Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/29718
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΚυριακίδης, Νικόλας-
dc.contributor.authorΚουλουντή, Κάλλια-
dc.date.accessioned2023-07-07T06:42:09Z-
dc.date.available2023-07-07T06:42:09Z-
dc.date.issued2023-05-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14279/29718-
dc.descriptionThe most utilisable and widespread construction material in the world, concrete, is considered to have a very pollutant and hazardous production process. Therefore worned out used vehicle tyres could be recycled, to be converted in rubberised concrete particles. These particles could replace a vast amount of concrete volume, contributing in the creation of a sustainable and environmentally friendly mixture. Throughout the report, experimental and theoretical analysis has been conducted and presented below. The analytical activities carried out within the research’s main pillars, focused on the development of a new construction material, with main objective to investigate the rheology of concrete that includes recycled tyres fine-grained dust, in addition with waste quarry dust. Three mixtures were created, that differ in the compositions and proportions of the ingredients, following the guidelines of the relevant bibliography and previously acclaimed experiments conducted under the Cyprus University of Technology’s supervision. In conclusion, the three mixtures were compared in terms of rheology, using a rheometer. The results were recorded and presented in graphs, while tests were carried out to check rheological characteristics of self-compacting concrete.en_US
dc.description.abstractΤο σκυρόδεμα, αποτελεί το πιο διαδεδομένο υλικό στο τομέα των κατασκευών, παράλληλα όμως η διαδικασία παραγωγής του συμβάλλει αρνητικά στο περιβάλλον και στην ανθρώπινη υγεία. Τα ελαστικά οχημάτων που έχουν ξεπεράσει το στάδιο χρήσης και φτάνουν στο τέλος του κύκλου ζωής τους, μπορούν να ανακυκλωθούν. Έπειτα, να δεχθούν επεξεργασία, και να μετατραπούν σε σωματίδια καουτσούκ έτσι ώστε να αντικαταστήσουν ποσοστό αδρανών σε μείγματα σκυροδέματος με στόχο τη δημιουργία ενός νέου μείγματος φιλικότερου προς το περιβάλλον. Καθόλη τη διάρκεια της εργασίας, διεξήχθη πειραματική και αναλυτική έρευνα. Οι δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν στην παρούσα έρευνα επικεντρώθηκαν στην ανάπτυξη ενός νέου δομικού υλικού με επίκεντρο τη διερεύνηση της ρεολογίας σκυροδέματος με προσθήκη ανακυκλωμένων ελαστικών σε μορφή λεπτόκοκκης σκόνης και σκόνης από απόβλητα λατομείων. Παρασκευάστηκαν τρία μίγματα με διαφορετικές συνθέσεις και αναλογίες των συστατικών, όπως προτείνεται από τη διεθνή βιβλιογραφία και σύμφωνα με προηγούμενα πειράματα που έλαβαν χώρα στο εργαστήριο του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου. Συγκρίθηκαν ως προς την ρεολογία με τη χρήση ροόμετρου, καταγράφηκαν τα αποτελέσματα, τα οποία παρουσιάζονται σε γραφικές, έγιναν δοκιμές ελέγχου ρεολογικών χαρακτηριστικών του νωπού μείγματος σε αυτοσυμπυκνούμενα σκυροδέματα.en_US
dc.formatpdfen_US
dc.language.isoelen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectσκυρόδεμαen_US
dc.subjectαπόβλητα λατομείωνen_US
dc.subjectελαστικά οχημάτωνen_US
dc.subjectρεολογίαen_US
dc.subjectαυτοσυμπυκνούμενο σκυρόδεμαen_US
dc.subjectσκυρόδεμα εξαιρετικά υψηλής αντοχήςen_US
dc.subjectρευστοποιητήςen_US
dc.titleΜελέτη ρεολογίας σκυροδέματος από ανακυκλωμένα υλικάen_US
dc.typeBachelors Thesisen_US
dc.affiliationCyprus University of Technologyen_US
dc.relation.deptDepartment of Civil Engineering and Geomaticsen_US
dc.description.statusCompleteden_US
cut.common.academicyear2022-2023en_US
dc.relation.facultyFaculty of Engineering and Technologyen_US
item.openairetypebachelorThesis-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_46ec-
item.languageiso639-1el-
crisitem.author.deptDepartment of Civil Engineering and Geomatics-
crisitem.author.facultyFaculty of Engineering and Technology-
crisitem.author.orcid0000-0002-8956-7155-
crisitem.author.parentorgFaculty of Engineering and Technology-
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat
BSc-ΠΕΡΙΛΗΨΗ-ΚΑΛΛΙΑ ΚΟΥΛΟΥΝΤΗ_2023.pdfΠΕΡΙΛΗΨΗ230.81 kBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show simple item record

Page view(s) 50

66
Last Week
0
Last month
1
checked on Jan 31, 2025

Download(s) 50

42
checked on Jan 31, 2025

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons