Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/20.500.14279/26763
Τίτλος: Μνήμη και λήθη στον δημόσιο χώρο και στην τέχνη: η περίπτωση του Α΄ Νεκροταφείου Αθηνών
Συγγραφείς: Γρηγορίου, Δημήτρης 
Λέξεις-κλειδιά: Δημόσια Τέχνη;Μνήμη;Α΄ Νεκροταφείο Αθηνών
Advisor: Danos, Antonis
Ημερομηνία Έκδοσης: 2022
Department: Department of Fine Arts
Faculty: Faculty of Fine and Applied Arts
Περίληψη: Σκοπός της διατριβής είναι η διερεύνηση του διαλόγου μεταξύ μνήμης και λήθης, έτσι όπως καλλιεργήθηκε διαχρονικά κυρίως στον «δυτικό» κόσμο, και κατ’ επέκταση στο νεοσύστατο ελληνικό κράτος από τον 19ο αιώνα και μετά. Με βάση το γεγονός ότι η μνήμη δεν αφορά στείρες αναπαραστάσεις του παρελθόντος, αλλά νέες ενεργοποιήσεις της σκέψης στο παρόν, θα μελετηθούν τόσο οι διάφορες εκδοχές ερμηνείας της μνήμης και η σχέση της με την πόλη, τον χώρο και την ιστορία, όσο και οι πρακτικές διαχείρισης της πρώτης, μέσω της τέχνης, που στοχεύουν στη βιωματική εμπειρία του παρελθόντος. Αντικείμενο της διατριβής αποτελούν έργα συνολικού σχεδιασμού, τα οποία κόσμησαν το Α΄ Νεκροταφείο Αθηνών, με ισοβαρή συμμετοχή εικαστικών τεχνών, φιλοσοφίας της αισθητικής και άλλοτε της αρχιτεκτονικής σύνθεσης. Πρόκειται περί ενός αριθμού έργων αμιγώς εικαστικών, προϊόντων συνεργασίας μεταξύ καλλιτεχνών και αρχιτεκτόνων ή έργων αποκλειστικά αρχιτεκτόνων. Καθένα από αυτά αποτελεί μια αυτοτελή οντότητα και παράλληλα σημαντική περίπτωση μοντέρνας δημιουργίας, η οποία ήταν σε ουσιαστικό και δυναμικό διάλογο με τον τόπο και τον χρόνο – τόσο στο παρελθόν όσο και στο παρόν.
Description: The purpose of the thesis is to explore the dialogue between memory and oblivion, as it has been cultivated over time mainly in the "western” world, and by extension in the newly established Greek state from the 19th century onwards. Based on the fact that memory does not concern sterile representations of the past, but new activations of thought in the present, the thesis examines the various versions of the interpretation of memory and its relationship between the city, space and history, as well as the practices of management of the former, through art, which aim at the experiential experience of the past. The thesis looks at works of total design, which adorned the First Cemetery of Athens, with equal participation of the visual arts, philosophy of aesthetics and sometimes architectural synthesis. Each of them is a self-contained entity and at the same time an important case of modern creation, which was in meaningful and dynamic dialogue with place and time – both in the past and in the present.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/26763
Rights: Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.
Type: MSc Thesis
Affiliation: Cyprus University of Technology 
Εμφανίζεται στις συλλογές:Μεταπτυχιακές Εργασίες/ Master's thesis

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος
ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ Δημητρης MA THESIS_front pages.pdfAbstract99 kBAdobe PDFΔείτε/ Ανοίξτε
CORE Recommender
Δείξε την πλήρη περιγραφή του τεκμηρίου

Page view(s)

137
Last Week
5
Last month
3
checked on 25 Νοε 2024

Download(s)

106
checked on 25 Νοε 2024

Google ScholarTM

Check


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από άδεια Άδεια Creative Commons Creative Commons