Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/26727
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΠάμπουλου, Ηλιάδα-
dc.contributor.authorΞιούρουππα, Άννα-
dc.date.accessioned2022-07-20T04:59:26Z-
dc.date.available2022-07-20T04:59:26Z-
dc.date.issued2022-05-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14279/26727-
dc.descriptionThe term cerebral palsy is now well known to the most people. The problems caused by this neurodevelopmental disorder, whether motor or communicative, contribute negatively to their lifestyle. Thus, a comprehensive evaluation would help to formulate the intervention program, which will help to better address these difficulties. The aim of this thesis was to present the language and cognitive profile of an adult with cerebral palsy and to compare the results of the assessment with the views of his caregivers. Additional objectives were to investigate the difficulties encountered by the evaluator and the examinee during an evaluation. The participant in this case study was a 30-year-old man with cerebral palsy and quadriplegia. To the participant was granted 4 diagnostic tools which were the Test of Nonverbal Intelligence (TONI 4), the Peabody Picture Vocabulary Test (PPVT), the comprehension part of the Diagnostic Verbal IQ Test (DVIQ) Part A ': Preschool age (2; 6-6 years), and the Cooking Theft from Boston Diagnostic Aphasia Examination. Subsequently, interviews were conducted with 3 of the participant's caregivers. The results from the diagnostic tools showed high performance in the linguistic and cognitive field. Therefore, not all people with cerebral palsy have language and cognitive difficulties. In addition, language skills depend on the individual's cognitive abilities. From the analysis of the interviews the results showed that the communication partners of people with communication difficulties are not trained in the field of Augmentation and Alternative Communication, but they consider the high-tech systems easy to use and constructive for people with cerebral palsy. Finally, through the researcher's observation, the difficulties identified in the evaluation process were the finding of a suitable method of access to the tools and the fatigue on the part of the examinee.en_US
dc.description.abstractΟ όρος εγκεφαλική παράλυση είναι πλέον γνωστός από τους περισσότερους. Τα προβλήματα που επιφέρει αυτή η νευροαναπτυξιακή διαταραχή, είτε είναι κινητικά είτε είναι επικοινωνιακά, συμβάλουν αρνητικά στο τρόπο ζωής τους. Έτσι, μια ολοκληρωμένη αξιολόγηση θα βοηθούσε στη διαμόρφωση του προγράμματος παρέμβασης, το οποίο θα συμβάλει στη καλύτερη δυνατή αντιμετώπιση αυτών των δυσκολιών. Στοχός της παρούσας πτυχιακής εργασίας ήταν να παρουσιάσει το γλωσσικό και γνωστικό προφίλ ενός ενήλικα με εγκεφαλική παράλυση και να συγκρίνει τα αποτελέσματα της αξιολόγησης με τις απόψεις των φροντιστών του. Επιμέρους στόχοι ήταν να διερευνήσει τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο αξιολογητής και ο εξεταζόμενος κατά τη διάρκεια μιας αξιολόγησης. Σε αυτή τη μελέτη περίπτωσης ο συμμετέχοντας ήταν ένας άντρας 30 ετών, ο οποίος παρουσιάζει εγκεφαλική παράλυση και τετραπληγία. Στο συμμετέχοντα χορηγήθηκαν 4 διαγνωστικά εργαλεία τα οποία ήταν το Test of Nonverbal Intelligence (TONI 4), το Peabody Picture Vocabulary Test (PPVT), το μέρος της κατανόησης από το Διαγνωστικό Τεστ Γλωσσική Νοημοσύνης (Diagnostic Verbal IQ Test - DVIQ) Μέρος Α’: Προσχολική ηλικία (2;6-6 χρ.), και η υποδοκιμασία Cooking Theft της Διαγνωστικής Εξέταση της Βοστώνης (Boston Diagnostic Aphasia Examination). Ακολούθως, πραγματοποιήθηκαν συνεντεύξεις με 3 από τους φροντιστές του συμμετέχοντα. Τα αποτελέσματα από τα διαγνωστικά εργαλεία έδειξαν υψηλές επιδόσεις στο γλωσσικό και γνωστικό τομέα. Επομένως, δεν παρουσιάζουν όλα τα άτομα με εγκεφαλική παράλυση γλωσσικές και γνωστικές δυσκολίες. Επιπρόσθετα, οι γλωσσικές ικανότητες εξαρτόνται από τις γνωστικές ικανότητες του ατόμου. Από την ανάλυση των συνεντεύξεων τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι επικοινωνιακοί σύντροφοι των ατόμων με επικοινωνιακές δυσκολίες δεν είναι εκπαιδευμένοι στο τομέα της Επαυξητικής και Εναλλακτικής Επικοινωνίας αλλά θεωρούν τα συστήματα υψηλής τεχνολογίας εύκολα στη χρήση και εποικοδομητικά για τα άτομα με εγκεφαλική παράλυση. Τέλος, μέσα από την παρατήρηση του ερευνητή, οι δυσκολίες που εντοπίστηκαν στη διαδικασία της αξιολόγησης ήταν η έυρεση μιας κατάλληλης μεθόδους προσβασης του ατόμου στα εργαλεία και η κόπωση από πλευράς του εξεταζόμενου.en_US
dc.formatpdfen_US
dc.language.isoelen_US
dc.rightsΑπαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΕγκεφαλική παράλυσηen_US
dc.subjectΑξιολόγησηen_US
dc.subjectΕπαυξητική και Εναλλακτική Επικοινωνίαen_US
dc.subject.otherCerebral Palsyen_US
dc.subject.otherEvaluationen_US
dc.subject.otherAugmentation and Alternative Communicationen_US
dc.titleΑξιολόγηση ενός ενήλικα με εγκεφαλική παράλυσηen_US
dc.typeBachelors Thesisen_US
dc.affiliationCyprus University of Technologyen_US
dc.relation.deptDepartment of Rehabilitation Sciencesen_US
dc.description.statusCompleteden_US
cut.common.academicyear2021-2022en_US
dc.relation.facultyFaculty of Health Sciencesen_US
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_46ec-
item.openairetypebachelorThesis-
item.languageiso639-1el-
crisitem.author.deptDepartment of Rehabilitation Sciences-
crisitem.author.facultyFaculty of Health Sciences-
crisitem.author.orcid0000-0001-6904-195X-
crisitem.author.parentorgFaculty of Health Sciences-
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat
Άννα Ξιούρουππα Περίληψη.pdfAbstract170.28 kBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show simple item record

Page view(s)

137
Last Week
5
Last month
13
checked on May 11, 2024

Download(s) 50

142
checked on May 11, 2024

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons