Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/29520
Title: Ανάλυση κακροδομής παιδικού αφηγήματος : bus story test
Authors: Πενταρά, Κωνσταντίνα 
Keywords: Μακροδομή;μικροδομή;αφηγηματικός λόγος;αξιολόγηση
Advisor: Θεοδώρου, 'Ελενα
Issue Date: 2023
Department: Department of Rehabilitation Sciences
Faculty: Faculty of Health Sciences
Abstract: Ο αφηγηματικός λόγος αποκτάται κατά την προσχολική ηλικία και αναπτύσσεται μέχρι τη σχολική ηλικία. Αποτελεί μια πολύ σημαντική και κρίσιμη δεξιότητα των παιδιών, η οποία επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό τη γλωσσική, κοινωνική και γνωστική ανάπτυξη τους. Ο αφηγηματικός λόγος θεωρείται ένας αξιόπιστος δείκτης της γλωσσικής ανάπτυξης των παιδιών, γι’ αυτό και είναι ιδιαιτέρα σημαντικό να αξιολογείται σ’ όλα του τα επίπεδα. Στη συγκεκριμένη μελέτη πραγματοποιήθηκε μια σχετική βιβλιογραφική ανασκόπηση για την εξήγηση των εννοιών του αφηγηματικού λόγου και των δύο επιπέδων του, δηλαδή τι είναι η μικροδομή και τι είναι η μακροδομή, τα διάφορα αναπτυξιακά στάδια και η αξιολόγηση της δεξιότητας αυτής. Σκοπός της έρευνας ήταν να διερευνηθεί η αφηγηματική ικανότητα των παιδιών της Κύπρου σε επίπεδο μακροδομής. Τέθηκαν δύο ερευνητικά ερωτήματα: α) αν η αφηγηματική ικανότητα όσον αφορά τη μακροδομή των μεγαλύτερων παιδιών διαφέρει από των μικρότερων παιδιών και β) αν η αφηγηματική ικανότητα όσον αφορά τη μακροδομή των κοριτσιών διαφέρει από των αγοριών. Έπειτα, ακολούθησε η μεθοδολογία της έρευνας όπου εστίασε στην ανάλυση της αφηγηματικής ικανότητας σε επίπεδο μακροδομής των τυπικών παιδιών ηλικίας 6,5-10,8. Το δείγμα της παρούσας έρευνας αποτελείτο από 58 παιδιά τυπικής ανάπτυξης με ηλικιακό εύρος από 6,5 έως 10,8. Εφαρμόστηκαν διάφορες δοκιμασίες για την αξιολόγηση των γλωσσικών και γνωστικών δεξιοτήτων τους. Παρ’ όλα αυτά, για την κύρια ανάλυση της συγκεκριμένης έρευνας έχει χρησιμοποιηθεί η δοκιμασία που αξιολογεί τον αφηγηματικό λόγο σε επίπεδο μακροδομής με τίτλο «Η ιστορία ενός άτακτου λεωφορείου». Τα αποτελέσματα της μελέτης έδειξαν ότι υπάρχει στατιστικά σημαντική διαφορά ανάμεσα στις ηλικιακές ομάδες. Ενώ, δεν υπάρχει στατιστικά σημαντική διαφορά όσον αφορά το φύλο. Η διενέργεια της εν λόγω έρευνας έχει ιδιαίτερη αξία για την αξιολόγηση του αφηγηματικού λόγου των παιδιών σε επίπεδο μακροδομής. Συνεπώς, προτείνεται να γίνουν περαιτέρω έρευνες σχετικά με την ανάλυση της μακροδομής στα διάφορα της στοιχεία, όπως το πλαίσιο, το αρχικό γεγονός, τα επεισόδια και το τελικό αποτέλεσμα, προκειμένου να επιτευχθεί μια καλύτερη κατανόηση του θέματος και γενίκευση των αποτελεσμάτων.
Description: Narrative discourse is acquired during the preschool age and developed until the school age. It is a significant skill for children, greatly influencing their linguistic, social, and cognitive development. Narrative discourse is considered a reliable indicator of children’s language development, so is important to assess this skill in all aspects. This particular study conducted a relevant literature review to explain the concepts of narrative discourse and its two levels, including microstructure and macrostructure, as well as the various developmental stages and the evaluation of this skill. The aim of the research was to explore the narrative ability of children in Cyprus at the macrostructure level. Τwo research questions were: a) whether there is a difference in narrative ability in terms of macrostructure between older and younger children, and b) whether there is a difference in narrative ability in terms of macrostructure between girls and boys. Subsequently, the research methodology focused on analysing the narrative ability at the macrostructure level of typically developing children aged 6,5 to 10,8. In specific, the sample of the study consisted of 58 typically developing children with an age range from 6;5 to 10;8. A variety of assessments were conducted to evaluate the linguistic and cognitive abilities of the participants. However, for the main analysis of this research, the narrative discourse assessment task titled «The Bus Story Test» was used. The results of the study showed that there was a significant difference between age groups, while no statistically significant difference was found regarding gender. This research is valuable for understanding how children tell stories. Further studies should be conducted to examine different aspects of storytelling, such as where the story takes place, what happens at the beginning, the different events, and how it ends. This will help us understand the topic better and apply the findings to a wider context.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/29520
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Type: Bachelors Thesis
Affiliation: Cyprus University of Technology 
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat
ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΠΕΝΤΑΡΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ.pdfΠΕΡΙΛΗΨΗ171.17 kBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show full item record

Page view(s)

211
Last Week
11
Last month
20
checked on Dec 22, 2024

Download(s) 50

188
checked on Dec 22, 2024

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons