Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/18601
Title: Διαδραστικά τραπέζια και παιγνιώδης μάθηση περί κοινωνικών ζητημάτων
Authors: Ζήκα, Γεωργία 
Keywords: Multitouch tabletops;Συνεργασία;Εκφοβισμός;Gamification;Gamified learning;Παιγνιώδης δραστηριότητες
Advisor: Ιωάννου, Άντρη
Issue Date: 2017
Department: Department of Multimedia and Graphic Arts
Faculty: Faculty of Communication and Media Studies
Abstract: Στόχος της έρευνάς μου είναι να μελετήσει αν μια παιγνιώδης προσέγγιση με χρήση τεχνολογίας μπορεί να υποστηρίξει την μάθηση περί ηθικών αξιών, όπως η συνεργασία και ο σεβασμός και η υιοθέτηση συμπεριφορών που αποτρέπουν τον εκφοβισμό. Για την επίτευξη του στόχου αυτού έρχεται να βοηθήσει η χρήση της τεχνολογίας των διαδραστικών τραπεζιών (multitouch tabletops) ως εργαλείο που προσφέρει ευκαιρίες για συνεργασία και ανάπτυξη της ομαδικότητας και μέσω της εμπλοκής σε παιχνίδια βασισμένα στις αρχές του gamification. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε δύο δημοτικά σχολεία της Λεμεσού με συνολικό δείγμα 86 μαθητές της Ε’ τάξης. Τα αποτελέσματα ήταν θετικά και η όλη προσπάθεια είχε μεγάλη ανταπόκριση.
Description: The aim of this research is to study whether a gamified approach to learning using technology can support the development of knowledge and skills around moral values, such as co-operation and respect and adopting behaviors that prevent bullying. To achieve this goal, the use of multitouch tabletops is essential as a tool that offers opportunities for collaboration and teamwork via engagement with apps and games which adopt principles of gamification. The study was conducted in two elementary schools in Limassol with a total sample of 86 pupils in fourth grade. The results were positive and the overall effort was very well received.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/18601
Rights: Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
Type: Bachelors Thesis
Affiliation: Cyprus University of Technology 
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat
Georgia Zika.pdfΠλήρες κείμενο2.2 MBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show full item record

Page view(s)

146
Last Week
3
Last month
12
checked on Apr 30, 2024

Download(s) 5

236
checked on Apr 30, 2024

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons