Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/20.500.14279/33256
Title: | Γνώσεις, στάσεις και απόψεις γονέων παιδιών με σύνθετες δυσκολίες επικοινωνίας που χρησιμοποιούν το γλωσσικό πρόγραμμα makaton : θεματική ανάλυση | Authors: | Σταύρου, Μαρία | Keywords: | νευροαναπτυξιακή διαταραχή;θεματική ανάλυση;MAKATON;στάσεις και απόψεις γονέων | Advisor: | Theodorou, Elena | Issue Date: | May-2024 | Department: | Department of Rehabilitation Sciences | Faculty: | Faculty of Health Sciences | Abstract: | Η μελέτη καταγράφει τις γνώσεις, στάσεις και απόψεις των γονέων παιδιών με σύνθετες δυσκολίες επικοινωνίας που χρησιμοποιούν το γλωσσικό πρόγραμμα ΜΑΚΑΤΟΝ στην Κύπρο. Στη μελέτη συμμετείχαν συνολικά δέκα γονείς παιδιών με ποικίλες νευροαναπτυξιακές διαταραχές από τους οποίους λήφθηκαν συνεντεύξεις μέσω ερωτηματολογίων ανοιχτού τύπου με στόχο την καταγραφή της εμπειρίας τους από τη χρήση του MAKATON. Τα δεδομένα, που συλλέχθηκαν από τις εις βάθος και δια ζώσης συνεντεύξεις, επεξεργάστηκαν με τη μέθοδο επαγωγικής θεματικής ανάλυσης των Braun και Clarke (2006), αποκαλύπτοντας τέσσερα γενικά θέματα και υποθέματα. Η μελέτη εξέτασε πώς η χρήση του MAKATON επηρεάζει την κοινωνικοποίηση, τις επικοινωνιακές ικανότητες και τις γλωσσικές δεξιότητες των παιδιών. Περιέγραψε τις αλλαγές στις επικοινωνιακές τους δεξιότητες μετά την ένταξη του MAKATON και παρείχε πληροφορίες για την αναπτυξιακή τους πρόοδο σε συγκεκριμένους τομείς. Η έρευνα εντόπισε επίσης τους διευκολυντές και τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν τα άτομα όταν χρησιμοποιούν το πρόγραμμα MAKATON καθημερινά. Τέλος, διερεύνησε τις αντιλήψεις των γονέων για το MAKATON μετά την ενσωμάτωσή του στη δική τους ζωή και των παιδιών τους και πώς αυτή η αντίληψη άλλαξε από αρνητική σε θετική. Αυτή η μελέτη ρίχνει φως στο πώς το MAKATON επηρεάζει τις επικοινωνιακές, κοινωνικές και γλωσσικές δεξιότητες των παιδιών και υπογραμμίζει τη σημασία της εξέτασης του πλαισίου κατά την αξιολόγηση τέτοιων παρεμβάσεων. | Description: | The research exploring parental perspectives of children with complex communication difficulties that who used the MAKATON language programme in Cyprus. Ten parents of children with diverse neurodevelopmental disabilities were interviewed, using open-ended questionnaires to capture their experiences with MAKATON. The data collected through in-depth face-to-face interviews were analyzed using Braun and Clarke's (2006) inductive thematic analysis method, revealing four overarching themes and subthemes. The study examined how the use of MAKATON affects children's socialization, communication abilities, and language skills. It described the changes in their communication skills after introducing MAKATON and provided insights into their developmental progress in specific areas. The research also identified the facilitators and barriers individuals face when using the MAKATON program daily. Finally, it explored parental perceptions of MAKATON following its integration into their and their children's lives and how this perception changed from negative to positive. This study sheds light on how MAKATON affects children's communication, social and language skills and highlights the importance of considering context when evaluating such interventions. | URI: | https://hdl.handle.net/20.500.14279/33256 | Rights: | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International | Type: | MSc Thesis | Affiliation: | Cyprus University of Technology |
Appears in Collections: | Μεταπτυχιακές Εργασίες/ Master's thesis |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
MSC_Μαρία Σταύρου_2024_ABSTRACT.pdf | περίληψη | 217.78 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
24
Last Week
6
6
Last month
checked on Dec 21, 2024
Download(s)
26
checked on Dec 21, 2024
Google ScholarTM
Check
This item is licensed under a Creative Commons License