Department of Communication and Marketing

Organization name
Department of Communication and Marketing
Description
The Department of Communication and Marketing at the Cyprus University of Technology aspires to establish itself as a regional center for teaching and research in the field of public communication and to gradually become a nationally and internationally recognized center of excellence. Its mission is to enhance scholarship in the field of public communication, predominantly in those aspects that are linked to the media, journalism, political communication, advertising and public relations. It will strongly focus on the European dimension and on the related domains of the communicative disciplines, with emphasis on the historical, social and political aspects of their evolution.

OrgUnit's Researchers publications
(Dept/Workgroup Publication)

Refined By:
Date Issued:  [2011 TO 2019]

Results 121-140 of 149 (Search time: 0.013 seconds).

Issue DateTitleAuthor(s)
1212013Voting advice applications: missing value estimation using matrix factorization and collaborative filteringAgathokleous, Marilena ; Tsapatsoulis, Nicolas 
122Sep-2017Voting Intention: 'I prefer not to say' versus 'I am undecided'Tsapatsoulis, Nicolas ; Agathokleous, Marilena 
123Dec-2016Wall-content selection in social media: a revelance feedback scheme based on explicit crowdsourcingNtalianis, Klimis S. ; Tsapatsoulis, Nicolas 
1242013Watermark resynchronization: an efficient approach based on eulerian tours around a robust skeletonRaftopoulos, Konstantinos ; Ntalianis, Klimis S. ; Tzouveli, Paraskevi K. ; Tsapatsoulis, Nicolas ; Parker-Wood, Aleatha ; Ferecatu, Marin 
1252012Web 2.0 and Deliberation: An IntroductionMilioni, Dimitra L. ; Triga, Vasiliki 
1262012Web image context extraction based on semantic representation of web page visual segmentsTryfou, Georgina ; Tsapatsoulis, Nicolas ; Theodosiou, Zenonas 
127Sep-2016Web image indexing using WICE and a learning-free language modelTsapatsoulis, Nicolas 
1283-Nov-2019Welcome NoteTsapatsoulis, Nicolas 
1292018What do Citizens Think of Cohesion Policy and Does it Matter for European identity?: A Comparative Focus Group AnalysisPegan, Andreja ; Mendez, Carlos ; Triga, Vasiliki 
1302015Ανίχνευση ιστοσελίδων πορνογραφικού περιεχομένου με βάση το κείμενο και τη δομήΔανός, Θεόδωρος 
1312012Αποτελεσματικότητα των μηχανών αναζήτησης: μία πειραματική μελέτη βασισμένη στην επισημείωση εικόνωνΘεοδώρου, Δέσπω 
1322012Ασύρματα οικιακά δίκτυα στην Κύπρο και η ασφάλεια τουςΜπούλλο, Αλμπέρτο 
1332013Διαμόρφωση της πολιτικής ατζέντας από τα μέσα επικοινωνίας κατά την διάρκεια των προεδρικών εκλογών 2013 στην ΚύπροΧριστοφή, Φίλιππος 
134Dec-2017Ένα ολιστικό σχήμα περιγραφής δεδομένων καταγραφής παραδοσιακών χορών για την προστασία, μετάδοση και ανάπτυξη νέων εφαρμογώνΓραμμαλίδης, Νίκος ; Γιαννουλάκης, Σταμάτιος ; Τσαπατσούλης, Νικόλας ; Καμαρινόπουλος, Στέφανος ; Μπαρμπούτης, Παναγιώτης ; Δημητρόπουλος, Κοσμάς ; Δουλάμης, Αναστάσιος 
1352015Ειρηνική διαδήλωση και φαινόμενα βίας: Μελέτη περίπτωσης Πανευρωπαϊκής αντικατοχικής πορείας 1996Θεμιστοκλέους, Παναγιώτης 
136May-2018Εξόρυξη γνώσης σε σχόλια του facebook: μελέτη περίπτωσης samsungΧατζηευαγγέλου, Επιφάνειος 
1372018Εσωτερικό Μάρκετινγκ και Σύστημα Αξιών σε Ίδρυμα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης – Η Περίπτωση του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου ΚύπρουΚυριάκου, Ευδοξία 
1382013Η επίδραση του ηλεκτρονικού σύμβουλου ψήφου στην διαμόρφωση πολιτικής άποψης : η περίπτωση του ‘Choose4Cyprus’Φελλάς, Βελισσάριος 
1392015Η καινοτομία των βιολογικών καλλυντικών προϊόντων και η αποδοχή τους από τους Κύπριους καταναλωτέςΠολυκάρπου, Μαρία 
1402012Η κοινωνική ταυτότητα στα online κοινωνικά δίκτυαΤρίκκη, Άννα