Department of Communication and Marketing

Organization name
Department of Communication and Marketing
Description
The Department of Communication and Marketing at the Cyprus University of Technology aspires to establish itself as a regional center for teaching and research in the field of public communication and to gradually become a nationally and internationally recognized center of excellence. Its mission is to enhance scholarship in the field of public communication, predominantly in those aspects that are linked to the media, journalism, political communication, advertising and public relations. It will strongly focus on the European dimension and on the related domains of the communicative disciplines, with emphasis on the historical, social and political aspects of their evolution.

OrgUnit's Researchers publications
(Dept/Workgroup Publication)

Results 241-260 of 297 (Search time: 0.012 seconds).

Issue DateTitleAuthor(s)
2412019The Visibility and Communication of Cohesion Policy in Online MediaMendez, Carlos ; Triga, Vasiliki ; Bachtler, John ; Djouvas, Constantinos ; Mendez, Fernando ; Stier, Sebastian 
242May-2019Voter’s party congruence of Democratic Rally: The change in proximity between the party and its votersIoannidis, Nikandros 
2432013Voting advice applications: missing value estimation using matrix factorization and collaborative filteringAgathokleous, Marilena ; Tsapatsoulis, Nicolas 
244Sep-2017Voting Intention: 'I prefer not to say' versus 'I am undecided'Tsapatsoulis, Nicolas ; Agathokleous, Marilena 
245Dec-2016Wall-content selection in social media: a revelance feedback scheme based on explicit crowdsourcingNtalianis, Klimis S. ; Tsapatsoulis, Nicolas 
2465-Feb-2024The Waning of Ideology? Presidential elections in the Republic of Cyprus, 5 February 2023Triga, Vasiliki ; Ioannidis, Nikandros ; Djouvas, Constantinos 
24724-Aug-2020Was it "The Economy, Stupid" or the Macedonia Issue? Explaining Voting Preferences During the 2019 Elections in GreeceGemenis, Kostas ; Katsanidou, Alexia ; Triga, Vasiliki 
2482013Watermark resynchronization: an efficient approach based on eulerian tours around a robust skeletonRaftopoulos, Konstantinos ; Ntalianis, Klimis S. ; Tzouveli, Paraskevi K. ; Tsapatsoulis, Nicolas ; Parker-Wood, Aleatha ; Ferecatu, Marin 
2492012Web 2.0 and Deliberation: An IntroductionMilioni, Dimitra L. ; Triga, Vasiliki 
2502012Web image context extraction based on semantic representation of web page visual segmentsTryfou, Georgina ; Tsapatsoulis, Nicolas ; Theodosiou, Zenonas 
251Sep-2016Web image indexing using WICE and a learning-free language modelTsapatsoulis, Nicolas 
2523-Nov-2019Welcome NoteTsapatsoulis, Nicolas 
2532018What do Citizens Think of Cohesion Policy and Does it Matter for European identity?: A Comparative Focus Group AnalysisPegan, Andreja ; Mendez, Carlos ; Triga, Vasiliki 
2548-May-2023When Journalism and AI intersect: Effects on Professional IdeologySpyridou, Lia Paschalia 
255May-2023Ανάλυση του ιδιοκτησιακού καθεστώτος των ΜΜΕ της Κύπρου, σχετικά με την ειδησεογραφίαΣιάφκου, Στέλλα ; Χαρίτου, Στέλλα 
2562015Ανίχνευση ιστοσελίδων πορνογραφικού περιεχομένου με βάση το κείμενο και τη δομήΔανός, Θεόδωρος 
257May-2023Απεικόνιση LGBT στη διαφήμιση : η επίδραση του σεξουαλικού συντηρησμού στην αποτελεσματικότητα των διαφημίσεωνΛεωνίδου, Σοφία 
2582012Αποτελεσματικότητα των μηχανών αναζήτησης: μία πειραματική μελέτη βασισμένη στην επισημείωση εικόνωνΘεοδώρου, Δέσπω 
2592012Ασύρματα οικιακά δίκτυα στην Κύπρο και η ασφάλεια τουςΜπούλλο, Αλμπέρτο 
260May-2023Δημιουργία ανάγκης της αγοράς κατά την περίοδο της πανδημίας και αύξηση των online αγορών στην ΚύπροΜοσχοβίας, Νεόφυτος