Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/862
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΣτασής, Ανδρέας-
dc.contributor.authorΚουλέρμου, Ανδρέας-
dc.date.accessioned2012-08-23T07:02:54Zen
dc.date.accessioned2013-05-16T05:30:31Z-
dc.date.accessioned2015-11-30T10:50:17Z-
dc.date.available2012-08-23T07:02:54Zen
dc.date.available2013-05-16T05:30:31Z-
dc.date.available2015-11-30T10:50:17Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14279/862-
dc.descriptionΜέσω της διατριβής αυτής έχουν μελετηθεί και αναπτυχθεί τρόποι βελτίωσης των δυναμικών χαρακτηριστικών του σασί ενός Go-kart.Το σασί αυτό είναι το πρωτότυπο σχέδιο μιας Κυπριακής βιομηχανίας και προσφέρθηκε στο τμήμα Μηχανολογίας του ΤΕΠΑΚ για περαιτέρω μελέτη και εισηγήσεις για βελτίωση στα δυναμικά χαρακτηριστικά του.Για την επίτευξη αυτού του σκοπού έχει χρησιμοποιηθεί η μέθοδος της Ανάλυσης Ιδιομορφών, ούτος ώστε να προσδιοριστούν τα δυναμικά χαρακτηριστικά του σασί, και να αναγνωριστούν οι ιδιοσυχνότητες και ιδιομορφές στο εύρος επιρροής της μηχανής του Go-kart, η οποία είναι και η κυρίως πηγή ενοχλητικών συχνοτήτων (0-167 Hz=0-10000rpm).Ακολούθως, με τη χρήση του σχεδιαστικού προγράμματος AutoCAD έχει σχεδιαστεί και εισαχθεί το τρισδιάστατο μοντέλο του πραγματικού σασί στο λογισμικό πεπερασμένων στοιχείων Abaqus για περεταίρω μελέτη και εφαρμογή τρόπων βελτίωσης των χαρακτηριστικών του.Μεγάλη προσπάθεια έγινε στην όσο το δυνατό καλύτερη εξομοίωση και επαλήθευση των αποτελεσμάτων των πεπερασμένων στοιχείων με τα πειραματικά αποτελέσματα.Έχει δοθεί αρκετή έμφαση και στην αποφυγή λαθών, τόσο κατά την διάρκεια του πειραματικού σταδίου όσο και κατά την μοντελοποίηση του σασί με πολύ καλά αποτελέσματα.Με τη βοήθεια πεπερασμένων στοιχείων έχει γίνει μεγάλη βελτίωση συστηματικά και έχουμε φτάσει σε μια σειρά από ποιο σταθερά και βελτιωμένα μοντέλα, στα οποία δύο από τις τέσσερεις ενοχλητικές ιδιοσυχνότητες έχουν μετατοπιστεί εκτός εύρους λειτουργίας.Έτσι παρουσιάζουμε αυτά τα μοντέλα ως βελτιωμένα αφού έχουν περισσότερο εύρος λειτουργίας ελεύθερο από ταλαντώσεις.Με τη βοήθεια περεταίρω δυναμικής ανάλυσης της απόκρισης των τεσσάρων σασί σε διεγείρουσα δύναμη, έχει απομονωθεί ένα σασί σαν εισήγηση.Οι εναπομείναντες δύο ιδιοσυχνότητες του οι οποίες δίνουν η πρώτη ιδιομορφή κάμψης και η δεύτερη ιδιομορφή στρέψης, γίνεται εισήγηση να απομονωθούν με τη βοήθεια σχεδιασμού ειδικών απομονωτήρων.en_US
dc.description.abstractThe objective of this dissertation was to study a go-kart chassis, provided by a Cypriot Manufacturing Company, to improve its dynamic characteristics and suggest new improved modified design.The method of experimental modal analysis was first used to identify the actual dynamic characteristics like natural frequencies and mode shapes in the operating range of the go-kart engine, the main source of excitation frequencies (0-167 Hz = 0-10000rpm).The next step was a precise 3D AutoCAD modelling of the chassis and the input of the model in the Abaqus Finite Element software to modify and study the dynamics of the new chassis.A great effort was made to correlate and update the finite element Modal Analysis results to agree with the experimental.Emphasis was given in avoiding errors during both, the experimental and the Finite Element Analysis (FEA) phases of the project, with very good results.Using the FEA software, a number of new modified, improved models have been developed, shifting two out of the four troublesome natural frequencies out of the engine's operating range.Four new possible designs have been presented with improved operating range free of annoying natural frequencies.Using further FEA analysis the dynamic response of the four new chassis, to a known force, was tested, giving us the opportunity to indicate the best solution out of the four.Finally a study on engine mount isolators was presented giving a further reduction on the effect of the engine vibrations on the lower part of the frequency range.en_US
dc.formatpdfen_US
dc.format.extent2 σ.en
dc.language.isoelen_US
dc.publisherΤμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών και Επιστήμης και Μηχανικής Υλικών, Σχολή Μηχανικής και Τεχνολογίας, Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρουen_US
dc.rightsΑπαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.en_US
dc.subjectGokart chassisen_US
dc.subjectAutoCADen_US
dc.subject.otherΣασί gokarten_US
dc.subject.otherAutoCADen_US
dc.titleΒελτιστοποίηση των δυναμικών χαρακτηριστικών ενός σασί gokart με τη βοήθεια ανάλυσης ιδιόμορφων και πεπαρασμένων στοιχείωνen_US
dc.typeBachelors Thesisen_US
dc.affiliationCyprus University of Technologyen_US
dc.dept.handle123456789/46en
dc.relation.deptDepartment of Mechanical Engineering and Materials Science and Engineeringen_US
dc.description.statusCompleteden_US
cut.common.academicyear2019-2020en_US
dc.relation.facultyFaculty of Engineering and Technologyen_US
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1el-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_46ec-
item.openairetypebachelorThesis-
item.fulltextWith Fulltext-
crisitem.author.deptDepartment of Mechanical Engineering and Materials Science and Engineering-
crisitem.author.facultyFaculty of Engineering and Technology-
crisitem.author.orcid0000-0002-9755-1444-
crisitem.author.parentorgFaculty of Engineering and Technology-
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat
ΚΟΥΛΕΡΜΟΥ ΑΝΔΡΕΑΣ-ΠΕΡΙΛΗΨΗ.pdf187.78 kBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show simple item record

Page view(s)

254
Last Week
0
Last month
2
checked on Nov 6, 2024

Download(s)

89
checked on Nov 6, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in KTISIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.