Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/18610
Title: Οικοδομώντας την εικόνα μιας πόλης. Μελέτη περίπτωσης: Λεμεσός
Authors: Μάρκου, Μαριάννα 
Keywords: City branding;Energetic Limassol;Image Making;Limassol Branding
Advisor: Panos, Dionysis
Issue Date: 2015
Department: Department of Communication and Internet Studies
Faculty: Faculty of Communication and Media Studies
Abstract: Η εργασία αυτή ασχολείται με την οικοδόμηση της εικόνας της Λεμεσού, μέσα από το διαδραστικό έργο, που πραγματοποιείται αυτό το διάστημα στην πόλη. Το συγκεκριμένο έργο ονομάστηκε Energetic Limassol, και ξεκίνησε από πρωτοβουλία 7 επιχειρηματιών της Λεμεσού. Η μελέτη βασίζεται στη θεωρία της ανταγωνιστικής ταυτότητας, της εικόνας και της φήμης ενός τόπου, του Simon Anholt (2010).
Description: Η εργασία αυτή ασχολείται με την οικοδόμηση της εικόνας της Λεμεσού, μέσα από το διαδραστικό έργο, που πραγματοποιείται αυτό το διάστημα στην πόλη. Το συγκεκριμένο έργο ονομάστηκε Energetic Limassol, και ξεκίνησε από πρωτοβουλία 7 επιχειρηματιών της Λεμεσού. Η μελέτη βασίζεται στη θεωρία της ανταγωνιστικής ταυτότητας, της εικόνας και της φήμης ενός τόπου, του Simon Anholt (2010). Αρχικά, η μεθοδολογία η οποία χρησιμοποιήθηκε για την διεκπεραίωση της παρούσας έρευνας ήταν αυτή της ποιοτικής προσέγγισης. Σε πρώτο στάδιο πραγματοποιήθηκαν ατομικές σε βάθος ημιδομημένες συνεντεύξεις σε όλους τους συντελεστές που ασχολούνται με το έργο που την οικοδόμηση της εικόνας, της Λεμεσού. Ακολούθως με βάση τα ευρήματα της ανάλυσης των συνεντεύξεων, πραγματοποιήθηκαν 3 ομάδες εστιασμένης συζήτησης (focus groups), με 5 πολίτες της Λεμεσού, ανά ομάδα, ούτως ώστε να γίνει έλεγχος ως προς το κατά πόσο συγκλίνουν ή όχι οι απόψεις των πολιτών της Λεμεσού και των συντελεστών του Energetic Limassol. Μέσα από τη σύγκριση απόψεων, φάνηκε ότι σε αρκετά σημεία που αφορούν τη μελέτη του έργου, υπάρχει διαφωνία μεταξύ των δύο, αλλά και συμφωνία σε άλλα σημεία που είχαν κυρίως σχέση με τη Λεμεσό. Πιο συγκεκριμένα, τα συμπεράσματα τα οποία προέκυψαν, έδειξαν ότι οι πολίτες της Λεμεσού και οι συντελεστές του έργου αγαπούν την πόλη τους και είναι πρόθυμοι να βοηθήσουν στην πρόοδό της, σε αντίθεση με τις πλείστες κρατικές και ημικρατικές υπηρεσίες και οργανισμούς, που φαίνεται να μην δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την εικόνα της πόλης. Το στοιχείο όπου όλοι πιστεύουν ότι χαρακτηρίζει και μπορεί να αναδείξει τη Λεμεσό, είναι η θάλασσα. Επίσης, φάνηκε ότι υπήρξε, χρονική καθυστέρηση στην υλοποίηση του έργου που γίνεται για την οικοδόμηση της εικόνας της Λεμεσού, λόγω της οικονομικής κρίσης που εξελίχθηκε κατά τα τελευταία 4 χρόνια στην Κύπρο. Όπως φάνηκε δεν υπήρξε καμία ενέργεια για τη διαχείριση της κρίσης σε σχέση με το έργο του Energetic Limassol. Επιπλέον, το έργο υλοποιείται με περιορισμένους οικονομικούς πόρους μέχρι στιγμής, για αυτό και έχει λανσαριστεί μόνο διαμέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Η μέχρι στιγμής πορεία του έργου, άφησε απόλυτα ικανοποιημένους τους συντελεστές του, σε αντίθεση με τους πολίτες που δεν φάνηκε να έχουν ιδιαίτερες γνώσεις για αυτό. Έτσι μέσα από την παρούσα έρευνα οι πολίτες ενημερώθηκαν για το έργο, αλλά δεν φάνηκε να έμειναν ιδιαίτερα ικανοποιημένοι με το αποτέλεσμα. Τέλος τα πρόσφατα δημόσια αλλά και ιδιωτικά έργα που έγιναν στη Λεμεσό, δεν έχουν αφήσει απόλυτα ευχαριστημένους του πολίτες, έτσι δεν μπορεί να υπάρξει μια σαφής εικόνα για το αν τελικά θα ενδυναμώσουν το έργο που γίνεται για την οικοδόμηση της εικόνας της Λεμεσού, όπως οι συντελεστές του πίστευαν εξ αρχής.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/18610
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
Type: Bachelors Thesis
Affiliation: Cyprus University of Technology 
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat
09_Μάρκου Μαριάννα.pdfAbstract640.99 kBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show full item record

Page view(s) 10

147
Last Week
0
Last month
7
checked on Nov 21, 2024

Download(s) 10

99
checked on Nov 21, 2024

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons