τις πολιτικές αυτών των πολιτισμικών σχηματισμών. Το γλυπτό ανασυντίθεται σε μια χωρική παράθεση με ημι-πολύτιμες πέτρες -θραύσματα από διάφορες τοπογραφίες- και βιομηχανικά πλακάκια. Η διαδικασίες δημιουργίας του, ανακαλούν πρακτικές αρχαιολογίας κα τελετουργιών, ενώ φέρουν –νέες- αναδύσεις γύρω από μυθολογίες τόπων και οντοτήτων . Το έργο προτείνεται ως ένα νέο – υπονομευτικό- οικοσύστημα αλλοιώσεων των ιεραρχικών αφηγήσεων, σχηματοποιώντας ένα –άλλο- σώμα και χώρο, πολλαπλών διασταυρώσεων, για άλλες εν δυνάμει, πολιτισμικές αναδύσεις και -συνεχούς- γίγνεσθαι. From the Series: Studies for a Place, Proposition X, 2024, Vicky Pericleous, ceramic, fossils, semi-precious stones, industrial tiles, 102 x 61 x 8 cm. With special thanks to Vassos Demetriou for his invaluable support. The sculptural installation/assemblage moves from abstraction to representation, bringing forth, modernist aesthetics, while being embedded, with the fragilities of its materiality (that of clay) and the painstaking processes of ceramics. Its materiality underline, both, the wide usage of clay in the wider region of the Mediterranean and the Levant from the ancient period to now, imbuing the work with the slow meditative handcrafting gestures of ceramics. These gestures form a subversive mechanism, a visual rupture within the language of Modernism, opening the space to rethink the politics of these cultural formations. The sculpture is reconfigured in α spatial composition, along with semi-precious stones –fragments from different topographies-, and industrial tiles. Its making echoes on practices of archaeology and ritual, while evoking new risings of mythologies of places and entities. The work stands as a- subversive- ecosystem of alterations from hierarchical narratives and forms an-other crossbreed body and site for other possible cultural risings and- constant- becomings. VICKY PERICLEOUS The Image’s Tail I, 2020 Printed on Hahnemühle Photo Pearl 310 gsm paper using archival quality inks 24 x 41.5 cm Edition of 30 (#3/30) VICKY PERICLEOUS The Image’s Tail II, 2020 Printed on Hahnemühle Photo Pearl 310 gsm paper using archival quality inks 24 x 42 cm Edition of 30 (#2/30) VICKY PERICLEOUS The Image’s Tail III, 2020 Printed on Hahnemühle Photo Pearl 310 gsm paper using archival quality inks. 24 x 42 cm Edition of 30 (#2/30) VICKY PERICLEOUS From the Series STUDIES FOR A PLACE: IV, 2023 collage, print on reflective aluminium variable Edition of 3 Από τη Σειρά Μελέτες για ένα Χώρο: IV, 2023, Βίκυ Περικλέους, κολλάζ, τύπωμα σε καθρέφτη/αλουμίνο, διαστάσεις μεταβλητές Το έργο από της Σειρά Μελέτες για ένα Χώρο: IV, 2023, είναι το αποτέλεσμα μια σειράς εικαστικών χειρονομιών, διαδικασιών και επιτελέσεων στον χώρο, ως μια διερευνητική μελέτη για τις οπτικές και νοητικές ελαστικότητες της ίδιας της εικόνας. Η Περικλέους χρησιμοποιεί, ως μέρος της εικαστικής της πρακτικής και έρευνας, αρχειακό υλικό από την προσωπική της συλλογή: εικόνες από δημόσια αρχεία και καταγραφές (βίντεο/φωτογραφίες), από συναντήσεις στο χώρο, τα οποία αρχειοθετεί για να τα ανασυνθέσει μετέπειτα σε νέες ρευστές γεωγραφίες,. Προσεγγίζει αυτά τα αρχεία ως ‘συσσωρεύσεις ημερολογίων και συναντήσεων’. Στο έργο αυτό, εικόνα από γυάλινο slide ενός ερειπίου στη Γερμανία, φωτογραφίζεται με φόντο τον Κυπριακό ουρανό. Μέσω εφαρμογών σκαναρίσματος και διαδικασιών κολλάζ, η νέα εικόνα τυπώνεται μέσω θερμότητας, σε πλάκες καθρέφτιζον αλουμίνιου και ανασυντίθεται για να επανα-εμφανιστεί, σε μια επιτόπια εγκατάσταση στον εξωτερικό χώρο ενός σχολείου με φόντο τα βουνά του χωριού της Γαλάτας στην Κύπρου. Το έργο τοποθετείται απέναντι ακριβώς από τον ήλιο του μεσογειακού καλοκαιριού, εγγράφοντας έτσι πάνω στο δέρμα του τις συνθήκες του κυπριακού τοπίου. Εν τέλει, απομακρύνεται για να ξανα-εκτεθεί στο χώρο της γκαλερί, ενσωματώνοντας πλέον όλες τις επιτελεστικές διαδικασίες και υλικότητες. Την ίδια ώρα, αντανακλάται εκ νέου, στο σώμα του, ο χώρος της νέας εγκατάστασης του, συσσωρεύοντας και μεταφέροντας παράλληλα αυτές τις μετασχηματιστικές, αναδύσεις ετεροτυπικών γεωγραφιών και συνθηκών, σε μια καινούργια συνθήκη. Το έργο από της Σειρά Μελέτες για ένα Χώρο: IV, 2023, είναι το αποτέλεσμα μια σειράς εικαστικών χειρονομιών, διαδικασιών και επιτελέσεων στον χώρο, ως μια διερευνητική μελέτη για τις οπτικές και νοητικές ελαστικότητες της ίδιας της εικόνας. Η Περικλέους χρησιμοποιεί, ως μέρος της εικαστικής της πρακτικής και έρευνας, αρχειακό υλικό από την προσωπική της συλλογή: εικόνες από δημόσια αρχεία και καταγραφές (βίντεο/φωτογραφίες), από συναντήσεις στο χώρο, τα οποία αρχειοθετεί για να τα ανασυνθέσει μετέπειτα σε νέες ρευστές γεωγραφίες,. Προσεγγίζει αυτά τα αρχεία ως ‘συσσωρεύσεις ημερολογίων και συναντήσεων’. Στο έργο αυτό, εικόνα από γυάλινο slide ενός ερειπίου στη Γερμανία, φωτογραφίζεται με φόντο τον Κυπριακό ουρανό. Μέσω εφαρμογών σκαναρίσματος και διαδικασιών κολλάζ, η νέα εικόνα τυπώνεται μέσω θερμότητας, σε πλάκες καθρέφτιζον αλουμίνιου και ανασυντίθεται για να επανα-εμφανιστεί, σε μια επιτόπια εγκατάσταση στον εξωτερικό χώρο ενός σχολείου με φόντο τα βουνά του χωριού της Γαλάτας στην Κύπρου. Το έργο τοποθετείται απέναντι ακριβώς από τον ήλιο του μεσογειακού καλοκαιριού, εγγράφοντας έτσι πάνω στο δέρμα του τις συνθήκες του κυπριακού τοπίου. Εν τέλει, απομακρύνεται για να ξανα-εκτεθεί στο χώρο της γκαλερί, ενσωματώνοντας πλέον όλες τις επιτελεστικές διαδικασίες και υλικότητες. Την ίδια ώρα, αντανακλάται εκ νέου, στο σώμα του, ο χώρος της νέας εγκατάστασης του, συσσωρεύοντας και μεταφέροντας παράλληλα αυτές τις μετασχηματιστικές, αναδύσεις ετεροτυπικών γεωγραφιών και συνθηκών, σε μια καινούργια συνθήκη. |
URI: | https://hdl.handle.net/20.500.14279/34266 |
Rights: | Artist Vicky Pericleous, Art Seen |
Type: | Exhibitions |
Affiliation: | Cyprus University of Technology |
Publication Type: | Selected Artwork |
Participation: | Exhibition |
Εμφανίζεται στις συλλογές: | Art and Design |
CORE Recommender
Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από άδεια Άδεια Creative Commons