Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/20.500.14279/29469
Τίτλος: Δεξιότητες έκφρασης σε παιδιά προσχολικής ηλικίας : πιλοτική εφαρμογή
Συγγραφείς: Παναγιώτου, Ειρήνη 
Λέξεις-κλειδιά: ΔΟΚΙΓΛΩ;γλωσσική αξιολόγηση;γλωσσική έκφραση;προσχολική ηλικία;στάθμιση εργαλείου αξιολόγησης
Advisor: Πετεινού, Κάκια
Ημερομηνία Έκδοσης: 2023
Department: Department of Rehabilitation Sciences
Faculty: Faculty of Health Sciences
Περίληψη: Εισαγωγή: Η γλώσσα ορίζεται νομοτελειακό ιεραρχικά δομημένο σύστημα που διέπεται από κανόνες.O άνθρωπος κατέχει την προνομιακή δεξιότητα κατάκτησης της γλώσσας αφού έρχεται γενετικά και βιολογικά προγραμματισμένος για την κατάκτηση της δεξιότητας αυτής που ανήκει αποκλειστικά στο ανθρώπινο είδος. Σκοπός: Η παρούσα πτυχιακή εργασία αποσκοπεί στη πιλοτική εφαρμογή του πρώτου μέρους του γλωσσικού εργαλείου Δοκιμασίας ικανότητας γλώσσας (ΔΟΚΙΓΛΩ) , που εξετάζει υποδοκιμασίες παραγωγής και των παραμέτρων της. Μεθοδολογία: Το δείγμα στάθμισης αποτέλεσαν 3 παιδιά ηλικίας 5,5 με 5,11 ετών με διαταραχές άρθρωσης και φωνολογίας ( 2 αγόρια, 1 κορίτσι). Οι συμμετέχοντες προέρχονταν από ιδιωτικό κέντρο Λογοθεραπείας και φοιτούσαν σε δημόσια νηπιαγωγεία της επαρχίας Λεμεσού. H διάρκεια χορήγησης ήταν 30 λεπτά δύο φορές την εβδομάδα. Για την χορήγηση της δοκιμασίας χρησιμοποιήθηκε το έντυπο καταγραφής των απαντήσεων του τεστ (ΔΟΚΙΓΛΩ) και το βιβλίο ερεθισμάτων του εργαλείου το μέρος της παραγωγής. Η στατιστική ανάλυση των αποτελεσμάτων πραγματοποιήθηκε μέσω του προγράμματος Microsoft Excel και μέσω περιγραφικής στατιστικής. Αποτελέσματα: Τα αποτελέσματα κατέδειξαν πως η επίδοση των παιδιών στις παραμέτρους της Έκφρασης του εργαλείου (ΔΟΚΙΛΓΩ) ήταν παρόμοια. Ο πρώτος συμμετέχοντας είχε τις υψηλότερες επιδόσεις από τους υπόλοιπους δύο συμμετέχοντες στις υποενότητες της Παραγωγής λεξιλογίου και της Ανάκλησης προτάσεων. Στις υπόλοιπες υποκατηγορίες οι συμμετέχοντες παρουσίασαν εξίσου ικανοποιητική επίδοση. Συμπεράσματα: Παρότι πρόκειται για μία μικρής κλίμακας έρευνα, είναι η πρώτη προσπάθεια παρουσίασης του εργαλείου αξιολόγησης (ΔΟΚΙΓΛΩ) σε παιδιά ηλικίας 5 ετών και με διαταραχές άρθρωσης. Παρόλα αυτά, αν και διαφάνηκε ο εντοπισμός των γλωσσικών αδυναμιών στα παιδιά στα διάφορα γλωσσικά υποσυστήματα, προτείνεται περαιτέρω έρευνα στο μέλλον.
Description: Introduction: Language is a structured and dynamic system with symbols and rules, which is used by individuals for the ultimate purpose of communication. Purpose: The main aim of this thesis is the pilot application of the second part of the language test “DOKIGLO”, its production and its parameters. Methodology: This study sample consisted of three participants with articulation disorders. All the participants were children aged five years old. There were children from both races and they leaved in the province of Limassol. Parents were asked to sign a consent form so that children were given the test of “DOKIGLO”. The procedure took place in a private speech therapy center in a quiet environment with only the student and the child. The duration of the administration procedure was 30 minutes twice a week. The administer used the response form of the test “DOKIGLO” so as to write the answers. The statistical analysis was carried out through the Microsoft Excel program and descriptive statistics. Results: The results of the pilot phase of the “DOKIGLO” language tool showed that children performance was almost identical and expected. The first participant performed higher than the other two participants on the Vocabulary Production and Sentence Recall subscales. In the remaining sub-categories the participants presented an equally satisfactory performance. Discussion: Although this is a small scale research, it is the first attempt to present the “DOKIGLO” assessment tool to children aged 5 years old with articulation disorders. Nevertheless, the localization of language weaknesses in children in the different subsystems was evident. Further research is recommended in the future.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/29469
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Type: Bachelors Thesis
Affiliation: Cyprus University of Technology 
Εμφανίζεται στις συλλογές:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος
abstract Ειρήνη Παναγιώτου_2023_BSC.pdfΠΕΡΙΛΗΨΗ342.37 kBAdobe PDFΔείτε/ Ανοίξτε
CORE Recommender
Δείξε την πλήρη περιγραφή του τεκμηρίου

Page view(s)

61
Last Week
2
Last month
9
checked on 10 Μαϊ 2024

Download(s) 50

46
checked on 10 Μαϊ 2024

Google ScholarTM

Check


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από άδεια Άδεια Creative Commons Creative Commons