Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/20.500.14279/29121
Πεδίο DCΤιμήΓλώσσα
dc.contributor.advisorΖής, Θαλής-
dc.contributor.authorΓκιόντου, Μαρία-
dc.date.accessioned2023-04-28T06:38:47Z-
dc.date.available2023-04-28T06:38:47Z-
dc.date.issued2022-12-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14279/29121-
dc.descriptionAs part of its efforts to tackle air pollution, the IMO has adopted annex VI of the International Convention MARPOL, the objective of which is to minimize pollutant emissions from ships. To do so, limits were set on the sulfur content in the fuel that ships use. Specifically, from January 1, 2015, the new sulfur limit within the SECAs was set to 0.1%, while for areas outside the limit from January 1, 2020, it was set to 0.5%. However, non-compliance with the above regulation entails penalties, according to the applicable legislation of the country where the violation occurred. This thesis aims to study the regulatory challenges posed by the lack of uniformity in sanctions. At the same time, the contribution of shipping to climate change, the impact of sulfur dioxide on humans and the environment and the ways in which the shipping industry has responded and adapted to the IMO regulation are examined. The thesis concludes that harmonization of the regulatory framework is necessary, with uniform penalties and inspection regimes worldwide. This can help ensure that ship operators do not succumb to infringements, and are willingly lawful and not out of fear of punishment or defamation.en_US
dc.description.abstractΣτο πλαίσιο των προσπαθειών για την αντιμετώπιση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, ο ΙΜΟ (International Maritime Organization) υιοθέτησε το πρωτόκολλο VI της Διεθνούς Σύμβασης για την Πρόληψη της Ρύπανσης από Πλοία MARPOL1, στόχος του οποίου είναι η ελαχιστοποίηση εκπομπών ρύπων από τα πλοία. Ως εκ τούτου τέθηκαν όρια στην περιεκτικότητα θείου που χρησιμοποιούν τα πλοία στα καύσιμα τους. Συγκεκριμένα, από την 1η Ιανουαρίου 2015, το νέο όριο θείου στα καύσιμα εντός του εύρους Sulphur Emission Control Area (SECA) διαμορφώθηκε στο 0,1% κατά μάζα (m/m) ενώ για περιοχές εκτός ορίου από την 1η Ιανουάριου 2020 ορίστηκε στο 0,5% κατά μάζα (m/m). H μη συμμόρφωση με τον πιο πάνω κανονισμό επιφέρει κυρώσεις, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία της χώρας όπου εντοπίστηκε η παράβαση. Η παρούσα διπλωματική εργασία στοχεύει στη μελέτη των ρυθμιστικών προκλήσεων που θέτει η έλλειψη ομοιομορφίας στις κυρώσεις. Παράλληλα, αναφέρεται η συμβολή της ναυτιλίας στην κλιματική αλλαγή, ο αντίκτυπος του διοξειδίου του θείου στον άνθρωπο και το περιβάλλον και ο τρόπος με τον οποίο η ναυτιλιακή βιομηχανία ανταποκρίνεται και προσαρμόζεται στους κανονισμούς του ΙΜΟ. Η έρευνα καταλήγει στο συμπέρασμα ότι οι μελλοντικές πολιτικές καλούνται να προσεγγίζουν το ζήτημα καθολικά και να επιτύχουν εναρμόνιση του ρυθμιστικού πλαισίου. Πρόθεση τους είναι να διασφαλίζουν πως οι φορείς εκμετάλλευσης των πλοίων δεν θα υποκύπτουν σε παραβάσεις και θα είναι εκουσίως σύννομοι και όχι από φόβο για τιμωρία ή δυσφήμηση.en_US
dc.formatpdfen_US
dc.language.isoelen_US
dc.rightsΑπαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectεκπομπές θείουen_US
dc.subjectECAen_US
dc.subjectκανονισμός ΙΜΟ για το θείοen_US
dc.subjectσυμμόρφωσηen_US
dc.subjectεπιβολήen_US
dc.subject.othersulfur emissionsen_US
dc.subject.otherECAen_US
dc.subject.otherIMO sulfur regulationen_US
dc.subject.othercomplianceen_US
dc.subject.otherenforcementen_US
dc.titleΑξιολόγηση ρυθμιστικού πλαισίου συμμόρφωσης και επιβολής προστίμων με τα όρια εκπομπών θείου στην ναυτιλίαen_US
dc.typeMSc Thesisen_US
dc.affiliationCyprus University of Technologyen_US
dc.relation.deptDepartment of Finance, Accounting and Management Scienceen_US
dc.description.statusCompleteden_US
cut.common.academicyear2022-2023en_US
dc.relation.facultyFaculty of Management and Economicsen_US
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1el-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypemasterThesis-
crisitem.author.deptDepartment of Shipping-
crisitem.author.facultyFaculty of Management and Economics-
crisitem.author.orcid0000-0002-1437-9555-
crisitem.author.parentorgFaculty of Management and Economics-
Εμφανίζεται στις συλλογές:Μεταπτυχιακές Εργασίες/ Master's thesis
Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος
Abstract_MSc_Maria Gkiontou.pdfΠερίληψη162.94 kBAdobe PDFΔείτε/ Ανοίξτε
CORE Recommender
Δείξε τη σύντομη περιγραφή του τεκμηρίου

Page view(s) 50

108
Last Week
0
Last month
10
checked on 14 Μαρ 2025

Download(s) 50

60
checked on 14 Μαρ 2025

Google ScholarTM

Check


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από άδεια Άδεια Creative Commons Creative Commons