Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/20.500.14279/317
Τίτλος: Απορρύπανση καυσαερίων από πλοία : παρούσα κατάσταση και νέες τεχνολογίες
Συγγραφείς: Χρυσοστόμου, Γεωργία 
Λέξεις-κλειδιά: Exhaust ships;Pollution control technologies;Ecosystem
Advisor: Costa, Costas
Ημερομηνία Έκδοσης: 2013
Department: Department of Chemical Engineering
Faculty: Faculty of Geotechnical Sciences and Environmental Management
Περίληψη: Στην παρούσα Διπλωματική Εργασία (Δ.Ε.) μελετήθηκε η απορρύπανση των καυσαερίων από τα πλοία, δίνοντας έμφαση στις υφιστάμενες αντιρρυπαντικές τεχνολογίες αλλά και στην έρευνα για τις μελλοντικές εξελίξεις. Η εργασία αυτή εκπονήθηκε στο Τμήμα Επιστήμης και Τεχνολογίας Περιβάλλοντος του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου, υπό την επίβλεψη του Αναπληρωτή Καθηγητή κ. Κώστα Κώστα. Η Μεταπτυχιακή Διατριβή συνίσταται από πέντε κεφάλαια. Στο πρώτο κεφάλαιο, το οποίο αποτελεί την εισαγωγή, γίνεται ανασκόπηση στην παρούσα κατάσταση, αναφέροντας κάποιους από τους σημαντικότερους ατμοσφαιρικούς ρύπους και τις σοβαρές επιπτώσεις τους στο οικοσύστημα και στην ανθρώπινη υγεία. Επίσης, γίνεται αναφορά στην τρέχουσα Ευρωπαϊκή αλλά και Διεθνή Νομοθεσία, που λόγω της ραγδαίας ανάπτυξης του θαλάσσιου εμπορίου και μεταφορών τα τελευταία χρόνια, διογκώθηκε ακόμη περισσότερο η ανάγκη περιορισμού των αερίων ρύπων από τους ναυτικούς κινητήρες, έτσι δημιουργήθηκε η ανάγκη εφαρμογής αυστηρότερων κανονισμών. Στο δεύτερο κεφάλαιο, περιγράφονται οι υφιστάμενες αντιρρυπαντικές τεχνολογίες, οι οποίες διακρίνονται στις μη καταλυτικές και στις καταλυτικές τεχνολογίες. Αναλυτικότερα, παρουσιάζεται η εκλεκτική καταλυτική αναγωγή των ΝΟx με χρήση αμμωνίας και ουρίας, όπου είναι οι περισσότερο διαδεδομένες και για πιο πολλά χρόνια εφαρμόσιμες μέθοδοι. Περιγράφεται ο τρόπος λειτουργίας τους, τα πλεονεκτήματα αλλά και τα μειονεκτήματα της κάθε τεχνολογίας. Στο τρίτο κεφάλαιο, γίνεται αναφορά στις νέες τεχνολογίες και περιγράφονται κάποιες από τις σημαντικότερες, όπως είναι η εκλεκτική καταλυτική αναγωγή των ΝΟx με χρήση υδρογόνου και η εκλεκτική καταλυτική αναγωγή των ΝΟx με χρήση υδρογονανθράκων. Στο τέταρτο κεφάλαιο, περιγράφονται οι προσπάθειες που γίνονται σήμερα για την εξεύρεση καινοτόμων τεχνολογιών μείωσης των ΝΟx από τα πλοία, με την υιοθέτηση ενός νέου εναλλακτικού αναγωγικού μορίου το οποίο να είναι φιλικότερο προς το περιβάλλον. Μια σημαντική ανακάλυψη είναι η εκλεκτική καταλυτική αναγωγή των ΝΟx με χρήση αιθανόλης. Και τέλος, στο πέμπτο κεφάλαιο παρουσιάζονται τα συμπεράσματα που εξάγονται από την εργασία αυτή, δίνοντας επίσης κάποιες εναλλακτικές προτάσεις βελτίωσης της παρούσας κατάστασης.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/317
Rights: Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή , ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κατόχου τών πνευματικών δικαιωμάτων
Type: MSc Thesis
Affiliation: Cyprus University of Technology 
Εμφανίζεται στις συλλογές:Μεταπτυχιακές Εργασίες/ Master's thesis

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος
Γεωργία Χρυσοστόμου.pdf159.37 kBAdobe PDFΔείτε/ Ανοίξτε
CORE Recommender
Δείξε την πλήρη περιγραφή του τεκμηρίου

Page view(s) 50

307
Last Week
1
Last month
2
checked on 22 Νοε 2024

Download(s) 50

82
checked on 22 Νοε 2024

Google ScholarTM

Check


Όλα τα τεκμήρια του δικτυακού τόπου προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα