Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/14017
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΚαμπανάρος, Μαρία-
dc.contributor.authorΣιμονίδου, Μαρία-
dc.date.accessioned2019-06-11T10:09:44Z-
dc.date.available2019-06-11T10:09:44Z-
dc.date.issued2019-05-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14279/14017-
dc.description.abstractΟ σκοπός της συγκεκριμένης, περιγραφικής έρευνας είναι να μελετήσει τις αφηγηματικές ικανότητες των τυπικώς αναπτυσσόμενων πολύγλωσσων παιδιών, που είναι ομιλητές Ελληνικής Γλώσσας ή Κυπριακής Διαλέκτου και Ρωσικής Γλώσσας. Για τη συλλογή δεδομένων χρησιμοποιήθηκαν τέσσερα διαγνωστικά εργαλεία, το Ravens Coloured Progressive Matrices (RCPM), το Peabody Picture Vocabulary Test (PPVT), οι Σύνθετες Λέξεις, και το Multilingual Assessment Instrument of Narratives (MAIN).. Η κύρια δοκιμασία της μελέτης ήταν το ΜΑΙΝ, το οποίο αξιολογεί τις αφηγηματικές δεξιότητες και το επίπεδο κατανόησης των παιδιών 3-10 ετών. Συνολικά έλαβαν μέρος 10 παιδιά (7 αγόρια και 3 κορίτσια), ηλικίας 6-11 χρονών. Οι τομείς που εξετάστηκαν τα παιδιά ήταν η Αναδιήγηση - Διήγηση, Διήγηση και οι ερωτήσεις κατανόησης. Η στατιστική ανάλυση των αποτελεσμάτων πραγματοποιήθηκε με τη βοήθεια του προγράμματος SPSS. Τα αποτελέσματα για τις δυο διαδικασίες εκμαίευσης, έδειξαν χαμηλή βαθμολογία στη μικροδομή και στη μακροδομή, εκτός από τις ερωτήσεις κατανόησης. Συμπερασματικά, παρατηρήθηκε ότι οι αφηγήσεις των πολύγλωσσων παιδιών της έρευνας είναι σύντομες, απουσιάζουν κάποιες σημαντικές πληροφορίες αναφορικά με τις ιστορίες, όσο στην Αναδιήγηση - Διήγηση, τόσο στη Διήγηση. Στις ερωτήσεις κατανόησης, ωστόσο οι επιδόσεις ήταν ικανοποιητικές. Κατά τη διάρκεια των δοκιμασιών παρατηρήθηκαν φαινόμενα, όπως παύσεις, επαναλήψεις και εναλλαγή κώδικα (Code Switching).en_US
dc.formatpdfen_US
dc.language.isoelen_US
dc.publisherΤμήμα Επιστημών Αποκατάστασης, Σχολή Επιστημών Υγείας, Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρουen_US
dc.rightsΑπαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.en_US
dc.subjectΑφηγηματικές ικανότητεςen_US
dc.subjectΠολυγλωσσίαen_US
dc.subjectΤυπική ανάπτυξηen_US
dc.subjectΣχολική ηλικίαen_US
dc.subjectMultilingual Assessment Instrument for Narratives (MAIN)en_US
dc.titleΑξιολόγηση αφηγηματικών ικανοτήτων μέσω χορήγησης του εργαλείου MAIN σε τυπικώς αναπτυσσόμενα πολύγλωσσα παιδιά στην Κύπροen_US
dc.typeBachelors Thesisen_US
dc.affiliationCyprus University of Technologyen_US
dc.relation.deptDepartment of Rehabilitation Sciencesen_US
dc.description.statusCompleteden_US
cut.common.academicyear2018-2019en_US
dc.relation.facultyFaculty of Health Sciencesen_US
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_46ec-
item.openairetypebachelorThesis-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1el-
item.fulltextWith Fulltext-
crisitem.author.deptDepartment of Rehabilitation Sciences-
crisitem.author.facultyFaculty of Health Sciences-
crisitem.author.orcid0000-0002-5857-9460-
crisitem.author.parentorgFaculty of Health Sciences-
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat
Περίληψη Μαρία Σάββα.pdfΠερίληψη357.21 kBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show simple item record

Page view(s) 50

351
Last Week
0
Last month
4
checked on Nov 23, 2024

Download(s) 50

111
checked on Nov 23, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in KTISIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.