Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/20.500.14279/33267
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Christophi, Costas A. | - |
dc.contributor.author | Βερμπίτσκα, Αναστασία | - |
dc.date.accessioned | 2024-12-09T12:54:36Z | - |
dc.date.available | 2024-12-09T12:54:36Z | - |
dc.date.issued | 2024-05 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14279/33267 | - |
dc.description | The purpose of this thesis was to review available scientific literature and create a theoretical background regarding autism spectrum disorder (ASD), as well as the benefits and challenges of early intervention. For this purpose, the bibliographic analysis of recent years was used through the Google Scholar, Science Direct and PubMed databases. There are two main chapters. In the first chapter, some basic historical elements of the disorder are presented. As well as some general and special characteristics of children with autism. Next, the epidemiology of autism and the possible etiology are presented through research evidence. Also, the criteria of diagnosis, detection of the disorder and some therapeutic methods are presented. Then, various therapeutic approaches of early intervention are presented and the role of the parent's participation in the treatment is emphasized. In the second chapter, a bibliographic review of the therapeutic methods of the early intervention of the disorder is carried out. Where articles are analyzed that present the benefits of early intervention and the factors that can influence an effective early intervention for children with ASD. At the end of this thesis, the results of the bibliographic review are announced. Which highlight the importance of early and valid diagnosis and intervention of the disorder in preschool children. Αlso, that its application before the age of 24 months can significantly improve their quality of life with positive results in various areas. As well as the prognosis by reducing the symptoms of the disorder. | en_US |
dc.description.abstract | Σκοπός της παρούσας πτυχιακής εργασίας ήταν η ανασκόπηση της διαθέσιμης επιστημονικής βιβλιογραφίας και η δημιουργία ενός θεωρητικού υπόβαθρου σχετικά με την διαταραχή του αυτιστικού φάσματος (ΔΑΦ). Καθώς και για τα οφέλη και τους παράγοντες πρόκλησης της πρώιμης παρέμβασης. Για το σκοπό αυτό χρησιμοποιήθηκε η βιβλιογραφική ανασκόπηση των τελευταίων ετών μέσα από τις βάσεις δεδομένων Google Scholar, Science Direct και PubMed. Τα κύρια κεφάλαια είναι δυο. Στο πρώτο κεφάλαιο παρουσιάζονται κάποια βασικά ιστορικά στοιχεία της διαταραχής. Καθώς επίσης, και κάποια γενικά και ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των παιδιών με αυτισμό. Ακολούθως, παρουσιάζονται η επιδημιολογία του αυτισμού και η πιθανή αιτιολογία μέσω ερευνητικών στοιχείων. Ακόμη, παρουσιάζονται τα κριτήρια της διάγνωσης, ανίχνευσης της διαταραχής και ορισμένες θεραπευτικές μέθοδοι. Εν συνέχεια, παρουσιάζονται διάφορες θεραπευτικές προσεγγίσεις της πρώιμης παρέμβασης και τονίζεται ο ρόλος της συμμετοχής του γονέα στην θεραπεία. Στο δεύτερο μέρος της εργασίας γίνεται μια βιβλιογραφική ανασκόπηση των θεραπευτικών μεθόδων της πρώιμης παρέμβασης. Όπου αναλύονται τα άρθρα τα οποία παρουσιάζουν τα οφέλη της πρώιμης παρέμβασης και τους παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν την εφαρμογή μιας αποτελεσματικής έγκαιρης παρέμβασης σε παιδιά με ΔΑΦ. Στο τέλος της εργασίας γνωστοποιούνται τα αποτελέσματα της βιβλιογραφικής ανασκόπησης. Τα οποία αναδεικνύουν την σημαντικότητα της πρώιμης και έγκυρης διάγνωσης και παρέμβασης της διαταραχής σε παιδιά προσχολικής ηλικίας. Καθώς και ότι η εφαρμογή της πριν από την ηλικία των 24 μηνών μπορεί να βελτιώσει σημαντικά την ποιότητα ζωής τους με θετικά αποτελέσματα σε διάφορους τομείς. Όπως επίσης, και την πρόγνωση μειώνοντας τα συμπτώματα της διαταραχής. | en_US |
dc.format | en_US | |
dc.language.iso | el | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | αυτισμός | en_US |
dc.subject | διαταραχή αυτιστικού φάσματος (ΔΑΦ) | en_US |
dc.subject | διάγνωση | en_US |
dc.subject | πρώιμη παρέμβαση | en_US |
dc.subject | θεραπευτικές προσεγγίσεις | en_US |
dc.subject | πρόγνωση | en_US |
dc.subject.other | autism | en_US |
dc.subject.other | autism spectrum disorder (ASD) | en_US |
dc.subject.other | diagnosis | en_US |
dc.subject.other | early intervention | en_US |
dc.subject.other | therapeutic approaches | en_US |
dc.subject.other | prognosis | en_US |
dc.title | Τα οφέλη και οι παράγοντες πρόκλησης της πρώιμης παρέμβασης σε παιδιά με ΔΑΦ : μια βιβλιογραφική ανασκόπηση | en_US |
dc.type | Bachelors Thesis | en_US |
dc.affiliation | Cyprus University of Technology | en_US |
dc.relation.dept | Department of Rehabilitation Sciences | en_US |
dc.description.status | Completed | en_US |
cut.common.academicyear | empty | en_US |
dc.relation.faculty | Faculty of Health Sciences | en_US |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_46ec | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | el | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairetype | bachelorThesis | - |
crisitem.author.dept | Department of Rehabilitation Sciences | - |
crisitem.author.faculty | Faculty of Health Sciences | - |
crisitem.author.orcid | 0000-0003-0503-1538 | - |
crisitem.author.parentorg | Faculty of Health Sciences | - |
Appears in Collections: | Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
BSC_ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΒΕΡΜΠΙΤΣΚΑ_2024_ΠΕΡΙΛΗΨΗ.pdf | ΠΕΡΙΛΗΨΗ | 341.37 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
31
Last Week
6
6
Last month
checked on Dec 22, 2024
Download(s)
18
checked on Dec 22, 2024
Google ScholarTM
Check
This item is licensed under a Creative Commons License