Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/20.500.14279/18294
Τίτλος: Εφαρμογή εκπαιδευτικού προγράμματος για την αύξηση των γνώσεων και μείωση των παραλείψεων στη φροντίδα ασθενών με άνοια σε νοσηλευτές
Συγγραφείς: Ευριπίδου, Μελίνα 
Λέξεις-κλειδιά: Στάσεις;εκπαίδευση;Άνοια;Παραλείψεις;Νοσηλευτές;Γνώσεις
Advisor: Παπασταύρου, Ευριδίκη
Ημερομηνία Έκδοσης: Απρ-2020
Department: Department of Nursing
Faculty: Faculty of Health Sciences
Περίληψη: Εισαγωγή: Οι ασθενείς με άνοια χαρακτηρίζονται ως μια ευάλωτη ομάδα ασθενών, κυρίως λόγω των δυσκολιών μνήμης και τα συμπεριφορικές διαταραχές που επιφέρει η νόσος, οδηγώντας σε προβλήματα κατά τη διάρκεια της φροντίδας τους. Μελέτες έχουν δείξει ότι το επίπεδο γνώσεων των νοσηλευτών είναι χαμηλό και οι στάσεις τους αρνητικές. Σε συνδυασμό με τις επικοινωνιακές δυσκολίες και τη γνωστική έκπτωση οι ασθενείς αυτοί βρίσκονται σε περισσότερο κίνδυνο για νοσηλευτικές παραλείψεις φροντίδας. Σκοπός: Σκοπός της έρευνας είναι να διερευνήσει τις γνώσεις και στάσεις των νοσηλευτών σε σχέση με τη φροντίδα ασθενών με άνοια και να εντοπιστούν οι συμπεριφορές φροντίδας, που λαμβάνουν οι ασθενείς με άνοια, στην Κύπρο. Η μελέτη ολοκληρώθηκε με την εφαρμογή ενός εκπαιδευτικού προγράμματος το οποίο αύξησε τις γνώσεις και βελτίωσε τις στάσεις των νοσηλευτών. Απώτερος στόχος ήταν η βελτίωση της φροντίδας μέσα από τη μείωση των παραλείψεων. Μεθοδολογία: Έχει χρησιμοποιηθεί μικτή μεθοδολογία η οποία ακολούθησε 3 στάδια: α) την αξιολόγηση των γνώσεων και στάσεων των νοσηλευτών σε σχέση με τη φροντίδα ασθενών με άνοια, μέσω περιγραφικής μελέτης, β) την αξιολόγηση της φροντίδας ασθενών με άνοια σε πραγματικές συνθήκες εντός νοσοκομειακού περιβάλλοντος ώστε να εντοπιστούν τυχόν παραλείψεις, μέσω μελέτης παρατήρησης, γ) οιονεί πειραματική μελέτη με μία προ-μέτρηση και δύο μετά-μετρήσεις σε μία ομάδα νοσηλευτών, μέσω της εφαρμογής εκπαιδευτικής παρέμβασης, με κύριο στόχο τον εμπλουτισμό των γνώσεων των νοσηλευτών και δευτερεύοντα στόχο την πιθανή βελτίωση των στάσεων τους σε σχέση με τους ασθενείς με νοητική έκπτωση. Αποτελέσματα: Στο περιγραφικό στάδιο εντοπίστηκε χαμηλό επίπεδο γνώσεων μεταξύ των νοσηλευτών με (Μ=12.08/21), ενώ οι στάσεις ήταν μέτριες προς θετικές (Μ=99.06/140). Αναφορικά με την έρευνα παρατήρησης αναγνωρίστηκαν τέσσερις θεματικές ενότητες 1) ανικανοποίητες βασικές ανάγκες, 2) ανεπαρκής διατήρηση της αξιοπρέπειας, 3) ελλιπής επικοινωνία λεκτικής ή μη και 4) ανεπαρκείς τεχνικές νοσηλευτικής φροντίδας. Η επαφή με τους ασθενείς διαρκούσε 5-7 λεπτά. Η μη αποτελεσματική επικοινωνία εντοπίστηκε τόσο μεταξύ νοσηλευτή-ασθενή, αλλά και μεταξύ των συναδέλφων σε αρκετές περιπτώσεις. Η χρήση του αγγίγματος είχε εντοπιστεί σε πολλές περιστάσεις. Συνολικά εντοπίστηκαν αρκετές παραλείψεις φροντίδας, κατά τη νοσηλευτική φροντίδα. Το τελευταίο στάδιο ήταν αρκετά αποτελεσματικό, καθώς μετά την παρέμβαση οι γνώσεις είχαν αυξηθεί κατά 3 μονάδες (Μ=15.31) και οι στάσεις κατά 11 μονάδες (M=110.72). Κατά την τελευταία μέτρηση, 3 μήνες μετά την παρέμβαση, οι γνώσεις είχαν αυξηθεί περεταίρω κατά 1 μονάδα (Μ=16.25) και οι στάσεις είχαν παραμείνει θετικές (Μ=110.47). Όλοι οι συμμετέχοντες της ομάδας παρέμβασης δήλωσαν ως «ικανοποιητικό» το βαθμό που διατηρούνται τα στοιχεία που εντοπιστήκαν ως ελλιπή κατά την έρευνα παρατήρησης. Συζήτηση: Το χαμηλό επίπεδο γνώσεων και οι αρνητικές στάσεις υποδηλώνουν την άμεση ανάγκη εγκαθίδρυσης ενός εκπαιδευτικού προγράμματος για την προαγωγή τους και την ενίσχυση της ηθικής φροντίδας μεταξύ των Κυπρίων νοσηλευτών. Η ενίσχυση του υφιστάμενου προγράμματος σπουδών ή η εφαρμογή εκπαιδευτικών προγραμμάτων απευθυνόμενα σε κλινικούς νοσηλευτές, αφενός θα επιφέρει αύξηση των γνώσεων και την εκμάθηση τεχνικών διαχείρισης και αφετέρου θα ενισχύσει το αίσθημα αυτοπεποίθησης μεταξύ των νοσηλευτών. Η μη ικανοποίηση αρκετών βασικών αναγκών των ασθενών με άνοια εγείρει αρκετούς ηθικούς προβληματισμούς. Αυτή η ομάδα ασθενών βρίσκεται «σε ρίσκο» για καταπάτηση της αξιοπρέπειας και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων τους κατά τη νοσηλεία τους. Η αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού προγράμματος δείχνει την ανάγκη για πιο ευρεία εφαρμογή του, προκειμένου να επιτευχθεί ποιοτικότερη φροντίδα στους ασθενείς αυτούς, μέσω της μείωσης των νοσηλευτικών παραλείψεων και την προαγωγή της ενσυναίσθησης των νοσηλευτών για πιο αξιοπρεπή φροντίδα. Συμπεράσματα: Οι νοσηλευτικές παραλείψεις περιλαμβάνουν αρκετά ηθικά και δεοντολογικά ζητήματα, τα οποία χρήζουν διερεύνησης, προκειμένου να αναβαθμιστεί η ποιότητα φροντίδας στους ασθενείς με άνοια. Το χαμηλό επίπεδο γνώσεων και στάσεων των νοσηλευτών, αποτελεί ένα παράγοντα του φαινομένου αυτού, ο οποίος μπορεί να βελτιωθεί με την εφαρμογή εκπαιδευτικών προγραμμάτων.
Description: Background: Patients with Dementia (PwD) in hospital settings are characterized as a vulnerable group, due to memory and behavioral problems associated with the disease, leading to problems related to their care. Studies have revealed that nurses’ level of knowledge about dementia care lacks and their attitudes were non-favorable. In correlation with communication difficulties and the cognitive decline, due to the disease, PwD might be more prone to missed care. Aims: The aim of the study is to investigate the knowledge and attitudes of Cypriot nurses regarding the care of PwD, to evaluate behavior of care that PwD receive and to identify any omissions. The study concluded with the implementation of a training program that has increased knowledge and improved nurses' attitudes. Methods: This is a mixed method study constituted of three stages: 1) cross sectional study among all the Cypriot nurses, so as to evaluate the level of knowledge and attitudes towards the care of PwD, 2) observation study, in order to assess care delivered to 13 hospitalized PwD and to detect if any care omissions take place and 3) quasiexperimental study address to 34 nurses, with one pre and two post measures, through the implementation of a training program, aiming to enrich the level of knowledge and improve nurses’ attitudes towards PwD. Results: Low level of knowledge (M=12.08/21) and non-favourable attitudes (Μ=99.06/140) towards PwD, were revealed among Cypriot nurses. The observation study identified 4 thematics a) fundamental patient needs remain unmet, b) several cases of dignity violation during nursing care, c) communication deficiencies and d) nursing care techniques were lacking. Timing of patient contact lasted from 5 to 7 minutes. Communication deficiencies were detected among nurse-patient and among colleagues, as well. The use of touch was detected in several cases. Many care omissions were identified during nursing care. Regarding the intervention study the training program has indicated remarkable improvements on both variables, which lasted three months after the intervention. After the implementation of the training program level of knowledge was 3 units higher (M=15.31) and attitudes were 11 units higher (M=110.72). Three months post intervention level of knowledge was even higher (M=16.25) and attitudes remain positive (M=110.47). Missed nursing care that was detected during observation study, was not acknowledged by the intervention group. Discussion: Low level of knowledge and negative attitudes indicate the urgent need to establish an educational program in order to promote those variables and enhance the ethical care among Cypriot nurses. The reinforcement of the existing nursing curriculum or the implementation of educational programs, targeted to clinical nurses will upgrade the level of knowledge and management skills, in one hand and on other hand will promote the self-confidence among nurses. Failure to meet several basic needs of PwD raises many ethical concerns. This group of patients is at risk of dignity and human rights violation, during their hospitalization. The effectiveness of the education program demonstrates the need for further implementation in order to achieve better quality of care for those patients, by reducing nursing omissions and promoting nurses' empathy. Conclusion: Many of patient’s basic needs remain unmet and this raises considerable ethical issues. Low level of knowledge and non-favorable attitudes of nurses constitutes one factor of the phenomenon of missed care, which can be eliminated through training.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/18294
Rights: Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.
Type: PhD Thesis
Affiliation: Cyprus University of Technology 
Εμφανίζεται στις συλλογές:Διδακτορικές Διατριβές/ PhD Theses

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος
ΕΥΡΙΠΙΔΟΥ ΜΕΛΙΝΑ ΠΛΗΡΕΣ ΚΕΙΜΕΝΟ.pdfΠλήρες κείμενο3.97 MBAdobe PDFΔείτε/ Ανοίξτε
CORE Recommender
Δείξε την πλήρη περιγραφή του τεκμηρίου

Page view(s) 10

756
Last Week
2
Last month
14
checked on 25 Νοε 2024

Download(s) 10

1.264
checked on 25 Νοε 2024

Google ScholarTM

Check


Όλα τα τεκμήρια του δικτυακού τόπου προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα