Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/20.500.14279/18617
Title: | Αξιολόγηση της επίδρασης σκηνικών ηλεκτρονικού παιχνιδιού στην εμπειρία του χρήστη | Authors: | Θεοδώρου, Σάββας | Keywords: | Ηλεκτρονικό παιχνίδι;Εμπειρία χρήστη;Σκηνικά παιχνιδιού;Κυπριακή κουλτούρα;Τοπικά στοιχεία | Advisor: | Λανίτης, Ανδρέας | Issue Date: | 2017 | Department: | Department of Multimedia and Graphic Arts | Faculty: | Faculty of Fine and Applied Arts | Abstract: | Σκοπός της παρούσας πτυχιακής εργασίας είναι να παρουσιάσει τα πορίσματα μιας έρευνας η οποία στοχεύει στο να διερευνηθεί και να μετρηθεί η εμπειρία του χρήστη και κατά πόσο αλλάζει η ψυχολογική κατάστασή του με την ένταξη γνώριμων σκηνικών από το οικείο περιβάλλον του. Επιπλέον, η έρευνα επεκτείνεται και στην αποδεκτικότητα της ένταξης της κυπριακής κουλτούρας σε ένα ηλεκτρονικό παιχνίδι. Ένα σύνολο 10 ατόμων με μέσο όρο ηλικίας 24.5 συμμετείχαν στην έρευνα. Τα αποτελέσματα της έρευνας οδηγούν στην τεκμηριωμένη άποψη ότι η εμπειρία των χρηστών γίνεται πιο ευχάριστη με την ένταξη των κυπριακών στοιχείων. Συνολικά, τα πορίσματα φαίνεται να είναι θετικά και ενθαρρυντικά αφού φανερώνουν την υψηλή αποδεκτικότητα του “κυπριακού” παιχνιδιού από τους χρήστες καθώς επίσης και την ευαισθητοποίηση τους. | Description: | The purpose of this thesis is to present the results of a research that aims to measure and evaluate the user’s experience and to check whether psychological status changes are presented while integrating familiar scenes from his own environment. Additionally, the research expands on the acceptability of the integration of Cypriot culture to electronic games. A number of people had participated in this survey with an average age of 24.5 years old. The results of this survey show that the experience of the users becomes more enjoyable with the integration of artefacts related to Cypriot culture. Overall, apart from the behavioral change, the findings appear to be positive and encouraging since they prove the high acceptability of the "Cypriot" game by the users and their sensitization. | URI: | https://hdl.handle.net/20.500.14279/18617 | Rights: | Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κατόχου των πνευματικών δικαιωμάτων | Type: | Bachelors Thesis | Affiliation: | Cyprus University of Technology |
Appears in Collections: | Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Σάββας Θεοδώρου.pdf | Πλήρες κείμενο | 17.56 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
142
Last Week
2
2
Last month
3
3
checked on Dec 22, 2024
Download(s) 5
151
checked on Dec 22, 2024
Google ScholarTM
Check
This item is licensed under a Creative Commons License