Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/20.500.14279/23183
Τίτλος: Gender Responses to Emotional Appeals in Advertising: Comparing Self-Reports and Facial Expressions
Συγγραφείς: Tsichla, Eirini 
Voutsa, Maria C. 
Margariti, Kostoula 
Hatzithomas, Leonidas 
Major Field of Science: Social Sciences
Field Category: Economics and Business
Λέξεις-κλειδιά: Emotional reactions;Advertising stimuli;Expressed emotions;Men;Women
Ημερομηνία Έκδοσης: 2021
Πηγή: Advances in Advertising Research (Vol. XI), 2021, pp. 241-253
Start page: 241
End page: 253
Περίληψη: Emotional appeals in advertising represent one of the most frequently used creative strategies. Considering that their effectiveness lies on consumers’ subjective reactions to emotions, understanding gender differences in affective responses can form the basis for the development of successful advertising messages. Prior research has highlighted various gender reactions across different emotional appeals in advertising. For instance, women appear to be more receptive towards subtle advertisements that appeal to warmth and affection, while men are more positive towards aggressive, violent and provocative advertisements.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/23183
ISBN: 978-3-658-32201-4
DOI: 10.1007/978-3-658-32201-4_17
Rights: © The Author(s)
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Type: Book Chapter
Affiliation: University of Macedonia 
Εμφανίζεται στις συλλογές:Κεφάλαια βιβλίων/Book chapters

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος
Tsichla2021_Chapter_GenderResponsesToEmotionalAppe.pdfFulltext250.47 kBAdobe PDFΔείτε/ Ανοίξτε
CORE Recommender
Δείξε την πλήρη περιγραφή του τεκμηρίου

Page view(s) 10

254
Last Week
2
Last month
11
checked on 12 Μαϊ 2024

Download(s) 10

694
checked on 12 Μαϊ 2024

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από άδεια Άδεια Creative Commons Creative Commons