Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/26900
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΠαπαδήμα, Ασπασία-
dc.date.accessioned2022-09-21T10:23:05Z-
dc.date.available2022-09-21T10:23:05Z-
dc.date.issued2022-06-19-
dc.identifier.citation4th International Conference on Semiotics and Visual Communication, 2022, 17-19 June, Limassol, Cyprusen_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14279/26900-
dc.description.abstractΤο κόκκινο κραγιόν, ένας ζωντανός και αστείρευτος καταναλωτικός μύθος, είναι μια από τις αρχαιότερες ανακαλύψεις στην ιστορία της ανθρωπότητας. Στη μακραίωνη ιστορία του, που χρονολογείται από τις αρχές του ανθρώπινου πολιτισμού, έχει επωμισθεί με φορτίο που αντανακλά ποικίλες κοινωνικές, πολιτικές, οικονομικές, θρησκευτικές και ιδεολογικές αντιλήψεις, ανάλογα με τις συνθήκες και τα ήθη κάθε εποχής. Στις μέρες μας, επικρατεί ως ένα πολιτισμικά κατασκευασμένο σύμβολο που σχετίζεται με τη γυναικεία ομορφιά, επιβιώνει σε κάθε αλλαγή της μόδας, επανεφευρίσκει τακτικά και συστηματικά τη μορφή, τη σύσταση και τις ανεπαίσθητα διαφοροποιημένες αποχρώσεις του και αποτελεί το πιο εμπορικό προϊόν στην παγκόσμια αγορά των καλλυντικών. Η διαφήμιση, αναγνώρισε έγκαιρα τις αγοραστικές δυνατότητες της γυναίκας καταναλώτριας αγκαλιάζοντας τη δυναμική της βιομηχανίας καλλυντικών. Ως αποτέλεσμα, ήδη από τα μέσα του 19ου αιώνα, τα γυναικεία περιοδικά κατακλύζονται από διαφημίσεις που προωθούν φαντασιακές προσδοκίες που βασίζονται σε πολιτισμικά κατασκευάσματα ομορφιάς «βουτηγμένα σε χειραγωγικά σημαίνοντα» (Johnson, 2008). Το κόκκινο κραγιόν, με σημαντική παρουσία στη διαφήμιση, εκτός από απαραίτητο αξεσουάρ της γυναικείας ομορφιάς, προωθήθηκε ως σύμβολο αυθεντικότητας για τη θηλυκότητα ή/και τη γυναικεία ταυτότητα, προβάλλοντας κατά περίπτωση την ιδεολογία της κατασκευάστριας εταιρίας. Μέσα από αυτό το πρίσμα, η παρούσα μελέτη έχει ως στόχο να ερευνήσει τις συνδηλώσεις που προβάλλονται στη διαφήμιση του κόκκινου κραγιόν, ως φορέα του μύθου του, σε δύο πρωτοπόρες και ιστορικά αντίπαλες εμπορικές επωνυμίες στη βιομηχανία των καλλυντικών, τις Elizabeth Arden και Helena Rubinstein. Με ερευνητικό δείγμα τεσσάρων διαφημίσεων, δύο από την κάθε εταιρία και με χρονική απόσταση έξι δεκαετιών η μια από την άλλη, γίνεται σημειωτική ανάλυση με στόχο να διερευνηθούν α. η ιδεολογία και οι διαφημιστικές προθέσεις της κάθε επωνυμίας, β. οι συνδηλώσεις που τις εκφράζουν μέσα από τα εικονικά και λεκτικά μηνύματα των διαφημίσεων τους και γ. η εξέλιξή τους μέσα στο χρόνο.en_US
dc.formatpdfen_US
dc.language.isoelen_US
dc.subjectΚραγιόνen_US
dc.subjectΣημειωτική ανάλυσηen_US
dc.subjectΣχεδιαασμός διαφήμισηςen_US
dc.subjectElizabeth Ardenen_US
dc.subjectHelena Rubinsteinen_US
dc.subjectΠόλεμοι κραγιόνen_US
dc.subjectΠροώθηση διασήμωνen_US
dc.titleΤο κόκκινο κραγιόν: η διεκδίκηση του μύθου μέσω της διαφήμισηςen_US
dc.typeConference Papersen_US
dc.collaborationCyprus University of Technologyen_US
dc.subject.categoryDesignen_US
dc.subject.categoryOther Humanitiesen_US
dc.countryCyprusen_US
dc.subject.fieldHumanitiesen_US
dc.publicationPeer Revieweden_US
dc.relation.conferenceInternational Conference on Semiotics and Visual Communicationen_US
cut.common.academicyear2021-2022en_US
item.languageiso639-1el-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextNo Fulltext-
item.grantfulltextnone-
item.openairetypeconferenceObject-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_c94f-
crisitem.author.deptDepartment of Multimedia and Graphic Arts-
crisitem.author.facultyFaculty of Fine and Applied Arts-
crisitem.author.parentorgFaculty of Fine and Applied Arts-
Appears in Collections:Δημοσιεύσεις σε συνέδρια /Conference papers or poster or presentation
CORE Recommender
Show simple item record

Page view(s) 50

252
Last Week
0
Last month
1
checked on Oct 5, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in KTISIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.