Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/33270
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorPampoulou, Eliada-
dc.contributor.authorΓεωργίου, Ιωάννα-
dc.date.accessioned2024-12-11T09:45:44Z-
dc.date.available2024-12-11T09:45:44Z-
dc.date.issued2024-05-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14279/33270-
dc.descriptionIntroduction: Communication fundamentally shapes a person's life. Gradual and Alternative Communication provides communication strategies and methods to people with complex communication disorders. At the same time, graphic symbols can represent various objects, emotions, ideas, as well as concepts. Aim: To investigate the virtuality of the graphic symbols Mulberry, ParticiPics and Talking Mats in Speech Therapists and Special Educators. Methodology: The collection of quantitative data was carried out using the Likert scale and analyzed with descriptive statistics through the Microsoft Excel program. Unlike qualitative data collection, which was based on thematic analysis and collected through a semi-structured interview. The participants were 6 speech therapists and 4 special educators who work in special education schools. Results: The results showed that the ParticiPics symbols had the greatest virtuality compared to the other two sets. In addition, in terms of the degree of virtuality in the grammatical category of nouns, it turned out that the highest grade is for the ParticiPics symbols, while for the verbs the Talking Mats symbols. However, the preferences of speech therapists and special educators indicated that the Mulberry symbols, they were easier to understand the relationship between the symbol and the word they represent. In fact, they stressed the importance and necessary use of color in a set of symbols to better identify the symbol. Conclusions: Several factors are responsible for choosing an appropriate set of symbols for people with complex communication disorders and these can be color, virtuality, as well as from what conditions and population they would use it.en_US
dc.description.abstractΕισαγωγή: Η επικοινωνία διαμορφώνει θεμελιωδώς τη ζωή ενός ατόμου. Η Επαυξητική και Εναλλακτική Επικοινωνία παρέχει στρατηγικές και μεθόδους επικοινωνίας σε άτομα με σύνθετες διαταραχές επικοινωνίας. Ταυτόχρονα, τα γραφικά σύμβολα μπορούν να αντιπροσωπεύουν διάφορα αντικείμενα, συναισθήματα, ιδέες, καθώς και έννοιες. Σκοπός: Η διερεύνηση της εικονικότητας των γραφικών συμβόλων Mulberry, ParticiPics και Talking Mats σε Λογοθεραπευτές και Ειδικούς Εκπαιδευτικούς. Μεθοδολογία: Η συλλογή ποσοτικών δεδομένων πραγματοποιήθηκε με χρήση της κλίμακας Likert και αναλύθηκε με περιγραφικά στατιστικά στοιχεία, μέσω του προγράμματος Microsoft Excel. Σε αντίθεση με τη συλλογή ποιοτικών δεδομένων, η οποία βασίστηκε στη θεματική ανάλυση και συλλέχθηκε μέσω ημιδομημένης συνέντευξης. Οι συμμετέχοντες ήταν 6 λογοθεραπευτές και 4 ειδικοί εκπαιδευτικοί οι οποίοι εργάζονται σε σχολεία ειδικής εκπαίδευσης. Αποτελέσματα: Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τα σύμβολα ParticiPics είχαν τη μεγαλύτερη εικονικότητα σε σύγκριση με τα άλλα δύο σύνολα. Επιπλέον, όσον αφορά τον βαθμό εικονικότητας στη γραμματική κατηγορία των ουσιαστικών, αποδείχθηκε ότι ο υψηλότερος βαθμός είναι για τα σύμβολα ParticiPics, ενώ για τα ρήματα τα σύμβολα Talking Mats. Ωστόσο, οι προτιμήσεις των λογοθεραπευτών και των ειδικών εκπαιδευτικών έδειξαν ότι τα σύμβολα Mulberry, ήταν ευκολότερα στο να κατανοήσουν τη σχέση μεταξύ του συμβόλου και της λέξης που αντιπροσωπεύουν. Μάλιστα, τόνισαν τη σημασία και την απαραίτητη χρήση του χρώματος σε ένα σύνολο συμβόλων, προκειμένου να αναγνωριστεί καλύτερα το σύμβολο. Συμπεράσματα: Διάφοροι παράγοντες είναι υπεύθυνοι για την επιλογή ενός κατάλληλου συνόλου συμβόλων για άτομα με σύνθετες διαταραχές επικοινωνίας και αυτοί μπορεί να είναι το χρώμα, η εικονικότητα, καθώς και από ποιες συνθήκες και πληθυσμό θα το χρησιμοποιούσαν.en_US
dc.formatpdfen_US
dc.language.isoelen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΕπαυξητική επικοινωνίαen_US
dc.subjectεναλλακτική επικοινωνίαen_US
dc.subjectσύνθετες διαταραχές επικοινωνίαςen_US
dc.subjectγραφικά σύμβολαen_US
dc.subjectεικονικότηταen_US
dc.subject.otherAugmentative and alternative communicationen_US
dc.subject.othercomplex communication disordersen_US
dc.subject.othergraphic symbolsen_US
dc.subject.othervirtualityen_US
dc.titleΔιερεύνηση της εικονικότητας των γραφικών συμβόλωνen_US
dc.typeBachelors Thesisen_US
dc.affiliationCyprus University of Technologyen_US
dc.relation.deptDepartment of Rehabilitation Sciencesen_US
dc.description.statusCompleteden_US
cut.common.academicyear2023-2024en_US
dc.relation.facultyFaculty of Health Sciencesen_US
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_46ec-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1el-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypebachelorThesis-
crisitem.author.deptDepartment of Rehabilitation Sciences-
crisitem.author.facultyFaculty of Health Sciences-
crisitem.author.orcid0000-0001-6904-195X-
crisitem.author.parentorgFaculty of Health Sciences-
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat
BSC_Ιωάννα Γεωργίου_2024_ΠΕΡΙΛΗΨΗ.pdfΠΕΡΙΛΗΨΗ333.36 kBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show simple item record

Page view(s)

24
Last Week
5
Last month
checked on Dec 22, 2024

Download(s)

16
checked on Dec 22, 2024

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons