Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/32661
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorGemenis, Kostas-
dc.contributor.authorΖαχαρίου, Αίμιλη-
dc.date.accessioned2024-06-21T09:47:20Z-
dc.date.available2024-06-21T09:47:20Z-
dc.date.issued2024-05-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14279/32661-
dc.descriptionThis thesis aims to investigate the perceptions and reactions of children towards the colors used in advertisements, focusing on their psychological impact as well as the thoughts and reactions of parents. The purpose is to understand how colors affect younger age groups and influence the purchasing decisions of parents. Combining qualitative and quantitative analysis methods and involving the participation of parents, children, and representatives from the marketing sector, the research was conducted extensively. By exchanging knowledge and opinions, the study was guided to results and conclusions that clarify children's color preferences and the emotions associated with them. The research highlights the importance of understanding these factors for a better comprehension of the children's world.en_US
dc.description.abstractΗ παρούσα πτυχιακή εργασία, πραγματοποιήθηκε έχοντας ως στόχο τη διερεύνηση των αντιλήψεων και αντιδράσεων των παιδιών απέναντι στα χρώματα που περιέχουν οι διαφημίσεις. Παρατηρείται η ψυχολογική τους επίδραση, αλλά και οι σκέψεις και αντιδράσεις των γονέων. Σκοπός είναι η κατανόηση των χρωμάτων και πως αυτά επηρεάζουν μικρότερες ηλικίες και τις αγοραστικές αποφάσεις των γονέων. Έχοντας βάση το συνδυασμό ποιοτικής και ποσοτικής ανάλυσης ως μεθόδους για διερεύνηση, αλλά και τη συμμετοχή γονέων, παιδιών και εκπροσώπων από χώρους του μάρκετινγκ, η διερεύνηση πραγματοποιήθηκε σε μεγάλο βαθμό. Ανταλλάσσοντας γνώσεις και απόψεις, καθοδηγήθηκε η μελέτη στα αποτελέσματα και συμπεράσματα, για διευκρίνιση των χρωματικών προτιμήσεων που έχουν τα παιδιά και τα συναισθήματα που τα συνοδεύουν. Η έρευνα υπογραμμίζει τη σημαντικότητα γνώσης σε αυτά, για καλύτερη κατανόηση των κόσμων των παιδιών.en_US
dc.formatpdfen_US
dc.language.isoelen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΧρώματαen_US
dc.subjectΠαιδιάen_US
dc.subjectΨυχολογίαen_US
dc.subjectΔιαφημίσειςen_US
dc.subject.otherColorsen_US
dc.subject.otherChildren psychologyen_US
dc.subject.otherAdvertisimenten_US
dc.titleΗ ψυχολογία των χρωμάτων στις παιδικές διαφημίσεις: Ανάλυση χρωματικών προτιμήσεων και επιδράσεωνen_US
dc.typeBachelors Thesisen_US
dc.affiliationCyprus University of Technologyen_US
dc.relation.deptDepartment of Communication and Internet Studiesen_US
dc.description.statusCompleteden_US
cut.common.academicyear2023-2024en_US
dc.relation.facultyFaculty of Communication and Media Studiesen_US
item.grantfulltextnone-
item.languageiso639-1el-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_46ec-
item.openairetypebachelorThesis-
item.fulltextNo Fulltext-
crisitem.author.deptDepartment of Communication and Internet Studies-
crisitem.author.facultyFaculty of Communication and Media Studies-
crisitem.author.orcid0000-0002-3973-5675-
crisitem.author.parentorgFaculty of Communication and Media Studies-
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses
CORE Recommender
Show simple item record

Page view(s)

166
Last Week
2
Last month
18
checked on Nov 7, 2024

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons