Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/20.500.14279/26720
Πεδίο DCΤιμήΓλώσσα
dc.contributor.advisorΜπίνος, Πάρης-
dc.contributor.authorΚυριάκου, Κυριακή-
dc.date.accessioned2022-07-19T09:11:23Z-
dc.date.available2022-07-19T09:11:23Z-
dc.date.issued2022-05-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14279/26720-
dc.descriptionThis systematic review presents studies that address the role of language exposure and feedback in executive functions and speech, as shown by LENA system records. The results presented are based on research data from the year the software was created until today. The systematic review was designed based on the Preferred Reporting Items for Systematic Reviews and Meta-Analyzes (PRISMA) and the Critical Appraisal of Treatment Evidence (CATE) checklist. Based on the research question, specific keywords were selected and searched in the PubMed/Medline database. The initial search with the keyword "LENA" yielded 3,182 results from January 2004 to May 2022. By adding the keyword "language" and applying specific inclusion and exclusion criteria, the search gave five studies. From these studies, three related studies were included to analyze the results. These studies were classified into four levels of evidence. The results of the three studies included, revealed that the qualitative and quantitative language feedback that an infant receives has positive effects on cognitive factors, as recorded through LENA. In particular, language feedback and turn takings are positively related to language, nonverbal cognition and executive functions. Finally, the studies that have investigated this issue are limited, so there is a need for more studies to investigate the role of language exposure in cognitive abilities through LENA system recordings.en_US
dc.description.abstractΗ παρούσα συστηματική ανασκόπηση παρουσιάζει μελέτες που αναφέρονται στο ρόλο της γλωσσικής έκθεσης και ανατροφοδότησης στις εκτελεστικές λειτουργίες και στην ομιλία, όπως φαίνεται μέσα από καταγραφές του συστήματος LENA. Τα αποτελέσματα που παρουσιάζονται βασίζονται σε ερευνητικά δεδομένα από το έτος δημιουργίας του λογισμικού ως σήμερα. Η συστηματική ανασκόπηση σχεδιάστηκε με βάση τις κατευθυντήριες γραμμές για τα προτιμώμενα στοιχεία αναφοράς για συστηματικές ανασκοπήσεις και μετα-αναλύσεις (Preferred Reporting Items for Systematic Reviews and Meta-Analyses - PRISMA) και τη λίστα ελέγχου Critical Appraisal of Treatment Evidence (CATE). Με βάση το ερευνητικό ερώτημα επιλέχθηκαν συγκεκριμένες λέξεις – κλειδιά και αναζητήθηκαν στη βάση δεδομένων PubMed/Medline. Η αρχική αναζήτηση με τη λέξη – κλειδί «LENA» έδωσε 3.182 αποτελέσματα από τον Ιανουάριο του 2004 έως το Μάιο του 2022. Προσθέτοντας τη λέξη – κλειδί «language» και εφαρμόζοντας συγκεκριμένα κριτήρια συμπερίληψης και αποκλεισμού, η αναζήτηση έδωσε πέντε μελέτες. Από τις μελέτες αυτές, συμπεριλήφθηκαν τρεις μελέτες σχετικές με το θέμα για ανάλυση των αποτελεσμάτων. Οι μελέτες αυτές ταξινομήθηκαν σε τέσσερα επίπεδα αποδεικτικών στοιχείων. Τα αποτελέσματα από τις τρεις μελέτες που συμπεριλήφθηκαν, αποκάλυψαν ότι η ποιοτική και ποσοτική γλωσσική ανατροφοδότηση που λαμβάνει ένα νήπιο επιφέρει θετικές επιδράσεις στους γνωστικούς παράγοντες, όπως αυτές καταγράφηκαν μέσω του LENA. Συγκεκριμένα, η γλωσσική ανατροφοδότηση και τα πάρε – δώσε σχετίζονται θετικά με τη γλώσσα, τη μη λεκτική γνώση και τις εκτελεστικές λειτουργίες. Τέλος, οι μελέτες οι οποίες έχουν διερευνήσει το θέμα αυτό είναι περιορισμένες, για αυτό απαιτείται η ανάγκη για πραγματοποίηση περισσότερων μελετών που να διερευνούν το ρόλο της γλωσσικής έκθεσης στις γνωστικές ικανότητες μέσα από καταγραφές του συστήματος LENA.en_US
dc.formatpdfen_US
dc.language.isoelen_US
dc.rightsΑπαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.en_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΓλωσσική έκθεσηen_US
dc.subjectΓνωστικές ικανότητεςen_US
dc.subjectΣυστηματική ανασκόπησηen_US
dc.subject.otherLanguage Environment Analysis (LENA)en_US
dc.subject.otherLanguage exposureen_US
dc.subject.otherCognitive abilitiesen_US
dc.subject.otherSystematic reviewen_US
dc.titleΑνασκόπηση μελετών του ρόλου της γλωσσικής έκθεσης στις γνωστικές ικανότητες μέσα από καταγραφές του προγράμματος Language Environment Analysis (LENA)en_US
dc.typeBachelors Thesisen_US
dc.affiliationCyprus University of Technologyen_US
dc.relation.deptDepartment of Rehabilitation Sciencesen_US
dc.description.statusCompleteden_US
cut.common.academicyear2021-2022en_US
dc.relation.facultyFaculty of Health Sciencesen_US
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1el-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_46ec-
item.openairetypebachelorThesis-
item.fulltextWith Fulltext-
crisitem.author.deptDepartment of Rehabilitation Sciences-
crisitem.author.facultyFaculty of Health Sciences-
crisitem.author.orcid0000-0003-3850-1866-
crisitem.author.parentorgFaculty of Health Sciences-
Εμφανίζεται στις συλλογές:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses
Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος
ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΚΥΡΙΑΚΗ ΚΥΡΙΑΚΟΥ Περίληψη.pdfAbstract167.73 kBAdobe PDFΔείτε/ Ανοίξτε
CORE Recommender
Δείξε τη σύντομη περιγραφή του τεκμηρίου

Page view(s)

119
Last Week
1
Last month
1
checked on 7 Νοε 2024

Download(s) 5

84
checked on 7 Νοε 2024

Google ScholarTM

Check


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από άδεια Άδεια Creative Commons Creative Commons