Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/26750
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΙωάννου, Άντρη-
dc.contributor.authorΒενέτης, Χαράλαμπος-
dc.date.accessioned2022-07-21T11:37:08Z-
dc.date.available2022-07-21T11:37:08Z-
dc.date.issued2022-04-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14279/26750-
dc.descriptionThis thesis has to do with educationality in video games. More specifically, how some video games with widespread appeal from the industry (commercial video games) have or can acquire an educational character. In the beginning, there was an extensive research concerning how video games can fulfill an educational role in today’s age. From this research occurred a number of factors, factors which we can use to understand up to a certain point how much of an educational character a video game has. In the end, with those factors as a basis, a list of commercial video games were checked in regards to how much they fulfill those factors or not. The results of the study were interesting enough, especially when taking in mind that these games were not made with educationality in mind, but commercial appeal and sales figures.en_US
dc.description.abstractΗ πτυχιακή αυτή εργασία πραγματεύεται την εκπαιδευτικότητα στα ηλεκτρονικά παιχνίδια, συγκεκριμένα πόσο κάποια ευρέως διαδεδομένα παιχνίδια από την αγορά έχουν ή μπορούν να αποκτήσουν εκπαιδευτικό χαρακτήρα. Στην αρχή έγινε μια εκτενής έρευνα γενικά με τα παιχνίδια και το πως μπορούν να εκπληρώσουν έναν εκπαιδευτικό ρόλο στη σημερινή εποχή. Στη συνέχεια, από την έρευνα αυτή προέκυψαν ένας αριθμός παραγόντων, παράγοντες τους οποίους μπορούμε να ελέγξουμε για να καταλάβουμε μέχρι ένα σημείο πόσο εκπαιδευτικό χαρακτήρα έχει ένα παιχνίδι. Τέλος, με βάση αυτούς τους παράγοντες, ελέγχθηκε μία λίστα παιχνιδιών σχετικά με το πόσο πληρούν ή όχι τους παράγοντες αυτούς. Τα αποτελέσματα της έρευνας ήταν αρκετά ενδιαφέροντα, δεδομένου του ότι αυτά τα παιχνίδια δεν φτιάχτηκαν με απότερο σκοπό να έχουν εκπαιδευτικά στοιχεία, αλλά για να πουλήσουν αντίτυπα.en_US
dc.formatpdfen_US
dc.language.isoelen_US
dc.rightsΑπαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΗλεκτρονικά παιχνίδιαen_US
dc.subjectΕκπαιδευτικότηταen_US
dc.subjectΕκπαίδευσηen_US
dc.subjectΕκπαιδευτικά πολυμέσαen_US
dc.subject.otherVideo gamesen_US
dc.subject.otherEducationalityen_US
dc.subject.otherEducationen_US
dc.subject.otherEducational mediaen_US
dc.titleΠαράγοντες εκπαιδευτικότητας στα ηλεκτρονικά παιχνίδιαen_US
dc.typeBachelors Thesisen_US
dc.affiliationCyprus University of Technologyen_US
dc.relation.deptDepartment of Multimedia and Graphic Artsen_US
dc.description.statusCompleteden_US
cut.common.academicyear2021-2022en_US
dc.relation.facultyFaculty of Fine and Applied Artsen_US
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_46ec-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1el-
item.openairetypebachelorThesis-
crisitem.author.deptDepartment of Multimedia and Graphic Arts-
crisitem.author.facultyFaculty of Fine and Applied Arts-
crisitem.author.orcid0000-0002-3570-6578-
crisitem.author.parentorgFaculty of Fine and Applied Arts-
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat
Venetis_Charalampos_Περίληψη.pdfAbstract147.1 kBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show simple item record

Page view(s)

101
Last Week
1
Last month
10
checked on May 21, 2024

Download(s)

56
checked on May 21, 2024

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons