Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/20.500.14279/19502
Title: | Αντι-κανονική νεωτερικότητα στη Μεσόγειο: ο Ελληνικός παραστατικός μοντερνισμός του Κάρολου Κουν και της Ραλλούς Μάνου | Authors: | Βαρναβίδου, Μέλανη | Keywords: | Γενιά του ’30;Μοντερνιστικό έργο | Advisor: | Δανός, Αντώνης | Issue Date: | 2020 | Department: | Department of Fine Arts | Faculty: | Faculty of Fine and Applied Arts | Abstract: | Στο πλαίσιο των (μη-«κανονικών») εκφάνσεων της νεωτερικότητας (modernity) στη Μεσόγειο, η παρούσα διατριβή εξετάζει δύο περιπτώσεις ελληνικού μοντερνισμού, στο θέατρο: το έργο του Καρόλου Κουν στη σκηνοθεσία και της Ραλλούς Μάνου στη χορογραφία. Μέσα από συνεργασίες τόσο μεταξύ τους όσο και, επιπρόσθετα, με άλλα μέλη της λεγόμενης Γενιάς του ’30 (οι δημιουργοί της οποίας στόχευσαν στη δημιουργία μοντερνιστικού έργου, το οποίο θα ήταν ταυτόχρονα και «ελληνικό»), όπως τους εικαστικούς Γιάννη Τσαρούχη και Γιάννη Μόραλη, και τον μουσικο-συνθέτη Μάνο Χατζιδάκι, δημιούργησαν έργο το οποίο αντιβαίνει την ιδεολογία του ηγεμονικού μοντερνισμού περί «ρήξης με την παράδοση» και φορμαλιστικής «καθαρότητας». Το έργο του καθενός τους αποτελεί σημαντική περίπτωση μοντέρνας δημιουργίας, η οποία ήταν σε ουσιαστικό και δυναμικό διάλογο με τον τόπο και τον χρόνο (τόσο παρελθόντα όσο και παρόντα). | Description: | In the context of the ("non - canonical") manifestations of modernity in the Mediterranean, this dissertation examines two cases of Greek modernism, in theater: the work of Karolos Koun in directing and Rallou Manou in choreography. Through collaborations both with each other and with other members of the so-called Generation of the '30s (whose creators aimed at creating a modernist work, which would also be "Greek"), such as the visual artists Giannis Tsarouchis and Giannis Moralis, and the musician-composer Manos Hadjidakis, created work that contradicts the ideology of hegemonic modernism about "rapture with tradition" and formalist "purity". Each of their oeuvre constitutes an important case of modernist creation, which was in substantial and dynamic dialogue with the place and the time (both past and present). | URI: | https://hdl.handle.net/20.500.14279/19502 | Rights: | Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων. | Type: | MSc Thesis | Affiliation: | Cyprus University of Technology |
Appears in Collections: | Μεταπτυχιακές Εργασίες/ Master's thesis |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
FAR MA AHT ΒΑΡΝΑΒΙΔΟΥ ΜΕΛΑΝΗ ABSTRACT.pdf | Περίληψη | 114.44 kB | Adobe PDF | View/Open |
VARNAVIDOU MELANIE FINAL THESIS.pdf | Πλήρες κείμενο | 3.31 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
304
Last Week
1
1
Last month
9
9
checked on Dec 3, 2024
Download(s) 50
822
checked on Dec 3, 2024
Google ScholarTM
Check
This item is licensed under a Creative Commons License