Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/23371
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΝικολαίδου, Ιόλη-
dc.contributor.authorΑριστείδης, Λοΐζος-
dc.date.accessioned2021-10-22T10:38:50Z-
dc.date.available2021-10-22T10:38:50Z-
dc.date.issued2021-05-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14279/23371-
dc.descriptionThe purpose of this research study was to design and create the prototype of an application, utilizing the concept of gamification, which aimed to develop university students’ psychological resilience during the Coronavirus pandemic. The two research questions of the study were: a) "How do students evaluate the design of the application in terms of its usefulness for mental resilience?" and b) "How do students evaluate the usability of the prototype of the application?". A total of 77 participants (M=22.16) tested the application and then completed an evaluation questionnaire. This consisted of a total of 29 questions, 10 of which were related to the evaluation of the application’s design and 11 were related to the evaluation of the usefulness of specific functions for resilience purposes (e.g. setting goals, progress monitoring, reflection). Most of the participants were users of similar applications in the past. The current users of such applications do not use them often, while the majority of the participants stated that they would be interested in trying the application when it is completed. Regarding the evaluation of the application in terms of its usefulness for psychological resilience, positive responses were received for all functions, while the ability to monitor the user’s progress within the application prevailed in terms of usefulness, with an average of 4.17 (M=4.17) out of 5. Statistically significant positive correlations were also found between the overall evaluation of the application’s functions, and both past experience from similar applications and the participants’ age. Finally, for the evaluation of the application’s design choices, the scale "SUS" was utilized, which returned the total evaluation score of 72.5, corresponding to the category "B" of the scale, a result that shows a satisfactory degree of usability. The findings of this study will be used for future research during the process of developing and evaluating the mobile application on resilience.en_US
dc.description.abstractΣκοπός της έρευνας ήταν η εφαρμογή της παιχνιδοποίησης σε θέματα ψυχικής υγείας. Συγκεκριμένα στην έρευνα ολοκληρώθηκε ο σχεδιασμός και η δημιουργία της πρώτης εκδοχής μιας παιχνιδοποιημένης εφαρμογής, η οποία είχε ως στόχο την ανάπτυξη της ψυχικής ανθεκτικότητας των φοιτητών εν καιρώ Κορονοϊού. Τα δύο ερευνητικά ερωτήματα που διατυπώθηκαν για την παρούσα πτυχιακή εργασία, ήταν τα εξής: α) «Πώς αξιολογούν οι φοιτητές το σχεδιαστικό κομμάτι της εφαρμογής όσον αφορά στη χρησιμότητά της για ψυχική ανθεκτικότητα;» και β) «Πώς αξιολογούν οι φοιτητές την ευχρηστία του σχεδιαστικού κομματιού εφαρμογής;». Συνολικά, 77 συμμετέχοντες (M=22.16), δοκίμασαν την εφαρμογή και έπειτα, συμπλήρωσαν ερωτηματολόγιο αξιολόγησης. Αυτό περιείχε συνολικά 29 ερωτήσεις, ανάμεσα στις οποίες 10 αφορούσαν στην αξιολόγηση του σχεδιαστικού κομματιού και 11 αφορούσαν στην αξιολόγηση χρησιμότητας συγκεκριμένων λειτουργιών της εφαρμογής (π.χ. στοχοθεσίας, παρακολούθησης προόδου, αναστοχασμού), για θέματα ψυχικής ανθεκτικότητας. Οι ερωτήσεις αξιολόγησης ήταν διατυπωμένες σε πενταβάθμια κλίμακα Likert. Oι περισσότεροι συμμετέχοντες ήταν χρήστες παρόμοιων εφαρμογών για υγεία στο παρελθόν, οι παροντικοί χρήστες τέτοιων εφαρμογών δεν τις αξιοποιούν αρκετά συχνά, ενώ το μεγαλύτερο σύνολο από συμμετέχοντες δήλωσε πως θα τους ενδιάφερε να δοκιμάσουν την εφαρμογή της έρευνας σε μελλοντικό στάδιο. Σε ό,τι αφορά την αξιολόγηση της εφαρμογής ως προς τη χρησιμότητά της για ψυχική ανθεκτικότητα, λήφθηκαν αρκετά θετικές αποκρίσεις για όλες τις λειτουργίες, ενώ η δυνατότητα παρακολούθησης της προόδου του χρήση εντός της εφαρμογής επικράτησε όσον αφορά στη χρησιμότητα, με μέσο όρο 4.17 (M=4.17). Εντοπίσθηκαν επίσης στατιστικά σημαντικές, θετικές συσχετίσεις μεταξύ του συνολικού επιπέδου αξιολόγησης των λειτουργιών, μαζί με την παρελθοντική εμπειρία από παρόμοιες εφαρμογές, αλλά και την ηλικία των συμμετεχόντων. Τέλος, για την αξιολόγηση των σχεδιαστικών επιλογών της εφαρμογής, χρησιμοποιήθηκε η κλίμακα «SUS», η οποία επέστρεψε τη συνολική βαθμολογία αξιολόγησης 72.5, που αντιστοιχεί στην κατηγορία «Β» της κλίμακας και φανερώνει αρκετά ικανοποιητικό βαθμό ευχρηστίας. Εν κατακλείδι, δύναται να αξιοποιήσουμε όλα τα εξαχθέντα συμπεράσματα ως κατευθυντήριες γραμμές σε μελλοντικό στάδιο, κατά τη διαδικασία πραγματικής υλοποίησης της εφαρμογής για κινητές συσκευές.en_US
dc.formatpdfen_US
dc.language.isoelen_US
dc.publisherDepartment of Communication and Internet Studies, Faculty of Communication and Media Studies, Cyprus University of Technologyen_US
dc.rightsΑπαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.en_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΨυχική υγείαen_US
dc.subjectΠαιχνιδοποίησηen_US
dc.subjectΚορονοϊόςen_US
dc.subjectΦοιτητέςen_US
dc.subject.otherPsychological resilienceen_US
dc.subject.otherGamificationen_US
dc.subject.otherCoronavirusen_US
dc.subject.otherStudentsen_US
dc.titleΕφαρμόζοντας την παιχνιδοποίηση στην ψυχική ανθεκτικότητα : η περίπτωση της πανδημίας COVID-19en_US
dc.typeBachelors Thesisen_US
dc.affiliationCyprus University of Technologyen_US
dc.relation.deptDepartment of Communication and Internet Studiesen_US
dc.description.statusCompleteden_US
cut.common.academicyear2020-2021en_US
dc.relation.facultyFaculty of Communication and Media Studiesen_US
item.languageiso639-1el-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_46ec-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypebachelorThesis-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.deptDepartment of Communication and Internet Studies-
crisitem.author.facultyFaculty of Communication and Media Studies-
crisitem.author.orcid0000-0002-8267-0328-
crisitem.author.parentorgFaculty of Communication and Media Studies-
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses
Files in This Item:
CORE Recommender
Show simple item record

Page view(s) 5

214
Last Week
3
Last month
11
checked on Jul 26, 2024

Download(s) 5

188
checked on Jul 26, 2024

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons