Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο:
https://hdl.handle.net/20.500.14279/29665
Τίτλος: | Εικονική πραγματικότητα και εμβύθιση | Συγγραφείς: | Ευπραξία, Μαρία | Λέξεις-κλειδιά: | εικονική πραγματικότητα;εμβύθιση;εκπαίδευση;μάθηση;παιχνιδοποίηση | Advisor: | Κύζα, Ελένη | Ημερομηνία Έκδοσης: | Μαΐ-2023 | Department: | Department of Communication and Internet Studies | Faculty: | Faculty of Communication and Media Studies | Περίληψη: | Η σημασία της έρευνας πηγάζει από το γεγονός ότι η εικονική πραγματικότητα συμβάλλει στις τεχνολογικές εξελίξεις με πολύ γρήγορους ρυθμούς στην εκπαίδευση και στη μάθηση. Μια σημαντική παράμετρος της εικονικής πραγματικότητας είναι η εμβύθιση. Ωστόσο, δεν έχουμε πολλά εμπειρικά δεδομένα όσον αφορά την παιχνιδοποίηση και εμβύθιση. Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η μελέτη της εικονικής πραγματικότητας όσον αφορά την εμβύθιση των συμμετέχων μεταξύ ενός παιχνιδοποιημένου και μη παιχνιδοποιημένου μαθησιακού περιβάλλοντος. Είκοσι τρεις προπτυχιακοί φοιτητές συμμετείχαν στο περιβάλλον εικονικής πραγματικότητας με παιχνιδοποίηση όπου περιλάμβανε χρόνο και βαθμούς, ενώ οι υπόλοιποι είκοσι τρεις χωρίς βαθμούς και χρόνο δηλαδή με μη παιχνιδοποίηση. Το περιβάλλον εικονικής πραγματικότητας ήταν βασισμένο «Στα χνάρια των Αγγέλων» όπου οι χρήστες βρίσκονταν στην εκκλησία της Αγγελόκτιστης και αφορούσε ιστορικά φαινόμενα για το ψηφιδωτό της Αγγελόκτιστης. Αρχικά, οι φοιτητές καλούνταν να συμπληρώσουν ένα δοκίμιο γνωσιολογικής κατανόησης. Μετά δοκίμαζαν την εφαρμογή της εικονικής πραγματικότητας και στη συνέχεια συμπλήρωναν το ίδιο δοκίμιο γνωσιολογικής κατανόησης. Κατόπιν, εν συνέχεια απαντούσαν σε δύο ερωτηματολόγια που αφορούσαν την εμβύθιση και το εικονικό περιβάλλον. Στο τέλος διεξαγόταν μια μίνι συνέντευξη. Τα μαθησιακά κέρδη των φοιτητών αυξήθηκαν και στις δύο συνθήκες. Ωστόσο, η τελική επίδοση των φοιτητών στη συνθήκη της παιχνιδοποίησης ήταν ψηλότερη σε σύγκριση με την επίδοση των φοιτητών που συμμετείχαν στη συνθήκη της μη παιχνιδοποίησης. Επίσης, εστιάζοντας στην εμβύθιση, οι φοιτητές στη συνθήκη της παιχνιδοποίησης ξεπέρασαν ως προς την εστίαση της προσοχής και τη ροή τους φοιτητές στη συνθήκη της μη παχνιδοποίησης. Η μελέτη περιλαμβάνει εμπειρικά δεδομένα με βάση τα αποτελέσματα μας όπου φαίνεται η εμπειρία των φοιτητών που αξιοποιήσαν το παιχνιδοποιημένο περιβάλλον ήταν πιο επικερδής από πλευράς μάθησης και εμβύθισης. | Description: | The importance of research stems from the fact that reality is contributing to technological illustrations at a very rapid pace in education and learning. An important aspect of virtual reality is immersion. However, we do not have much empirical data regarding literacy and immersion. The purpose of the present research was to study virtual reality in terms of participant immersion between a gamified and a non-gamified game. Twenty-three undergraduate students participated in the virtual reality environment with education where time and grades were included, while the remaining twenty-three were without grades and time, with no gamification. The environment of reality was based on "In the Footsteps of Angels" where the depicted were in the church of Angeloktiti and related to historical phenomena for the mosaic of Angeloktiti. First, students were asked to complete an epistemological understanding essay. They then tested the virtual reality app and then completed the same epistemic comprehension test. Afterward, they answered two questionnaires about immersion and the virtual environment. In the end, a mini-interview was conducted. Student learning gains increased in both conditions. However, the final performance of students in the pedagogy condition was higher compared to the performance of students who participated in the no-pedagogy condition. Also, focusing on immersion, students in the education condition outperformed students in the no-gamification condition on attentional focus and flow. The study includes empirical data based on our results where it appears that the experience of students utilizing the pedagogical environment was more beneficial in terms of learning and immersion. | URI: | https://hdl.handle.net/20.500.14279/29665 | Rights: | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International | Type: | Bachelors Thesis | Affiliation: | Cyprus University of Technology |
Εμφανίζεται στις συλλογές: | Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses |
Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο | Περιγραφή | Μέγεθος | Μορφότυπος | |
---|---|---|---|---|
BSc-Μαρία Ευπραξία-2023-ΠΕΡΙΛΗΨΗ.pdf | ΠΕΡΙΛΗΨΗ | 199.9 kB | Adobe PDF | Δείτε/ Ανοίξτε |
CORE Recommender
Page view(s) 50
178
Last Week
8
8
Last month
12
12
checked on 14 Νοε 2024
Download(s) 50
144
checked on 14 Νοε 2024
Google ScholarTM
Check
Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από άδεια Άδεια Creative Commons