Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/20.500.14279/23399
Title: | Πρακτικές αξιολόγησης και παρέμβασης των λογοθεραπευτών σε παιδιά με αναπτυξιακή γλωσσική διαταραχή : θεματική ανάλυση | Authors: | Κατσιαρή, Όλγα | Keywords: | Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή;Αξιολόγηση;Παρέμβαση;Δραστηριότητες;Θεματική ανάλυση | Advisor: | Θεοδώρου, 'Ελενα | Issue Date: | May-2021 | Department: | Department of Rehabilitation Sciences | Faculty: | Faculty of Health Sciences | Abstract: | Η Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή (ΑΓΔ) συμβαίνει όταν ένα παιδί δεν αναπτύσσει τις γλωσσικές του δεξιότητες στα αναμενόμενα, για την ηλικία του, επίπεδα. Τα αίτια της διαταραχής δεν είναι γνωστά, ωστόσο αποτελεί μια ανομοιογενή διαταραχή, με δυσκολίες στην έκφραση ή/και την κατανόηση του λόγου. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνήσει τις πρακτικές αξιολόγησης και παρέμβασης σε παιδιά με γλωσσική διαταραχή, τόσο στον δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό τομέα της Κύπρου. Στη μελέτη συμμετείχαν 9 άτομα, 8 γυναίκες και ένας άνδρας, ηλικίας 36 έως 57 ετών. Αφού πρώτα διεκπεραιώθηκε πιλοτική συνέντευξη, πραγματοποιήθηκαν διαδικτυακές ημι – δομημένες συνεντεύξεις, μέσω της πλατφόρμας Zoom. Για την πραγμάτωση των συνεντεύξεων, δημιουργήθηκε ένα ερωτηματολόγιο με 17 ερωτήσεις ανοιχτού τύπου. Τα θεματικά πλαίσια του ερωτηματολογίου, αφορούσαν την παραπομπή, την αξιολόγηση, την παρέμβαση και το περιβάλλον. Για τον εντοπισμό των αποτελεσμάτων πραγματοποιήθηκε θεματική ανάλυση. Μέσα από αυτή προέκυψαν τρία κύρια αποτελέσματα. Πρώτο, υπάρχει μια βάση γνώσεων από τους Λογοθεραπευτές σε σχέση με τη φύση της διαταραχής. Ωστόσο προκύπτει μια σύγχυση και μη ξεκάθαρη εικόνα σε σχέση με αυτήν. Δεύτερο, κατά την διάρκεια της αξιολόγησης, το 20% των ειδικών ανέφεραν πως αξιοποιούν συγκεκριμένα εργαλεία αξιολόγησης ενώ οι περισσότεροι βασίζονται σε άτυπες δοκιμές και στην κλινική εμπειρία τους. Τρίτο, οι συμμετέχοντες δεν αναφέρθηκαν σε συγκεκριμένα μοντέλα παρέμβασης για την Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή και η παρέμβαση τους είναι εξατομικευμένη και βασισμένη στα αποτελέσματα της αξιολόγησης έναντι τα θεωρητικά χαρακτηριστικά της διαταραχής. Η παρούσα μελέτη υποστηρίζει ότι λόγω της μη ξεκάθαρης κατανόησης του τι αποτελεί Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή, δεν δίνονται επαρκείς πληροφορίες σε σχέση με τις διαδικασίες αξιολόγησης και παρέμβασης από τους ειδικούς. Προτείνεται η συνεχής εκπαίδευση και ενημέρωση των κλινικών λογοθεραπευτών γύρω από την γλωσσική διαταραχή και μελλοντική έρευνα για τα παρεχόμενα μοντέλα αξιολόγησης και παρέμβασης. | Description: | Developmental Language Disorder (DLD) occurs when a child does not develop their language skills to the expected levels for their age. The causes of the disorder are not known, however, it is a heterogeneous disorder, with difficulties in expression and / or comprehension of speech. The purpose of this paper is to investigate the evaluation and intervention practices in children with language disorders, both in the public and private sector of Cyprus. Nine people, 8 women and one man, aged 36 to 57 years participated in this study. After a completion of a pilot interview necessary amendments were made to the initial protocol. Then semi-structured online interviews were conducted through the Zoom platform. A questionnaire with 17 open-ended questions was created to conduct the interviews. Its thematic frameworks concerned referral, evaluation, intervention and the environment. A thematic analysis was performed to identify the results. Through this, three main results emerged. First, there is a knowledge base of Speech Therapists regarding the nature of the disorder. However, a confusing and unclear picture emerges in relation to it. Second, during the evaluation clinical prodecure, 10% to 20% of specialists use specific tests while most rely on informal tests and their experience. Third, participants are not aware of specific intervention models for Developmental Language Disorder and their intervention is individualized and based on the results of the evaluation versus the theoretical characteristics of the disorder. The present study argues that due to the unclear understanding of what is a Developmental Language Disorder, insufficient information is provided regarding the assessment and intervention procedures by experts. It is proposed to raise the awareness of speech therapists about the language disorder and future research on the provided models of evaluation and intervention is warranted. | URI: | https://hdl.handle.net/20.500.14279/23399 | Rights: | Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων. | Type: | Bachelors Thesis | Affiliation: | Cyprus University of Technology |
Appears in Collections: | Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ΠΕΡΙΛΗΨΗ Όλγα Κατσιαρή.pdf | Abstract | 328.8 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s) 10
522
Last Week
6
6
Last month
19
19
checked on Dec 3, 2024
Download(s) 50
492
checked on Dec 3, 2024
Google ScholarTM
Check
This item is licensed under a Creative Commons License