Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/19112
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΘεοδώρου, 'Ελενα-
dc.contributor.authorΚωνσταντίνου, Ευδοκία-
dc.date.accessioned2020-10-06T11:25:29Z-
dc.date.available2020-10-06T11:25:29Z-
dc.date.issued2020-05-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14279/19112-
dc.descriptionPurpose. This project is intended to describe how the grammar categories of verbs, nouns, adjectives, prepositions and pronouns are developed in Cypriot children that belong in the age group of 5 – 9 years old. Methodology. 54 children participated in this research (28 boys and 26 girls), between the ages of 5 – 9. The criteria for participation were their age and their maternal language, which had to be the Cypriot dialect. The participants were divided into four groups based on their age, so that the comparisons could take place efficiently. The tool used was the grammar and information test – ACTION PICTURE, that consisted of ten questions. Then, the data was coded and analyzed with the help of excel. Results. For the analysis of the data, the means and the standard deviations were found, and t-tests were then carried out. The results revealed that the values of the means were very similar between the four groups and they were very close to the standard result as well. The categories of nouns and prepositions were, however, an exception. Moreover, the mean values of the girls were greater compared to those of the boys. Significant statistical differences were observed from the t-tests carried out between the groups and the standard answer, mainly in the categories of nouns, prepositions and adjectives (p < 0.05). In the t-tests between two consecutive groups, there were two significant statistical differences in the category of verbs. Conclusions. Therefore, no increase in the mean values was observed as age increases. Nevertheless, the children aged 5-9 years old are well acquainted with the five grammar categories and the girls have a more developed vocabulary compared to the boys.en_US
dc.description.abstractΣκοπός. Η παρούσα εργασία στοχεύει να περιγράψει στο πως αναπτύσσονται οι γραμματικές κατηγορίες, των ρημάτων, των ουσιαστικών, των επιθέτων, των προθέσεων και των αντωνυμιών σε κυπριόπουλα παιδιά που ανήκουν στις ηλικίες των 5 - 9 ετών. Μεθοδολογία. Στην έρευνα συμμετείχαν 54 παιδιά (28 αγόρια και 26 κορίτσια) με εύρος ηλικίας 5 – 9 ετών. Τα κριτήρια συμμετοχής αποτελούσαν η ηλικία και η μητρική γλώσσα τους γλώσσα να ήταν η κυπριακή διάλεκτος. Οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν σε τέσσερις ομάδες ανά έτος ηλικίας για να γίνουν οι συγκρίσεις. Το εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε ήταν η δοκιμασία πληροφοριακής και γραμματικής επάρκειας – ΕΙΚΟΝΕΣ ΔΡΑΣΗΣ, η οποία περιελάμβανε δέκα ερωτήσεις. Τα δεδομένα κωδικοποιήθηκαν και αναλύθηκαν μέσω του προγράμματος της excel. Αποτελέσματα. Για την ανάλυση των δεδομένων βρέθηκαν οι μέσοι όροι, οι τυπικές αποκλίσεις και πραγματοποιήθηκαν t – test. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως οι μέσοι όροι μεταξύ των ομάδων έχουν παρόμοιες τιμές και πλησιάζουν με την πρότυπη απάντηση, με εξαίρεση των κατηγοριών των ουσιαστικών και των προθέσεων. Ακόμη, τα κορίτσια είχαν μεγαλύτερους μέσους όρους από τα αγόρια. Μέσα από τα t -test μεταξύ των ομάδων και της πρότυπης απάντησης παρατηρήθηκαν στατιστικά σημαντικές διαφορές κυρίως στα ουσιαστικά, στις προθέσεις και στα επίθετα (p < 0,05). Στα t – test μεταξύ της μίας ομάδας με της επόμενης της υπήρχαν δύο στατιστικά σημαντικές διαφορές στην κατηγορία των ρημάτων. Συμπεράσματα. Επομένως, δεν παρατηρήθηκε αύξηση των μέσων όρων καθώς αυξάνεται η ηλικία. Ωστόσο, τα παιδιά ηλικίας 5 – 9 ετών έχουν κατακτήσει τις πέντε γραμματικές κατηγορίες και τα κορίτσια έχουν πιο ανεπτυγμένο λεξιλόγιο από τα αγόρια.en_US
dc.formatpdfen_US
dc.language.isoelen_US
dc.publisherΤμήμα Επιστημών Αποκατάστασης, Σχολή Επιστημών Υγείας, Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρουen_US
dc.rightsΑπαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.en_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΓλωσσική ανάπτυξηen_US
dc.subjectΓραμματικές κατηγορίεςen_US
dc.subjectΚυπριακή διάλεκτοςen_US
dc.subjectΔοκιμασία πληροφοριακής και γραμματικής επάρκειαςen_US
dc.subjectΕικόνες δράσηςen_US
dc.subject.otherLanguage developmenten_US
dc.subject.otherGrammar categoriesen_US
dc.subject.otherCypriot Greek dialecten_US
dc.subject.otherGrammar and information testen_US
dc.subject.otherAction pictureen_US
dc.titleΠεριγραφή της γλωσσικής ανάπτυξης των γραμματικών κατηγοριών σε κυπριόπουλα παιδιά ηλικίας 5 – 9 ετώνen_US
dc.typeBachelors Thesisen_US
dc.affiliationCyprus University of Technologyen_US
dc.relation.deptDepartment of Rehabilitation Sciencesen_US
dc.description.statusCompleteden_US
cut.common.academicyear2019-2020en_US
dc.relation.facultyFaculty of Health Sciencesen_US
item.languageiso639-1el-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypebachelorThesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_46ec-
crisitem.author.deptDepartment of Rehabilitation Sciences-
crisitem.author.facultyFaculty of Health Sciences-
crisitem.author.orcid0000-0003-3951-7886-
crisitem.author.parentorgFaculty of Health Sciences-
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat
Ευδοκία Κωσταντίνου.pdfΠλήρες κείμενο548.51 kBAdobe PDFView/Open
Περίληψη Ευδοκία Κωσταντίνου.pdfΠερίληψη162.02 kBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show simple item record

Page view(s)

206
Last Week
0
Last month
5
checked on Sep 27, 2024

Download(s)

249
checked on Sep 27, 2024

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons