Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/22397
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΡόμπολας, Περικλής-
dc.contributor.authorΜασούρας, Πανίκος-
dc.date.accessioned2021-03-10T06:37:25Z-
dc.date.available2021-03-10T06:37:25Z-
dc.date.issued2019-11-
dc.identifier.citationΝέος Παιδαγωγός online, 2019, τ. 15, σελ. 703-714en_US
dc.identifier.issn22416781-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14279/22397-
dc.description.abstractΟι νοσηλευτές ως επαγγελματίες υγείας οφείλουν να διαθέτουν πέρα από κριτική σκέψη και δημιουργικές ικανότητες, σύγχρονες, επικαιροποιημένες γνώσεις, προκειμένου να είναι αποτελεσματικοί στο ιδιαίτερα πολύπλοκο, απαιτητικό και διαρκώς μεταβαλλόμενο σύγχρονο σύστημα υγείας. Η συνεχιζόμενη εκπαίδευση υπό το πρίσμα της δια βίου μάθησης προς αυτό το σκοπό είναι πολύ σημαντική. Η παρούσα εργασία έρχεται να παρουσιάσει το φάσμα δυνατοτήτων και εφαρμογών της διδασκαλίας συγκεκριμένα μέσω των εκπαιδευτικών λογισμικών και των σύγχρονων τρόπων ηλεκτρονικής μάθησης ως προς την αρχική και συνεχιζόμενη επιστημονική κατάρτιση νοσηλευτών στην επαγγελματική εκπαίδευση. Διενεργήθηκε εκτενής βιβλιογραφική αναζήτηση πληροφοριών τα τελευταία δύο έτη χρησιμοποιώντας λέξεις κλειδιά όπως “e - learning”, “εκπαιδευτικό λογισμικό”, “ψηφιακή διδασκαλία”, “εξ αποστάσεως εκπαίδευση” στις βάσεις δεδομένων PubMed, MeSH και IGI Global. ελληνική βάση δεδομένων ΙΑΤΡΟΤΕΚ και τις διεθνείς βάσεις δεδομένων CINAHL και SCOPUS. Η ψηφιακή διδασκαλία και τα γενικότερα προγράμματα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης δύνανται να εξυπηρετήσουν καλύτερα και αποτελεσματικότερα τους διευρυμένους εκπαιδευτικούς νοσηλευτικούς προσανατολισμούς στην τεχνολογική επαγγελματική εκπαίδευση. Το εκπαιδευτικό λογισμικό είναι το πλέον σύγχρονο εργαλείο προς αυτό το σκοπό. Τεχνολογίες ή εργαλεία ή λογισμικά που αξιοποιούνται εκπαιδευτικά σε όλες τις επιστήμες και στη Νοσηλευτική: τα ιστολόγια (blogs), τα εργαλεία κοινωνικού λογισμικού όπως τα web 2.0 tools, τα εργαλεία μοντελοποίησης πχ Modellus, τα εργαλεία δημιουργίας μικρόκοσμων όπως το Microworlds Pro, τα συστήματα διαχείρισης μάθησης (Learning Management Systems) όπως το moodle και τα εργαλεία εννοιολογικής χαρτογράφησης (CMap). Επιπρόσθετα, ένας εικονικός ψηφιακός ασθενής, δηλαδή ένα μοντέλο ανθρώπινου σώματος, δύναται να χρησιμοποιηθεί για την εκπαίδευση φοιτητών νοσηλευτικής για παράδειγμα στην διδασκαλία της ανατομίας. Η ψηφιακή διδασκαλία δύναται να εφαρμοστεί υπό τη μορφή ασύγχρονης ή σύγχρονης ηλεκτρονικής εκπαίδευσης τόσο στα όρια ενός εκπαιδευτικού χώρου, όσο και εξ αποστάσεως, είτε κατά την βασική επιστημονική κατάρτιση νέων νοσηλευτών, είτε στα πλαίσια της δια βίου εκπαίδευσης υφιστάμενων επιστημόνων. Η νοσηλευτική στην επαγγελματική εκπαίδευση του μέλλοντος καλείται να διαδραματίσει ένα νέο, διαφορετικό, ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο, στηριζόμενο στη διαρκή και επίκαιρη γνώση. Η τεχνολογία της πληροφορικής μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως μέσο αρχικής βασικής και συνεχιζόμενης εκπαίδευσης νοσηλευτών που θα διαθέτουν όλα τα εχέγγυα για παραγωγή επιστημονικά τεκμηριωμένης γνώσης και πρακτικής. Η εκπαίδευση νοσηλευτών από απόσταση εν τέλει παρέχει αυξανόμενη ευελιξία, αποτελεσματική πρόσβαση στη γνώση και διαρκή ανατροφοδότηση προσαρμοσμένη στις ανάγκες των εκπαιδευόμενων.en_US
dc.formatpdfen_US
dc.language.isoelen_US
dc.relation.ispartofΝέος Παιδαγωγός onlineen_US
dc.subjectΨηφιακή διδασκαλίαen_US
dc.subjectNοσηλευτική εκπαίδευσηen_US
dc.subjectEκπαιδευτικό λογισμικόen_US
dc.subjectHλεκτρονική μάθησηen_US
dc.titleΟ ρόλος της ψηφιακής διδασκαλίας στην αρχική και συνεχιζόμενη νοσηλευτική επαγγελματική εκπαίδευσηen_US
dc.typeArticleen_US
dc.linkhttp://www.neospaidagogos.online/files/15_Teyxos_Neou_Paidagogou_Noemvrios_2019.pdfen_US
dc.collaborationCyprus University of Technologyen_US
dc.collaborationUniversity of Patrasen_US
dc.subject.categoryEducational Sciencesen_US
dc.journalsOpen Accessen_US
dc.countryCyprusen_US
dc.countryGreeceen_US
dc.subject.fieldSocial Sciencesen_US
dc.publicationPeer Revieweden_US
dc.relation.volume15en_US
cut.common.academicyear2019-2020en_US
dc.identifier.spage703en_US
dc.identifier.epage714en_US
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1el-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypearticle-
crisitem.journal.journalissn2241-6781-
crisitem.author.deptDepartment of Nursing-
crisitem.author.facultyFaculty of Health Sciences-
crisitem.author.parentorgFaculty of Health Sciences-
Appears in Collections:Άρθρα/Articles
Files in This Item:
File Description SizeFormat
Πανίκος Μασούρας.pdfFulltext337.29 kBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show simple item record

Page view(s) 20

479
Last Week
1
Last month
14
checked on Dec 26, 2024

Download(s)

282
checked on Dec 26, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in KTISIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.