Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/18952
Title: Διερεύνηση της σχέσης συμπτωμάτων κατάθλιψης και σχολικού εκφοβισμού σε παιδιά σχολικής ηλικίας
Authors: Χατζανί, Μαριάμ 
Keywords: Εκφοβισμός στο σχολείο;Κατάθλιψη;Παιδιά;Παιδικός εκφοβισμός;Σημάδια κατάθλιψης
Advisor: Σωκράτους, Σωκράτης
Issue Date: Apr-2020
Department: Department of Nursing
Faculty: Faculty of Health Sciences
Abstract: Εισαγωγή: Η έκθεση του παιδιού στον εκφοβισμό είναι ένα παράδειγμα ενός παρεμποδιστικού ψυχοκοινωνικού παράγοντα που μπορεί να προκαλέσει κατάθλιψη στην μετέπειτα διάρκεια της ζωής του. Ο εκφοβισμός μεταξύ παιδιών και εφήβων συμβαίνει συχνά και τείνει να μειώνεται σταδιακά με την αύξηση της ηλικίας. Σκοπός: Διερεύνηση της σχέσης συμπτωμάτων κατάθλιψης και σχολικού εκφοβισμού σε παιδιά σχολικής ηλικίας. Υλικό και Μέθοδος: Η αναζήτηση των άρθρων (πρωτογενής μελέτες) για την ολοκλήρωση της συστηματικής ανασκόπησης πραγματοποιήθηκε μέσω των ακόλουθων ηλεκτρονικών βάσεων δεδομένων: PubMed, Google Scholar και η χρησιμοποίηση της βιβλιοθήκης του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου (ΤΕΠΑΚ) - παντογνώστης. Η αναζήτηση οδήγησε σε 276 άρθρα με περιορισμένο χρονικό πλαίσιο 2010-2020. Τα κριτήρια επιλογής που τέθηκαν ήταν: ερευνητικά άρθρα σχετικά με το υπό διερεύνηση θέμα, ερευνητικά άρθρα με χρονικό περιορισμό 2010-2020,ερευνητικά άρθρα που είναι δημοσιευμένα μόνο στην Ελληνική και Αγγλική γλώσσα, ερευνητικά άρθρα που αφορούσαν παιδιά και όχι έφηβους ηλικίας 8-12 ετών, ερευνητικά άρθρα που αφορούσαν μόνο παιδιά τα οποία δέχτηκαν εκφοβισμό στο σχολείο. Αποτελέσματα: Φάνηκε πως υπάρχει θετική συσχέτιση του σχολικού εκφοβισμού με την παρουσία συμπτωμάτων κατάθλιψης. Όσο αφορά το φύλο φαίνεται επίσης ξεκάθαρα πως τα αγόρια συμμετέχουν περισσότερα από τα κορίτσια σε εκφοβιστικές πράξεις. Τα αγόρια εκπροσωπήθηκαν περισσότερο σαν οι «αρχηγοί» της ομάδας των εκφοβιστών σε σχέση με τα κορίτσια ενώ φάνηκε πως τα κορίτσια εμφάνισαν υψηλότερα ποσοστά κατάθλιψης. Συμπεράσματα: Υπάρχει ανάγκη για διαχρονικές έρευνες σχετικά με την συσχέτιση μεταξύ κοινωνικής υποστήριξης και καταθλιπτικών συμπτωμάτων ούτως ώστε να μειωθεί η εμφάνιση της κατάθλιψης στα παιδιά. Επίσης περεταίρω έρευνες πρέπει να εξετάσουν και άλλους παράγοντες που πιθανώς σχετίζονται με την θυματοποίηση και που διαδραματίζουν ρόλο στην ανάπτυξη των καταθλιπτικών συμπτωμάτων μεταξύ των παιδιών.
Description: Introduction: The child's exposure to bullying is an example of a disruptive psychosocial factor that can lead to depression later in life. Bullying between children and adolescents is common and tends to gradually decrease with age. Aim: To investigate the relationship between symptoms of depression and school bullying in school-age children. Material and Method: The research for the systematic review was through the following electronic databases: PubMed, Google Scholar and the library of Cyprus University of Technology (TEPAK). The search resulted in 276 articles of which seven were appropriate (7). The selection criteria were the following: research articles on the subject under investigation, research articles with a date range of 2010-2020, research articles published in Greek or English language, research articles concerning children aged 8-12 years and not adolescents, research articles involving only children who have been bullied at school. Results: We found a positive correlation between school bullying and the presence of depressive symptoms. As for gender, it is also clear that boys are more likely to be involved in bullying than girls. Boys were represented more as the "leaders" of the group of intimidators, while girls appeared to have higher rates of depression. Conclusion: There is a need for long-term research on the association between social support and depressive symptoms in order to reduce the incidence of depression in children. Further research should look at other factors that may be associated with victimization and that may play a role in the development of depressive symptoms in children.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/18952
Rights: Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Type: Bachelors Thesis
Affiliation: Cyprus University of Technology 
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat
Μαριάμ Χατζανί_2020_Abstract.pdfAbstract329.85 kBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show full item record

Page view(s) 1

957
Last Week
0
Last month
8
checked on Dec 3, 2024

Download(s) 50

709
checked on Dec 3, 2024

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons