Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/19200
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΧρηστίδης, Γιάννης-
dc.contributor.authorΑχνιώτου, Αλίκη-
dc.date.accessioned2020-10-19T14:06:59Z-
dc.date.available2020-10-19T14:06:59Z-
dc.date.issued2016-05-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14279/19200-
dc.descriptionΗ εργασία αυτή ασχολείται με το πώς ο ακροατής δημιουργεί δεσμούς με το χώρο όπου παίζεται η ρεμπέτικη μουσική στην Κύπρο με βάση τη θεωρίας της πρόσδεσης χώρου. Αρχικά, η μεθοδολογία η οποία χρησιμοποιήθηκε για την διεκπεραίωση της παρούσας έρευνας ήταν αυτή της ποιοτικής. Σε πρώτο στάδιο έγιναν παρατηρήσεις σε χώρους όπου παίζεται η ρεμπέτικη μουσική έτσι ώστε να καταγραφούν τα χαρακτηριστικά αυτών των χώρων, αλλά και το ίδιο το ηχοτοπίο. Παράλληλα καταγράφηκε και η συμπεριφορά των ακροατών που παρευρίσκονταν εκεί. Μετά από τις παρατηρήσεις, έγινε η σύνταξη του οδηγού συνέντευξης και η δημιουργία των κατηγοριών. Για να ελεγχθεί καλύτερα ο όρος πρόσδεση, διερευνήθηκε σε τέσσερα επίπεδα: τους φυσικούς δεσμούς, τους κοινωνικούς δεσμούς, τα χαρακτηριστικά του χώρου και το ηχοτοπίο. Ακολούθως πραγματοποιήθηκαν συνεντεύξεις από ακροατές που ήταν θαμώνες σε αυτούς τους χώρους. Έπειτα, αφού συλλέχθηκαν όλα τα δεδομένα και κατηγοριοποιήθηκαν, ακολούθησε ποιοτική ανάλυση περιεχομένου. Τα συμπεράσματα τα οποία προέκυψαν μέσω της ανάλυσης περιεχομένου συμφωνούν ότι γενικότερα, προτιμώνται χώροι μικροί, με χαρακτηριστικά που θυμίζουν την παράδοση αλλά και συνάδουν με το ύφος της ρεμπέτικης μουσικής. Αντίθετα, οι πολύ μοντέρνοι χώροι ή τα σύγχρονα καφενεία φαίνεται να μην προσδίδουν στον ακροατή την αίσθηση του ανήκειν. Όσον αφορά την πρόσδεση του ακροατή με το χώρο, οι ίδιοι οι θαμώνες δεν θεωρούν πως συνδέονται τόσο φυσικά με ένα χώρο, όσο και κοινωνικά. Αυτό όμως, έρχεται σε αντιπαράθεση με τα όσα παρατηρήθηκαν. Η έρευνα καταλήγει στο γεγονός ότι οι ακροατές συνδέονται και μέσω του ακούσματος με ένα χώρο. Δηλαδή το ηχοτοπίο από μόνο του αποτελεί έναν πολύ σημαντικό παράγοντα στην πρόσδεσή τους, καθώς δημιουργεί αυτό τον δεσμό τους με το χώρο.en_US
dc.description.abstractIn this work the author analyzes on how the listener creates connections with the space where rebetika music is played in Cyprus based on the theory of space attachment.en_US
dc.formatpdfen_US
dc.language.isoelen_US
dc.publisherDepartment of Communication and Internet Studies, Faculty of Communication and Media Studies, Cyprus University of Technologyen_US
dc.rightsΑπαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationalen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectRebetikoen_US
dc.subjectGreek musicen_US
dc.subjectSoundscapeen_US
dc.subjectSocial tiesen_US
dc.subject.otherΡεμπέτικη μουσικήen_US
dc.subject.otherΦυσικοί δεσμοίen_US
dc.subject.otherΚοινωνικοί δεσμοίen_US
dc.subject.otherΗχοτοπίοen_US
dc.titleΠρόσδεση του ακροατή με το χώρο: Η περίπτωση του κοινού της ρεμπέτικης μουσικής στα μαγαζιά στην Κύπροen_US
dc.typeBachelors Thesisen_US
dc.affiliationCyprus University of Technologyen_US
dc.relation.deptDepartment of Communication and Internet Studiesen_US
dc.description.statusCompleteden_US
cut.common.academicyear2015-2016en_US
dc.relation.facultyFaculty of Communication and Media Studiesen_US
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_46ec-
item.openairetypebachelorThesis-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1el-
item.fulltextWith Fulltext-
crisitem.author.deptDepartment of Fine Arts-
crisitem.author.facultyFaculty of Fine and Applied Arts-
crisitem.author.orcid0000-0002-6129-4677-
crisitem.author.parentorgFaculty of Fine and Applied Arts-
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat
Πτυχιακή Εργασία - Αλίκη Αχνιώτου.pdfFull text931.94 kBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show simple item record

Page view(s) 50

170
Last Week
0
Last month
4
checked on Nov 24, 2024

Download(s) 50

369
checked on Nov 24, 2024

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons