Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/20.500.14279/13560
Τίτλος: Research on scaffolding in the learning sciences: A methodological perspective
Συγγραφείς: Tabak, Iris 
Kyza, Eleni A. 
Major Field of Science: Social Sciences
Field Category: Educational Sciences
Λέξεις-κλειδιά: Scaffolding;Learning science
Ημερομηνία Έκδοσης: 2018
Πηγή: International Handbook of the Learning Sciences, 2018, Pages 191-200
Περίληψη: Scaffolding - the titrated support provided to learners to enable them to perform what would otherwise be outside their individual achievement-has become a central target of design and research in the learning sciences. In this chapter, we provide an overview of the different theoretical approaches that have most informed research on scaffolding in the learning sciences. We further discuss the main modes of empirical learning sciences research around scaffolding. We conclude with open questions and suggestions for future research on scaffolding in the learning sciences.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/13560
ISBN: 9781317208365
DOI: 10.4324/9781315617572-19
Rights: © 2018 Taylor & Francis.
Type: Book Chapter
Affiliation: Ben Gurion University of the Negev 
Cyprus University of Technology 
Publication Type: Peer Reviewed
Εμφανίζεται στις συλλογές:Κεφάλαια βιβλίων/Book chapters

CORE Recommender
Δείξε την πλήρη περιγραφή του τεκμηρίου

Page view(s) 10

518
Last Week
0
Last month
2
checked on 8 Νοε 2024

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Όλα τα τεκμήρια του δικτυακού τόπου προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα