Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/20.500.14279/14522
Τίτλος: Technology-enhanced learning in science
Συγγραφείς: Kyza, Eleni A. 
Erduran, Sibel 
Tiberghien, Andrée 
Major Field of Science: Social Sciences
Field Category: Media and Communications
Λέξεις-κλειδιά: Inquiry;Learning technologies;Science education
Ημερομηνία Έκδοσης: 1-Δεκ-2009
Πηγή: Technology-Enhanced Learning: Principles and Products, 2009, Pages 121-134
Περίληψη: This chapter investigates the supportive role of new technologies in science learning. The first part presents the theoretical underpinnings of technology-enhanced learning (TEL) in science, framing TEL in the context of current sociocultural view of science learning as inquiry. The second part discusses the potential of TEL, which is organized around the potential of learning technologies to make science learning authentic and to provide the tools to sustain engaged participation in making sense of the physical and the natural world. Examples of learning technologies are presented and discussed. © 2009 Springer Netherlands.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/14522
ISBN: 978-140209826-0
ISSN: 2-s2.0-84892305928
https://api.elsevier.com/content/abstract/scopus_id/84892305928
DOI: 10.1007/978-1-4020-9827-7_8
Type: Book Chapter
Affiliation: University of Bristol 
University of Lyon 
Cyprus University of Technology 
Εμφανίζεται στις συλλογές:Κεφάλαια βιβλίων/Book chapters

CORE Recommender
Δείξε την πλήρη περιγραφή του τεκμηρίου

SCOPUSTM   
Citations 50

9
checked on 14 Μαρ 2024

Page view(s)

266
Last Week
2
Last month
6
checked on 14 Ιουν 2024

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Όλα τα τεκμήρια του δικτυακού τόπου προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα