Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/20.500.14279/317
Title: | Απορρύπανση καυσαερίων από πλοία : παρούσα κατάσταση και νέες τεχνολογίες | Authors: | Χρυσοστόμου, Γεωργία | Keywords: | Exhaust ships;Pollution control technologies;Ecosystem | Advisor: | Costa, Costas | Issue Date: | 2013 | Department: | Department of Chemical Engineering | Faculty: | Faculty of Geotechnical Sciences and Environmental Management | Abstract: | Στην παρούσα Διπλωματική Εργασία (Δ.Ε.) μελετήθηκε η απορρύπανση των καυσαερίων από τα πλοία, δίνοντας έμφαση στις υφιστάμενες αντιρρυπαντικές τεχνολογίες αλλά και στην έρευνα για τις μελλοντικές εξελίξεις. Η εργασία αυτή εκπονήθηκε στο Τμήμα Επιστήμης και Τεχνολογίας Περιβάλλοντος του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου, υπό την επίβλεψη του Αναπληρωτή Καθηγητή κ. Κώστα Κώστα. Η Μεταπτυχιακή Διατριβή συνίσταται από πέντε κεφάλαια. Στο πρώτο κεφάλαιο, το οποίο αποτελεί την εισαγωγή, γίνεται ανασκόπηση στην παρούσα κατάσταση, αναφέροντας κάποιους από τους σημαντικότερους ατμοσφαιρικούς ρύπους και τις σοβαρές επιπτώσεις τους στο οικοσύστημα και στην ανθρώπινη υγεία. Επίσης, γίνεται αναφορά στην τρέχουσα Ευρωπαϊκή αλλά και Διεθνή Νομοθεσία, που λόγω της ραγδαίας ανάπτυξης του θαλάσσιου εμπορίου και μεταφορών τα τελευταία χρόνια, διογκώθηκε ακόμη περισσότερο η ανάγκη περιορισμού των αερίων ρύπων από τους ναυτικούς κινητήρες, έτσι δημιουργήθηκε η ανάγκη εφαρμογής αυστηρότερων κανονισμών. Στο δεύτερο κεφάλαιο, περιγράφονται οι υφιστάμενες αντιρρυπαντικές τεχνολογίες, οι οποίες διακρίνονται στις μη καταλυτικές και στις καταλυτικές τεχνολογίες. Αναλυτικότερα, παρουσιάζεται η εκλεκτική καταλυτική αναγωγή των ΝΟx με χρήση αμμωνίας και ουρίας, όπου είναι οι περισσότερο διαδεδομένες και για πιο πολλά χρόνια εφαρμόσιμες μέθοδοι. Περιγράφεται ο τρόπος λειτουργίας τους, τα πλεονεκτήματα αλλά και τα μειονεκτήματα της κάθε τεχνολογίας. Στο τρίτο κεφάλαιο, γίνεται αναφορά στις νέες τεχνολογίες και περιγράφονται κάποιες από τις σημαντικότερες, όπως είναι η εκλεκτική καταλυτική αναγωγή των ΝΟx με χρήση υδρογόνου και η εκλεκτική καταλυτική αναγωγή των ΝΟx με χρήση υδρογονανθράκων. Στο τέταρτο κεφάλαιο, περιγράφονται οι προσπάθειες που γίνονται σήμερα για την εξεύρεση καινοτόμων τεχνολογιών μείωσης των ΝΟx από τα πλοία, με την υιοθέτηση ενός νέου εναλλακτικού αναγωγικού μορίου το οποίο να είναι φιλικότερο προς το περιβάλλον. Μια σημαντική ανακάλυψη είναι η εκλεκτική καταλυτική αναγωγή των ΝΟx με χρήση αιθανόλης. Και τέλος, στο πέμπτο κεφάλαιο παρουσιάζονται τα συμπεράσματα που εξάγονται από την εργασία αυτή, δίνοντας επίσης κάποιες εναλλακτικές προτάσεις βελτίωσης της παρούσας κατάστασης. | URI: | https://hdl.handle.net/20.500.14279/317 | Rights: | Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή , ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κατόχου τών πνευματικών δικαιωμάτων | Type: | MSc Thesis | Affiliation: | Cyprus University of Technology |
Appears in Collections: | Μεταπτυχιακές Εργασίες/ Master's thesis |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Γεωργία Χρυσοστόμου.pdf | 159.37 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
307
Last Week
1
1
Last month
2
2
checked on Nov 23, 2024
Download(s) 50
82
checked on Nov 23, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in KTISIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.