Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/20.500.14279/23401
Τίτλος: Πιλοτική εφαρμογή του εργαλείου "Test of oral language skills (tools)" σε παιδιά τυπικής ανάπτυξης ηλικίας 2;0-5;0 ετών
Συγγραφείς: Σαλούστη, Παυλίνα 
Λέξεις-κλειδιά: Προσχολική ηλικία;Φωνολογική διαταραχή;Φωνολογική αξιολόγηση;Φωνολογική καταληπτότητα;Πιλοτική εφαρμογή
Advisor: Πετεινού, Κάκια
Ημερομηνία Έκδοσης: Μαΐ-2021
Department: Department of Rehabilitation Sciences
Faculty: Faculty of Health Sciences
Περίληψη: Σκοπός: Η αξιολόγηση της γλώσσας, μέσω σταθμισμένων εργαλείων, είναι ένας σημαντικός φορέας απαραίτητων πληροφοριών στον τομέα της λογοθεραπείας. Η παρούσα έρευνα εξέτασε πιλοτικά την εφαρμογή του αλγόριθμου «TOOLS» (Armostis & Petinou, 2021) στην φωνητική και φωνολογική ανάλυση παιδικού λόγου σε παιδιά τυπικής ανάπτυξης στην προσχολική ηλικία. Μεθοδολογία: Χορηγήθηκε συγκεκριμένη λίστα λέξεων υπό τύπο ανιχνευτή (probe) που εξέτασε την φωνολογική καταληπτότητα σε δισύλλαβες και πολυσύλλαβες λέξεις, σε τρία παιδιά τυπικής ανάπτυξης προσχολικής ηλικίας από 2;0 – 5;0 ετών και σε τρία παιδιά με φωνολογικές διαταραχές. Για την χορήγηση της λίστας λέξεων χρησιμοποιήθηκαν φύλλα απαντήσεων στα οποία καταχωρήθηκαν οι φωνητικές αποκρίσεις του κάθε παιδιού. Οι παραγωγές μεταφέρθηκαν στη βάση δεδομένων σε μορφή φωνητικού αλφαβήτου με αυτοματοποιημένη ανάλυση σε μετρήσιμες παραμέτρους όπως μέγεθος φωνητικού ρεπερτορίου, συλλαβική δομή, ποσοστό ορθής παραγωγής και ποσοστό παρουσίασης φωνολογικών διεργασιών. Αποτελέσματα: Τα αποτελέσματα κατέδειξαν διαφορές ανάμεσα στους συμμετέχοντες με τυπική ανάπτυξη και ανάμεσα στους συμμετέχοντες με φωνολογική διαταραχή. Τα παιδιά με τυπική ανάπτυξη είχαν καλύτερες επιδόσεις από τα παιδιά με φωνολογική διαταραχή σε όλες τις μετρήσιμες μεταβλητές. Συζήτηση: Τα αποτελέσματα εισηγούνται ότι το εργαλείο μπορεί να καταδείξει σημαντικές πληροφορίες αναφορικά με το φωνολογικό προφίλ παιδιών με και χωρίς φωνολογικές διαταραχές. Επομένως, θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ως η βάση για την ανάπτυξη εργαλείων αξιολόγησης και σε άλλες διαταραχές επικοινωνίας. Συμπεράσματα: Διαφαίνεται ότι το εν λόγω εργαλείο είναι κατάλληλο για χρήση σε παιδιά προσχολικής ηλικίας. Είναι ένα σύγχρονο εργαλείο που βασίζεται στην τεχνολογία και εξάγει συμπεράσματα με βάση έναν εξειδικευμένο αλγόριθμο που εντοπίζει φωνολογικές διαταραχές. Ωστόσο, χρειάζεται περαιτέρω μελέτη επί του θέματος.
Description: Aim: Language assessment, through weighted tools, is an important source of essential information in the field of speech therapy. The present study piloted the application of the "TOOLS" algorithm (Armostis & Petinou, 2021) in the phonetic and phonological analysis of children's speech in children of typical preschool development. Methodology: A specific list of words under the type of probe that examines the phonological comprehension in two-syllable and multi-syllable words, was provided in three children of typical preschool development from 2;0 - 5;0 years old and in three children with phonological disorders. Answer sheets were used to provide the word list in which each child's vocal responses were recorded. The productions were then transferred to the database in the form of a phonetic alphabet with automated analysis in measurable parameters such as the size of the phonetic repertoire, the syllabic structure, the percentage of correct production and the percentage of presentation of phonological processes. Results: The results showed differences between typically developing participants and participants with phonological disorder. Children with typical development performed better than children with a phonological disorder in all measurable variables. Discussion: The results suggest that the tool can demonstrate important information regarding the phonological profile of children with and without phonological disorders. Therefore, it could be used as a basis for developing assessment tools in other communication disorders. Conclusion: It appears that this tool is suitable for use in preschool children. It is a modern tool based on technology that draws conclusions based on a specialized algorithm that detects phonological disorders. However, further research should be carried out.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/23401
Rights: Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.
Type: Bachelors Thesis
Affiliation: Cyprus University of Technology 
Εμφανίζεται στις συλλογές:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος
ΠΕΡΙΛΗΨΗ Παυλίνα Σαλούστη.pdfAbstract234.59 kBAdobe PDFΔείτε/ Ανοίξτε
CORE Recommender
Δείξε την πλήρη περιγραφή του τεκμηρίου

Page view(s) 10

156
Last Week
0
Last month
2
checked on 6 Νοε 2024

Download(s) 10

102
checked on 6 Νοε 2024

Google ScholarTM

Check


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από άδεια Άδεια Creative Commons Creative Commons