Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/20.500.14279/27016
Τίτλος: Identifying barriers to the educational role of midwives in Cyprus and defining determinants in behaviour terms using the Behaviour Change Wheel: a mixed-method formative study
Συγγραφείς: Middleton, Nicos 
Hadjigeorgiou, Eleni 
Kolokotroni, Ourania 
Christodoulides, Veronika 
Koliandri, Ioanna 
Nicolaou, Christiana 
Papadopoulou, Maria 
Kouta, Christiana 
Karanikola, Maria 
Baum, Alison 
Major Field of Science: Medical and Health Sciences
Field Category: Health Sciences
Λέξεις-κλειδιά: Midwives;Antenatal education;Behaviour change;COM-B;Theoretical domains framework;Formative research;Intervention design
Ημερομηνία Έκδοσης: 5-Οκτ-2022
Πηγή: BMC Health Services Research, 2022, vol. 22, articl. no. 1233
Volume: 22
Περιοδικό: BMC Health Services Research 
Περίληψη: Τhe Baby Buddy Cyprus webapp was co-created with parents and health professionals within a Participatory Action Research framework. While using Baby Buddy in routine consultations can support the educational role of mother-child healthcare providers (HP), antenatal education (AE) may be currently perceived as a formal activity within the physical space of the antenatal class. We aimed to gain an understanding of influences on midwives engaging in an educational role during routine appointments and identify potential interventions using the Behaviour Change Wheel (BCW) framework.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/27016
ISSN: 14726963
DOI: 10.1186/s12913-022-08599-7
Rights: © The Author(s). Open Access This article is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Type: Article
Affiliation: Cyprus University of Technology 
Birth Forward 
University of Nicosia 
Best Beginnings 
Εμφανίζεται στις συλλογές:Άρθρα/Articles

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος
s12913-022-08599-7.pdfFulltext2.16 MBAdobe PDFΔείτε/ Ανοίξτε
12913_2022_8599_MOESM1_ESM.pdfAdditional file 188.87 kBAdobe PDFΔείτε/ Ανοίξτε
12913_2022_8599_MOESM2_ESM.pdfAdditional file 2374.34 kBAdobe PDFΔείτε/ Ανοίξτε
12913_2022_8599_MOESM3_ESM.pdfAdditional file 3116.39 kBAdobe PDFΔείτε/ Ανοίξτε
12913_2022_8599_MOESM4_ESM.pdfAdditional file 4209.82 kBAdobe PDFΔείτε/ Ανοίξτε
12913_2022_8599_MOESM5_ESM.pdfAdditional file 5212.05 kBAdobe PDFΔείτε/ Ανοίξτε
12913_2022_8599_MOESM6_ESM.pdfAdditional file 6176.63 kBAdobe PDFΔείτε/ Ανοίξτε
CORE Recommender
Δείξε την πλήρη περιγραφή του τεκμηρίου

SCOPUSTM   
Citations

2
checked on 1 Φεβ 2024

Page view(s)

179
Last Week
3
Last month
12
checked on 17 Μαϊ 2024

Download(s) 10

250
checked on 17 Μαϊ 2024

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από άδεια Άδεια Creative Commons Creative Commons