Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/20.500.14279/3006
Τίτλος: Computer games and language learning
Συγγραφείς: Ang, Chee Siang 
Zaphiris, Panayiotis 
metadata.dc.contributor.other: Ζαφείρης, Παναγιώτης
Ημερομηνία Έκδοσης: 2008
Πηγή: Handbook of Research on Instructional Systems & Technology, Pages 449-462.
Περίληψη: The chapter discusses and examines the educational potential of computer games in language learning. The commercial success of games has recently attracted the scholarly study from various fields. However little has been done in term of learning theories despite the increasing interest in educational games. Thus, in this chapter, theoretical issues and practical challenges in game-based language learning are raised to provide an overview on the potential of gaming technologies for such purposes. Some prominent learning theories in relation to computer aided language learning are detailed. This is followed by a discussion of what computer games are before some case studies of game-based language learning are presented. Some implications on the language uses of computer games are derived and discussed.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/3006
ISBN: 9781599049885
Type: Book Chapter
Affiliation: City University London 
Εμφανίζεται στις συλλογές:Κεφάλαια βιβλίων/Book chapters

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος
Computer Games and Language Learning.pdf471.95 kBAdobe PDFΔείτε/ Ανοίξτε
CORE Recommender
Δείξε την πλήρη περιγραφή του τεκμηρίου

Page view(s) 20

458
Last Week
3
Last month
12
checked on 11 Μαϊ 2024

Download(s) 50

1.716
checked on 11 Μαϊ 2024

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από άδεια Άδεια Creative Commons Creative Commons