Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/23399
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΘεοδώρου, 'Ελενα-
dc.contributor.authorΚατσιαρή, Όλγα-
dc.date.accessioned2021-10-25T10:33:16Z-
dc.date.available2021-10-25T10:33:16Z-
dc.date.issued2021-05-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14279/23399-
dc.descriptionDevelopmental Language Disorder (DLD) occurs when a child does not develop their language skills to the expected levels for their age. The causes of the disorder are not known, however, it is a heterogeneous disorder, with difficulties in expression and / or comprehension of speech. The purpose of this paper is to investigate the evaluation and intervention practices in children with language disorders, both in the public and private sector of Cyprus. Nine people, 8 women and one man, aged 36 to 57 years participated in this study. After a completion of a pilot interview necessary amendments were made to the initial protocol. Then semi-structured online interviews were conducted through the Zoom platform. A questionnaire with 17 open-ended questions was created to conduct the interviews. Its thematic frameworks concerned referral, evaluation, intervention and the environment. A thematic analysis was performed to identify the results. Through this, three main results emerged. First, there is a knowledge base of Speech Therapists regarding the nature of the disorder. However, a confusing and unclear picture emerges in relation to it. Second, during the evaluation clinical prodecure, 10% to 20% of specialists use specific tests while most rely on informal tests and their experience. Third, participants are not aware of specific intervention models for Developmental Language Disorder and their intervention is individualized and based on the results of the evaluation versus the theoretical characteristics of the disorder. The present study argues that due to the unclear understanding of what is a Developmental Language Disorder, insufficient information is provided regarding the assessment and intervention procedures by experts. It is proposed to raise the awareness of speech therapists about the language disorder and future research on the provided models of evaluation and intervention is warranted.en_US
dc.description.abstractΗ Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή (ΑΓΔ) συμβαίνει όταν ένα παιδί δεν αναπτύσσει τις γλωσσικές του δεξιότητες στα αναμενόμενα, για την ηλικία του, επίπεδα. Τα αίτια της διαταραχής δεν είναι γνωστά, ωστόσο αποτελεί μια ανομοιογενή διαταραχή, με δυσκολίες στην έκφραση ή/και την κατανόηση του λόγου. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνήσει τις πρακτικές αξιολόγησης και παρέμβασης σε παιδιά με γλωσσική διαταραχή, τόσο στον δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό τομέα της Κύπρου. Στη μελέτη συμμετείχαν 9 άτομα, 8 γυναίκες και ένας άνδρας, ηλικίας 36 έως 57 ετών. Αφού πρώτα διεκπεραιώθηκε πιλοτική συνέντευξη, πραγματοποιήθηκαν διαδικτυακές ημι – δομημένες συνεντεύξεις, μέσω της πλατφόρμας Zoom. Για την πραγμάτωση των συνεντεύξεων, δημιουργήθηκε ένα ερωτηματολόγιο με 17 ερωτήσεις ανοιχτού τύπου. Τα θεματικά πλαίσια του ερωτηματολογίου, αφορούσαν την παραπομπή, την αξιολόγηση, την παρέμβαση και το περιβάλλον. Για τον εντοπισμό των αποτελεσμάτων πραγματοποιήθηκε θεματική ανάλυση. Μέσα από αυτή προέκυψαν τρία κύρια αποτελέσματα. Πρώτο, υπάρχει μια βάση γνώσεων από τους Λογοθεραπευτές σε σχέση με τη φύση της διαταραχής. Ωστόσο προκύπτει μια σύγχυση και μη ξεκάθαρη εικόνα σε σχέση με αυτήν. Δεύτερο, κατά την διάρκεια της αξιολόγησης, το 20% των ειδικών ανέφεραν πως αξιοποιούν συγκεκριμένα εργαλεία αξιολόγησης ενώ οι περισσότεροι βασίζονται σε άτυπες δοκιμές και στην κλινική εμπειρία τους. Τρίτο, οι συμμετέχοντες δεν αναφέρθηκαν σε συγκεκριμένα μοντέλα παρέμβασης για την Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή και η παρέμβαση τους είναι εξατομικευμένη και βασισμένη στα αποτελέσματα της αξιολόγησης έναντι τα θεωρητικά χαρακτηριστικά της διαταραχής. Η παρούσα μελέτη υποστηρίζει ότι λόγω της μη ξεκάθαρης κατανόησης του τι αποτελεί Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή, δεν δίνονται επαρκείς πληροφορίες σε σχέση με τις διαδικασίες αξιολόγησης και παρέμβασης από τους ειδικούς. Προτείνεται η συνεχής εκπαίδευση και ενημέρωση των κλινικών λογοθεραπευτών γύρω από την γλωσσική διαταραχή και μελλοντική έρευνα για τα παρεχόμενα μοντέλα αξιολόγησης και παρέμβασης.en_US
dc.formatpdfen_US
dc.language.isoelen_US
dc.publisherqen_US
dc.rightsΑπαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.en_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΑναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχήen_US
dc.subjectΑξιολόγησηen_US
dc.subjectΠαρέμβασηen_US
dc.subjectΔραστηριότητεςen_US
dc.subjectΘεματική ανάλυσηen_US
dc.subject.otherDevelopmental Language Disorderen_US
dc.subject.otherΑssessmenten_US
dc.subject.otherΙnterventionen_US
dc.subject.otherΑctivitiesen_US
dc.subject.otherΤhematic analysisen_US
dc.titleΠρακτικές αξιολόγησης και παρέμβασης των λογοθεραπευτών σε παιδιά με αναπτυξιακή γλωσσική διαταραχή : θεματική ανάλυσηen_US
dc.typeBachelors Thesisen_US
dc.affiliationCyprus University of Technologyen_US
dc.relation.deptDepartment of Rehabilitation Sciencesen_US
dc.description.statusCompleteden_US
cut.common.academicyear2020-2021en_US
dc.relation.facultyFaculty of Health Sciencesen_US
item.languageiso639-1el-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_46ec-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypebachelorThesis-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.deptDepartment of Rehabilitation Sciences-
crisitem.author.facultyFaculty of Health Sciences-
crisitem.author.orcid0000-0003-3951-7886-
crisitem.author.parentorgFaculty of Health Sciences-
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat
ΠΕΡΙΛΗΨΗ Όλγα Κατσιαρή.pdfAbstract328.8 kBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show simple item record

Page view(s) 20

489
Last Week
5
Last month
10
checked on Jul 28, 2024

Download(s) 50

466
checked on Jul 28, 2024

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons