Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/19240
Title: Επίδραση των Νοσοκομειακών Συστημάτων Διαλογής και των Πληροφοριακών Συστημάτων στη λειτουργία των Τμημάτων Επειγόντων Περιστατικών
Other Titles: The effect of triage and information systems on the Emergency Departments functioning
Authors: Ζερβέα, Ευγενία 
Αποστολάκης, Ιωάννης 
Σαράφης, Παύλος 
Major Field of Science: Medical and Health Sciences
Field Category: Health Sciences
Keywords: Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών;Σύστημα διαλογής;Ποιότητα στις υπηρεσίες υγείας;Πληροφοριακά συστήματα EDIS;Δείκτες ποιότητας
Issue Date: 2019
Source: Επιστημονικά Χρονικά, 2019, τομ. 24, τ. 4, σελ. 540-555
Volume: 24
Issue: 4
Start page: 540
End page: 555
Link: http://www.tzaneio.gr/wp-content/uploads/epistimonika_xronika/p19-4-8.pdf
Journal: Επιστημονικά Χρονικά 
Abstract: Η έννοια της ποιότητας στις υπηρεσίες υγείας είναι πλέον ευρέως ενδιαφέροντος και αποσκοπεί στην ικανοποίηση του ασθενή. Η συνεχής ανάπτυξη της τεχνολογίας και της βιοϊατρικής μετατρέπει τα σύγχρονα νοσοκομεία σε πολύπλοκους οργανισμούς, οι οποίοι προκειμένου να παρέχουν υπηρεσίες υψηλής ποιότητας είναι απαραίτητο να λειτουργούν μέσα σε ένα κατάλληλα οργανωμένο πλαίσιο. Στην παρούσα βιβλιογραφική ανασκόπηση γίνεται αναφορά στη λειτουργία των Τμημάτων Επειγόντων Περιστατικών (ΤΕΠ) και της παγκόσμιας τάσης για αύξηση των περιστατικών που προσέρχονται σε αυτά, με συνέπεια το συνωστισμό και την έκπτωση σε ποιότητα στη λειτουργία τους. Ως μέσο οργάνωσης των τμημάτων αυτών, μέσω του ελέγχου εισροής των ασθενών, χρησιμοποιούνται πλέον σε πολλά νοσοκομεία τα Νοσοκομειακά Συστήματα Διαλογής(ΝΣΔ). Αναφέρονται ως τα συστήματα διαλογής που εφαρμόζονται ανά τον κόσμο και έχουν επίδραση στην ποιότητα παροχής υπηρεσιών στα ΤΕΠ, βάσει των στοιχείων καθορισμού της ποιότητας των υπηρεσιών υγείας κατά Donabedian. Επιπλέον, η χρήση της πληροφορικής μέσα από πληροφοριακά συστήματα της κατηγορίας EDIS (Emergency Department Information System) μπορεί να δώσει σημαντική ώθηση στον τρόπο λειτουργίας των ΤΕΠ, μέσα από την αυτοματοποίηση διαδικασιών που καθορίζουν το χρόνο αναμονής, τη διευκόλυνση του έργου του προσωπικού, καθώς και τη μείωση του κόστους με ταυτόχρονη βελτίωση της ποιότητας. Ως μέτρο αποτίμησης των ανωτέρω πρακτικών αναβάθμισης των υπηρεσιών χρησιμοποιούνται ποιοτικοί και ποσοτικοί δείκτες, οι οποίοι και αναφέρονται ενδεικτικά. Από την παρουσίαση των στοιχείων αυτών προκύπτει ότι υπάρχουν πολλά μέσα αναβάθμισης και εξέλιξης των υπηρεσιών, τα οποία, ωστόσο, είναι σημαντικό να χρησιμοποιηθούν με τέτοιο τρόπο ώστε να προσφέρουν ένα πλήρως προηγμένο και οργανωμένο πλαίσιο, που θα εφαρμοστεί ως μια ενιαία πολιτική υγείας σε όλα τα νοσοκομεία της χώρας.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/19240
ISSN: 22411666
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Type: Article
Affiliation : Hellenic Open University 
National and Kapodistrian University of Athens 
Cyprus University of Technology 
Publication Type: Peer Reviewed
Appears in Collections:Άρθρα/Articles

Files in This Item:
File Description SizeFormat
p19-4-8.pdfFulltext340.73 kBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show full item record

Page view(s) 5

770
Last Week
11
Last month
39
checked on Dec 3, 2024

Download(s)

240
checked on Dec 3, 2024

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons