Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/20.500.14279/26820
Title: | Ανασκοπική μελέτη διερεύνησης των γνώσεων φοιτητών νοσηλευτικής στην καρδιοαναπνευστική αναζωογόνηση | Authors: | Γρηγορίου, Αγγελική | Keywords: | Νοσηλευτική;Καρδιοαναπνευστική αναζωογόνηση;Φοιτητές και Γνώση | Advisor: | Μπουζίκα, Μερόπη | Issue Date: | 2022 | Department: | Department of Nursing | Faculty: | Faculty of Health Sciences | Abstract: | Εισαγωγή: Η καρδιακή ανακοπή είναι ένα συχνό φαινόμενο τόσο ενδονοσοκομειακά όσο και εξωνοσοκομειακά. Οι νοσηλευτές συνήθως είναι οι πρώτοι που αντιλαμβάνονται μία ανακοπή και παρέχουν ΚΑΡΠΑ στον ασθενή. Σκοπός: Η διερεύνηση της γνώσης των φοιτητών νοσηλευτικής σχετικά με την ΚΑΡΠΑ καθώς και των παρεμβάσεων που έχουν επιρροή στα παραπάνω, ακόμη και σε βάθος χρόνου. Υλικό και Μέθοδος: Πραγματοποιήθηκε συστηματική αναζήτηση της βιβλιογραφίας, χωρίς χρονικό περιορισμό και με συγκεκριμένες λέξεις κλειδιά στις βάσεις δεδομένων PubMed, Cinahl και Google Scholar. Οι μελέτες επιλέχθηκαν σύμφωνα με προκαθορισμένα κριτήρια ένταξης/αποκλεισμού. Αποτελέσματα: Συμπεριλήφθηκαν 7 μελέτες και τα κυριότερα ευρήματα ήταν: α) χαμηλό επίπεδο γνώσεων σχετικά με την ΚΑΡΠΑ, β) όπου χρησιμοποιήθηκαν παρεμβάσεις, αυξήθηκαν στατιστικά σημαντικά τα ποσοστά γνώσης των φοιτητών, γ) η γνώση σε βάθος χρόνου αλλοιώνεται. Συμπεράσματα: Ο μικρός αριθμός των μελετών καθώς και η ύπαρξη μεθοδολογικών περιορισμών που σχετίζονται με τη δειγματοληψία και τον αριθμό των συμμετεχόντων σε ορισμένες μελέτες δυσκολεύουν τη γενίκευση των αποτελεσμάτων. Παρόλα αυτά καταδεικνύεται η ανάγκη συνεχιζόμενης εκπαίδευσης των φοιτητών νοσηλευτικής στην ΚΑΡΠΑ καθώς και διεξαγωγής περισσότερων μελετών. | Description: | Introduction: Cardiac arrest is a usual phenomenon in both intrahospital and interhospital setting. Nurses usually are the first to understand when a cardiac arrest is occuring and they provide CPR to the patient. Aim: The investigation of nursing students' knowledge about CPR as well as the interventions which have an impact on knowledge and also in the long-term. Material and Method: A systematic research of bibliography was held without a time limit with the use of specific key words in the databases of PubMed, Cinahl and Google Scholar. The research was chosen according to predetermined inclusion/exclusion criteria. Results: Seven studies were included and the main findings were: a) low level of CPR knowledge, b) there was an important statistical increase in the level of students' knowledge when interventions were used, c) long-term knowledge is altered Conclusions: The small amount of studies and the methodological restrictions which are related to the sampling and the number of the participants in some of the studies make it difficult to generalise the results. However, there is a need for a continuous education of nursing students about CPR and also for conducting more research. | URI: | https://hdl.handle.net/20.500.14279/26820 | Rights: | Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων. Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International |
Type: | Bachelors Thesis | Affiliation: | Cyprus University of Technology |
Appears in Collections: | Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
BSc_Nursing2022-Αγγελικη-Γρηγορίου_gr.pdf | Fultext | 360.54 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s) 50
174
Last Week
1
1
Last month
4
4
checked on Nov 21, 2024
Download(s) 50
178
checked on Nov 21, 2024
Google ScholarTM
Check
This item is licensed under a Creative Commons License