Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/26715
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΧριστοφή, Κώστας-
dc.contributor.authorΖαχαρίου, Αντρούλλα – Ελένη-
dc.date.accessioned2022-07-19T07:26:26Z-
dc.date.available2022-07-19T07:26:26Z-
dc.date.issued2022-05-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14279/26715-
dc.descriptionPhonological awareness is a skill that is related to reading ability. Therefore, it is important for children to be taught and involved, from an early age, in activities whose goal is the development of phonological awareness. Kindergarten teachers and first grade teachers have an important role to play in this. The main purpose of this research is to investigate the knowledge of kindergarten teachers and first grade teachers about the concept of phonological awareness and its role in the acquisition of reading ability. An additional goal of the research is to explore the practices they use during classroom teaching, through various activities. Data collection was done through interviews. The sample concerned three kindergarten teachers and three first grade teachers. The findings from the interviews showed that kindergarten teachers and first grade teachers know what phonological awareness is. Also, they know that it is related to the child’s reading ability. In addition, they are aware of some of the skills that a child with developed phonological awareness has. Thus, in their classroom teaching they include activities for the development of phonological awareness, but these activities are not targeted. The most common activities involved are rhyming and segmenting words into syllables. There are also some participants who use other phonological awareness activities such as blending words, deletion and adding syllables and phonemes to words.en_US
dc.description.abstractΗ φωνολογική ενημερότητα είναι μια δεξιότητα η οποία είναι άμεσα συνδεδεμένη με την αναγνωστική ικανότητα. Επομένως, τα παιδιά είναι σημαντικό να διδάσκονται και να εμπλέκονται, από μικρή ηλικία, σε δραστηριότητες των οποίων απώτερος σκοπός είναι η ανάπτυξη της φωνολογικής ενημερότητας. Κύριο ρόλο σε αυτή την κατάσταση έχουν κυρίως οι νηπιαγωγοί και οι δάσκαλοι της πρώτης τάξης δημοτικού. Η παρούσα έρευνα έχει ως κύριο στόχο την διερεύνηση των γνώσεων των νηπιαγωγών και των δασκάλων της πρώτης τάξης δημοτικού σχετικά με την έννοια της φωνολογικής ενημερότητας και το ρόλο της στην κατάκτηση της αναγνωστικής ικανότητας. Επιπλέον στόχος της έρευνας, είναι η διερεύνηση των πρακτικών που χρησιμοποιούν κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας στη τάξη, μέσα από διάφορες δραστηριότητες. Η συλλογή των δεδομένων πραγματοποιήθηκε μέσα από τη λήψη συνεντεύξεων. Το δείγμα αφορούσε τρεις νηπιαγωγούς και τρεις δασκάλους της πρώτης τάξης του δημοτικού. Τα ευρήματα από τις συνεντεύξεις έδειξαν πως οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν τι είναι η φωνολογική ενημερότητα και πως αυτή συσχετίζεται με την αναγνωστική ικανότητα του παιδιού. Επιπλέον, έχουν εις γνώση τους μερικές δεξιότητες που έχει ένα παιδί με ανεπτυγμένη τη φωνολογική ενημερότητα. Έτσι, στη διδασκαλία τους στην τάξη, εμπλέκουν δραστηριότητες ανάπτυξης της φωνολογικής ενημερότητας, αλλά δεν είναι στοχευμένες. Οι πιο κοινές δραστηριότητες που εμπλέκουν είναι η κατάτμηση λέξεων σε συλλαβές και η ομοιοκαταληξία. Ακόμη, υπάρχουν μερικοί συμμετέχοντες που χρησιμοποιούν και άλλες δραστηριότητες ανάπτυξης της φωνολογικής ενημερότητας όπως είναι η σύνθεση λέξεων, η απαλοιφή και η προσθήκη συλλαβών και φωνημάτων σε λέξεις.en_US
dc.formatpdfen_US
dc.language.isoelen_US
dc.rightsΑπαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΦωνολογική ενημερότηταen_US
dc.subjectΑναγνωστική ικανότηταen_US
dc.subjectΓνώσειςen_US
dc.subjectΕκπαιδευτικοίen_US
dc.subject.otherPhonological awarenessen_US
dc.subject.otherReading abilityen_US
dc.subject.otherKnowledgeen_US
dc.subject.otherTeachersen_US
dc.titleΓνώσεις των εκπαιδευτικών της πρώτης τάξης δημοτικού και των νηπιαγωγών για τη φωνολογική ενημερότηταen_US
dc.typeBachelors Thesisen_US
dc.affiliationCyprus University of Technologyen_US
dc.relation.deptDepartment of Rehabilitation Sciencesen_US
dc.description.statusCompleteden_US
cut.common.academicyear2021-2022en_US
dc.relation.facultyFaculty of Health Sciencesen_US
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1el-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_46ec-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypebachelorThesis-
crisitem.author.deptDepartment of Rehabilitation Sciences-
crisitem.author.facultyFaculty of Health Sciences-
crisitem.author.orcid0000-0003-0503-1538-
crisitem.author.parentorgFaculty of Health Sciences-
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses
Files in This Item:
CORE Recommender
Show simple item record

Page view(s) 50

308
Last Week
3
Last month
10
checked on Mar 14, 2025

Download(s) 50

254
checked on Mar 14, 2025

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons