Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/23401
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΠετεινού, Κάκια-
dc.contributor.authorΣαλούστη, Παυλίνα-
dc.date.accessioned2021-10-25T11:55:51Z-
dc.date.available2021-10-25T11:55:51Z-
dc.date.issued2021-05-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14279/23401-
dc.descriptionAim: Language assessment, through weighted tools, is an important source of essential information in the field of speech therapy. The present study piloted the application of the "TOOLS" algorithm (Armostis & Petinou, 2021) in the phonetic and phonological analysis of children's speech in children of typical preschool development. Methodology: A specific list of words under the type of probe that examines the phonological comprehension in two-syllable and multi-syllable words, was provided in three children of typical preschool development from 2;0 - 5;0 years old and in three children with phonological disorders. Answer sheets were used to provide the word list in which each child's vocal responses were recorded. The productions were then transferred to the database in the form of a phonetic alphabet with automated analysis in measurable parameters such as the size of the phonetic repertoire, the syllabic structure, the percentage of correct production and the percentage of presentation of phonological processes. Results: The results showed differences between typically developing participants and participants with phonological disorder. Children with typical development performed better than children with a phonological disorder in all measurable variables. Discussion: The results suggest that the tool can demonstrate important information regarding the phonological profile of children with and without phonological disorders. Therefore, it could be used as a basis for developing assessment tools in other communication disorders. Conclusion: It appears that this tool is suitable for use in preschool children. It is a modern tool based on technology that draws conclusions based on a specialized algorithm that detects phonological disorders. However, further research should be carried out.en_US
dc.description.abstractΣκοπός: Η αξιολόγηση της γλώσσας, μέσω σταθμισμένων εργαλείων, είναι ένας σημαντικός φορέας απαραίτητων πληροφοριών στον τομέα της λογοθεραπείας. Η παρούσα έρευνα εξέτασε πιλοτικά την εφαρμογή του αλγόριθμου «TOOLS» (Armostis & Petinou, 2021) στην φωνητική και φωνολογική ανάλυση παιδικού λόγου σε παιδιά τυπικής ανάπτυξης στην προσχολική ηλικία. Μεθοδολογία: Χορηγήθηκε συγκεκριμένη λίστα λέξεων υπό τύπο ανιχνευτή (probe) που εξέτασε την φωνολογική καταληπτότητα σε δισύλλαβες και πολυσύλλαβες λέξεις, σε τρία παιδιά τυπικής ανάπτυξης προσχολικής ηλικίας από 2;0 – 5;0 ετών και σε τρία παιδιά με φωνολογικές διαταραχές. Για την χορήγηση της λίστας λέξεων χρησιμοποιήθηκαν φύλλα απαντήσεων στα οποία καταχωρήθηκαν οι φωνητικές αποκρίσεις του κάθε παιδιού. Οι παραγωγές μεταφέρθηκαν στη βάση δεδομένων σε μορφή φωνητικού αλφαβήτου με αυτοματοποιημένη ανάλυση σε μετρήσιμες παραμέτρους όπως μέγεθος φωνητικού ρεπερτορίου, συλλαβική δομή, ποσοστό ορθής παραγωγής και ποσοστό παρουσίασης φωνολογικών διεργασιών. Αποτελέσματα: Τα αποτελέσματα κατέδειξαν διαφορές ανάμεσα στους συμμετέχοντες με τυπική ανάπτυξη και ανάμεσα στους συμμετέχοντες με φωνολογική διαταραχή. Τα παιδιά με τυπική ανάπτυξη είχαν καλύτερες επιδόσεις από τα παιδιά με φωνολογική διαταραχή σε όλες τις μετρήσιμες μεταβλητές. Συζήτηση: Τα αποτελέσματα εισηγούνται ότι το εργαλείο μπορεί να καταδείξει σημαντικές πληροφορίες αναφορικά με το φωνολογικό προφίλ παιδιών με και χωρίς φωνολογικές διαταραχές. Επομένως, θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ως η βάση για την ανάπτυξη εργαλείων αξιολόγησης και σε άλλες διαταραχές επικοινωνίας. Συμπεράσματα: Διαφαίνεται ότι το εν λόγω εργαλείο είναι κατάλληλο για χρήση σε παιδιά προσχολικής ηλικίας. Είναι ένα σύγχρονο εργαλείο που βασίζεται στην τεχνολογία και εξάγει συμπεράσματα με βάση έναν εξειδικευμένο αλγόριθμο που εντοπίζει φωνολογικές διαταραχές. Ωστόσο, χρειάζεται περαιτέρω μελέτη επί του θέματος.en_US
dc.formatpdfen_US
dc.language.isoelen_US
dc.publisherqen_US
dc.rightsΑπαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.en_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΠροσχολική ηλικίαen_US
dc.subjectΦωνολογική διαταραχήen_US
dc.subjectΦωνολογική αξιολόγησηen_US
dc.subjectΦωνολογική καταληπτότηταen_US
dc.subjectΠιλοτική εφαρμογήen_US
dc.subject.otherPreschool ageen_US
dc.subject.otherPhonological disorderen_US
dc.subject.otherPhonological assessmenten_US
dc.subject.otherPhonological intelligibilityen_US
dc.subject.otherPilot adaption.en_US
dc.titleΠιλοτική εφαρμογή του εργαλείου "Test of oral language skills (tools)" σε παιδιά τυπικής ανάπτυξης ηλικίας 2;0-5;0 ετώνen_US
dc.typeBachelors Thesisen_US
dc.affiliationCyprus University of Technologyen_US
dc.relation.deptDepartment of Rehabilitation Sciencesen_US
dc.description.statusCompleteden_US
cut.common.academicyear2020-2021en_US
dc.relation.facultyFaculty of Health Sciencesen_US
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_46ec-
item.openairetypebachelorThesis-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1el-
item.fulltextWith Fulltext-
crisitem.author.deptDepartment of Rehabilitation Sciences-
crisitem.author.facultyFaculty of Health Sciences-
crisitem.author.orcid0000-0001-6580-5190-
crisitem.author.parentorgFaculty of Health Sciences-
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat
ΠΕΡΙΛΗΨΗ Παυλίνα Σαλούστη.pdfAbstract234.59 kBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show simple item record

Page view(s) 10

159
Last Week
3
Last month
2
checked on Nov 21, 2024

Download(s) 10

106
checked on Nov 21, 2024

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons