Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/29683
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΒουτσά, Μαρία-
dc.contributor.authorΛεωνίδου, Σοφία-
dc.date.accessioned2023-07-06T06:30:42Z-
dc.date.available2023-07-06T06:30:42Z-
dc.date.issued2023-05-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14279/29683-
dc.descriptionThe depiction of LGBT characters in advertising is essential for promoting acceptance of this community and reduce stereotyping behavior. Non-binary characters in advertising remain a controversial and understudied issue. Despite the growing evidence on the depiction of LGBT in advertising, there is limited reference to its effectiveness as well as the mediating effect of perceived irritation. The present study explores the effectiveness of advertising depicting characters from the LGBT community and identify the mediating role of perceived irritation. The results revealed that sexually conservative (liberal) consumers indicate higher (lower) levels of perceived irritation which in turn lead to a less (more) positive Aad, Abr, and PI in ads with LGBT portrayals.en_US
dc.description.abstractΗ απεικόνιση LGBT χαρακτήρων στη διαφήμιση είναι απαραίτητη για την προώθηση της αποδοχής αυτής της κοινότητας και τη μείωση της στερεοτυπικής συμπεριφοράς. Οι ΛΟΑΤΚΙ χαρακτήρες στη διαφήμιση παραμένουν ένα αμφιλεγόμενο και ελάχιστα μελετημένο ζήτημα. Παρά την αυξανόμενη απεικόνιση των LGBT στη διαφήμιση, υπάρχει περιορισμένη αναφορά στην αποτελεσματικότητά της καθώς και στη διαμεσολαβητική επίδραση της αντιλαμβανόμενης ενόχλησης. Η παρούσα μελέτη εστιάζει στη διερεύνηση της αποτελεσματικότητας της διαφήμισης που απεικονίζει άτομα από την LGBT κοινότητα και στον εντοπισμό του ρόλου της αντιλαμβανόμενης ενόχλησης. Τα αποτελέσματα αποκάλυψαν ότι οι σεξουαλικά συντηρητικοί (φιλελεύθεροι) καταναλωτές δείχνουν υψηλότερα (χαμηλότερα) επίπεδα αντιλαμβανόμενης ενόχλησης που με τη σειρά τους οδηγούν σε λιγότερο (περισσότερο) θετική στάση προς τη διαφήμιση (Aad), το διαφημιζόμενο προϊόν (Abr) και την πρόθεση αγοράς (PI).en_US
dc.formatpdfen_US
dc.language.isoelen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectLGBTen_US
dc.subjectαποτελεσματικότητα διαφήμισηςen_US
dc.subjectσεξουαλικός συντηρητισμόςen_US
dc.subjectενόχλησηen_US
dc.subject.otherLGBTen_US
dc.subject.otheradvertising effectivenessen_US
dc.subject.othersexual conservatismen_US
dc.subject.otherirritationen_US
dc.titleΑπεικόνιση LGBT στη διαφήμιση : η επίδραση του σεξουαλικού συντηρησμού στην αποτελεσματικότητα των διαφημίσεωνen_US
dc.typeBachelors Thesisen_US
dc.affiliationCyprus University of Technologyen_US
dc.relation.deptDepartment of Communication and Internet Studiesen_US
dc.description.statusCompleteden_US
cut.common.academicyear2022-2023en_US
dc.relation.facultyFaculty of Communication and Media Studiesen_US
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_46ec-
item.openairetypebachelorThesis-
item.languageiso639-1el-
crisitem.author.deptDepartment of Communication and Marketing-
crisitem.author.facultyFaculty of Communication and Media Studies-
crisitem.author.orcid0000-0001-7889-3804-
crisitem.author.parentorgFaculty of Communication and Media Studies-
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat
BSc-Λεωνίδου Σοφία-2023.pdfΠΛΗΡΕΣ ΚΕΙΜΕΝΟ1.79 MBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show simple item record

Page view(s)

75
Last Week
4
Last month
11
checked on May 9, 2024

Download(s) 10

250
checked on May 9, 2024

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons