Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/20.500.14279/33259
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Theodorou, Elena | - |
dc.contributor.author | Ευδοκίμου, Μαρία | - |
dc.date.accessioned | 2024-12-09T09:49:24Z | - |
dc.date.available | 2024-12-09T09:49:24Z | - |
dc.date.issued | 2024-05 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14279/33259 | - |
dc.description | Purpose: The present research was created with the aim of investigating the state of digital literacy in the practice of Speech Language Therapy in Cyprus, by Speech and Language Therapists (SLTs) who work with children and adolescents aged 0-18 years, during their intervention in language or literacy. The first of the two research objectives refers to the knowledge of Cypriot SLTs regarding digital literacy during their clinical intervention. The second research objective concerns how SLTs working in Cyprus with children and adolescents aged 0-18 use digital literacy in language/literacy intervention. | en_US |
dc.description.abstract | Σκοπός: Η παρούσα έρευνα δημιουργήθηκε με σκοπό να διερευνήσει την κατάσταση του ψηφιακού γραμματισμού στην πρακτική της Λογοθεραπείας στην Κύπρο, από Λογοθεραπευτές που εργάζονται με παιδιά και εφήβους ηλικίας 0-18 ετών, κατά την παρέμβαση τους στη γλώσσα ή τον γραμματισμό. Ο πρώτος από τους δύο ερευνητικούς σκοπούς, αναφέρεται στην γνώση των Κύπριων Λογοθεραπευτών/τριών ως προς τον ψηφιακό γραμματισμό κατά την κλινική τους παρέμβαση. Ο δεύτερος ερευνητικός σκοπός, αφορά το πως οι Λογοθεραπευτές/τριες που εργάζονται στην Κύπρο με παιδιά και εφήβους ηλικίας 0-18 ετών, χρησιμοποιούν τον ψηφιακό γραμματισμό σε παρέμβαση γλώσσας/γραμματισμού. | en_US |
dc.format | en_US | |
dc.language.iso | el | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | παρέμβαση γλώσσας | en_US |
dc.subject | Λογοθεραπεία | en_US |
dc.subject | ψηφιακός γραμματικός | en_US |
dc.subject | ψηφιακά εργαλεία | en_US |
dc.subject | γραμματισμού | en_US |
dc.subject.other | /literacy intervention | en_US |
dc.subject.other | Speech Therapy | en_US |
dc.subject.other | digital literacy | en_US |
dc.subject.other | digital tools | en_US |
dc.subject.other | language | en_US |
dc.title | Διερεύνηση χρήσης του ψηφιακού γραμματισμού κατά την γλωσσική παρέμβαση από Κύπριους Λογοθεραπευτές | en_US |
dc.type | MSc Thesis | en_US |
dc.affiliation | Cyprus University of Technology | en_US |
dc.relation.dept | Department of Rehabilitation Sciences | en_US |
dc.description.status | Completed | en_US |
cut.common.academicyear | 2023-2024 | en_US |
dc.relation.faculty | Faculty of Health Sciences | en_US |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | el | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairetype | masterThesis | - |
crisitem.author.dept | Department of Rehabilitation Sciences | - |
crisitem.author.faculty | Faculty of Health Sciences | - |
crisitem.author.orcid | 0000-0003-3951-7886 | - |
crisitem.author.parentorg | Faculty of Health Sciences | - |
Appears in Collections: | Μεταπτυχιακές Εργασίες/ Master's thesis |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
MSC_Μαρίλια Ευδοκίμου_2024_abstract.pdf | abstract | 207.48 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
17
Last Week
0
0
Last month
checked on Dec 22, 2024
Download(s)
18
checked on Dec 22, 2024
Google ScholarTM
Check
This item is licensed under a Creative Commons License