Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο:
https://hdl.handle.net/20.500.14279/29121
Πεδίο DC | Τιμή | Γλώσσα |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Ζής, Θαλής | - |
dc.contributor.author | Γκιόντου, Μαρία | - |
dc.date.accessioned | 2023-04-28T06:38:47Z | - |
dc.date.available | 2023-04-28T06:38:47Z | - |
dc.date.issued | 2022-12 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14279/29121 | - |
dc.description | As part of its efforts to tackle air pollution, the IMO has adopted annex VI of the International Convention MARPOL, the objective of which is to minimize pollutant emissions from ships. To do so, limits were set on the sulfur content in the fuel that ships use. Specifically, from January 1, 2015, the new sulfur limit within the SECAs was set to 0.1%, while for areas outside the limit from January 1, 2020, it was set to 0.5%. However, non-compliance with the above regulation entails penalties, according to the applicable legislation of the country where the violation occurred. This thesis aims to study the regulatory challenges posed by the lack of uniformity in sanctions. At the same time, the contribution of shipping to climate change, the impact of sulfur dioxide on humans and the environment and the ways in which the shipping industry has responded and adapted to the IMO regulation are examined. The thesis concludes that harmonization of the regulatory framework is necessary, with uniform penalties and inspection regimes worldwide. This can help ensure that ship operators do not succumb to infringements, and are willingly lawful and not out of fear of punishment or defamation. | en_US |
dc.description.abstract | Στο πλαίσιο των προσπαθειών για την αντιμετώπιση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, ο ΙΜΟ (International Maritime Organization) υιοθέτησε το πρωτόκολλο VI της Διεθνούς Σύμβασης για την Πρόληψη της Ρύπανσης από Πλοία MARPOL1, στόχος του οποίου είναι η ελαχιστοποίηση εκπομπών ρύπων από τα πλοία. Ως εκ τούτου τέθηκαν όρια στην περιεκτικότητα θείου που χρησιμοποιούν τα πλοία στα καύσιμα τους. Συγκεκριμένα, από την 1η Ιανουαρίου 2015, το νέο όριο θείου στα καύσιμα εντός του εύρους Sulphur Emission Control Area (SECA) διαμορφώθηκε στο 0,1% κατά μάζα (m/m) ενώ για περιοχές εκτός ορίου από την 1η Ιανουάριου 2020 ορίστηκε στο 0,5% κατά μάζα (m/m). H μη συμμόρφωση με τον πιο πάνω κανονισμό επιφέρει κυρώσεις, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία της χώρας όπου εντοπίστηκε η παράβαση. Η παρούσα διπλωματική εργασία στοχεύει στη μελέτη των ρυθμιστικών προκλήσεων που θέτει η έλλειψη ομοιομορφίας στις κυρώσεις. Παράλληλα, αναφέρεται η συμβολή της ναυτιλίας στην κλιματική αλλαγή, ο αντίκτυπος του διοξειδίου του θείου στον άνθρωπο και το περιβάλλον και ο τρόπος με τον οποίο η ναυτιλιακή βιομηχανία ανταποκρίνεται και προσαρμόζεται στους κανονισμούς του ΙΜΟ. Η έρευνα καταλήγει στο συμπέρασμα ότι οι μελλοντικές πολιτικές καλούνται να προσεγγίζουν το ζήτημα καθολικά και να επιτύχουν εναρμόνιση του ρυθμιστικού πλαισίου. Πρόθεση τους είναι να διασφαλίζουν πως οι φορείς εκμετάλλευσης των πλοίων δεν θα υποκύπτουν σε παραβάσεις και θα είναι εκουσίως σύννομοι και όχι από φόβο για τιμωρία ή δυσφήμηση. | en_US |
dc.format | en_US | |
dc.language.iso | el | en_US |
dc.rights | Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων. | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | εκπομπές θείου | en_US |
dc.subject | ECA | en_US |
dc.subject | κανονισμός ΙΜΟ για το θείο | en_US |
dc.subject | συμμόρφωση | en_US |
dc.subject | επιβολή | en_US |
dc.subject.other | sulfur emissions | en_US |
dc.subject.other | ECA | en_US |
dc.subject.other | IMO sulfur regulation | en_US |
dc.subject.other | compliance | en_US |
dc.subject.other | enforcement | en_US |
dc.title | Αξιολόγηση ρυθμιστικού πλαισίου συμμόρφωσης και επιβολής προστίμων με τα όρια εκπομπών θείου στην ναυτιλία | en_US |
dc.type | MSc Thesis | en_US |
dc.affiliation | Cyprus University of Technology | en_US |
dc.relation.dept | Department of Finance, Accounting and Management Science | en_US |
dc.description.status | Completed | en_US |
cut.common.academicyear | 2022-2023 | en_US |
dc.relation.faculty | Faculty of Management and Economics | en_US |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | el | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairetype | masterThesis | - |
crisitem.author.dept | Department of Shipping | - |
crisitem.author.faculty | Faculty of Management and Economics | - |
crisitem.author.orcid | 0000-0002-1437-9555 | - |
crisitem.author.parentorg | Faculty of Management and Economics | - |
Εμφανίζεται στις συλλογές: | Μεταπτυχιακές Εργασίες/ Master's thesis |
Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο | Περιγραφή | Μέγεθος | Μορφότυπος | |
---|---|---|---|---|
Abstract_MSc_Maria Gkiontou.pdf | Περίληψη | 162.94 kB | Adobe PDF | Δείτε/ Ανοίξτε |
CORE Recommender
Page view(s) 50
108
Last Week
0
0
Last month
10
10
checked on 14 Μαρ 2025
Download(s) 50
60
checked on 14 Μαρ 2025
Google ScholarTM
Check
Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από άδεια Άδεια Creative Commons